به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۶۷۵۲۹
زنجانی هنوز کارت بازرگانی دارد

شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 6 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز دوشنبه در صفحه نخست تیترهای واکنش احمدی نژاد به حکم رحیمی و موج مجدد اعتراضات در سرزمین فراعنه را بررسی کرد.
شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 6 بهمن
این روزنامه تیتر یک را به موضوع واکنش احمدی نژاد به حکم رحیمی اختصاص داد و نوشت: دفتر محمود احمدی نژاد در نامه ای که با عنوان دفتر رییس دولت های نهم و دهم امضا شده و در اختیار برخی خبرگزاری ها قرار گرفته، نسبت به صدور حکم نهایی معاون اول احمدی نژاد واکنش نشان داده است. در این پیام که به سبک پیام ها و سخنان پیشین رییس دولت دهم، به ناگفته هایی اشاره شده که برای رعایت و حفظ مصالح قرار نیست افشا شوند، جرایم رحیمی به دوره قبل از حضور او در دولت نسبت داده شده تا به این وسیله، دفتر محمود احمدی نژاد هم به صف اصولگرایان برائت کننده از این اصولگرای مطرود بپیوندد.

روزنامه شرق به عنوان موج مجدد اعتراضات در سرزمین فراعنه اشاره کرد. چهارسال از انقلاب ٢٥ ژانویه مصر گذشت؛ انقلابی که بنا بود با سرنگونی حسنی مبارک و به حاشیه راندن نظامیان، دموکراسی پایداری را به ارمغان آورد اما حاصلی جز هزاران کشته و آرزوهایی بربادرفته نداشت. اسلامگرایان قدرت را قبضه کردند و ارتش دوری از تاج و تخت را تاب نیاورد و کودتایی خونین به راه انداخت. حالا دیگر از گام های روبه جلوی معترضان مصری خبری نیست و اندک اعتراضی با سرکوبی تمام عیار از حرکت بازمی ایستد؛ تنها شرکت در اعتراضی مسالمت آمیز هم می تواند به قیمت جان معترضان تمام شود و شد. روز شنبه و درحالی که گروه های چپگرای مصری یک روز پیش از سالگرد انقلاب برای برگزاری راهپیمایی مسالمت آمیزی به خیابان آمده بودند، با گاز اشک آور و گلوله های ساچمه ای پلیس مصر روبه رو شدند.

این روزنامه در خبری دیگر با انعکاس عنوان زنجانی هنوز کارت بازرگانی دارد، نوشت: محمدرضا بهزادیان رییس اسبق اتاق بازرگانی تهران گفت: متاسفانه اتاق بازرگانی تا به حال وظیفه خود را برای پالایش و مبارزه با فساد انجام نداده است. در کشور با حکم دادستانی یا خبر هایی که منتشر شده است، متهمانی مانند بابک زنجانی، امیرمنصور آریا، شهرام جزایری و... بوده اند که هرکدام از اینها چندین شرکت داشته اند. آیا کمیته انضباطی اتاق بازرگانی تا به حال به بررسی این شرکت ها پرداخته است؟ یا به دلیل تخلفات و احکامی که دادستانی برای آنها صادر کرده آنها را اخراج کرده است؟ خیر.

همچنین جمشید عدالتیان شهریاری عضو هیات اتاق بازرگانی نیز گفت: بابک زنجانی همچنان عضو اتاق بازرگانی است. دیدارِ ایرانم آرزوست تیتر دیگر روزنامه شرق است. یانی کریسومالیس معروف به یانی، موسیقیدان، پیانیست، نوازنده کیبورد و آهنگساز اهل یونان گفت: آشنایی نزدیک با ایران همزمان با بزرگ شدنم در یونان همراه بود. فرهنگ و تاریخ این کشور همواره بخشی از آموزش درسی و در نتیجه بخشی از زندگی ما بوده است. من هرگز نتوانستم به ایران بیایم و خیلی امیدوارم به زودی بتوانم این کشور را ببینم. یکی از بزرگ ترین آرزوهای من سفرکردن و یادگیری بیشتر راجع به فرهنگ ها و ملت هاست. خیلی مشتاق هستم ایران را ببینم و بیشتر درباره این کشور و مردم دوست داشتنی اش بدانم.

این روزنامه در خبری ارایه ٣پیشنهاد ویژه یارانه ای به تلفیق را برجسته کرد و نوشت: روز گذشته نشست ویژه کارگروه هدفمندی یارانه ها با حضور مسوولان دولتی، نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس و تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق بود که در آن سه پیشنهاد برای ادامه هدفمندی یارانه ها رای آورد. ایرج ندیمی، عضو کمیسیون تلفیق این سه پیشنهاد را کمک به نیازمندان، متغیر شدن یارانه نقدی و عدم افزایش میزان یارانه نقدی دانست که به کمیسیون تلفیق ارایه خواهد شد.