به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۶۷۷۵۳
انتقادات تخریبی علیه دولت دلسوزانه نیست

شماره امروز اطلاعات دریک نگاه؛ 8 بهمن

گروه سیاسی: فشارها و انتقادات تخریبی علیه دولت دلسوزانه نیست،پیام تهران به واشنگتن درباره ورود صهیونیست ها به خط قرمز ایران و رونمایی از کتاب و فیلم 5000 سال مهندسی ایرانی در دانشگاه تهران خبرهای روزنامه اطلاعات در شماره روز چهارشنبه محسوب می شود.
شماره امروز اطلاعات دریک نگاه؛ 8 بهمن
این روزنامه تیتر یک را به عنوان فشارها و انتقادات تخریبی علیه دولت دلسوزانه نیست، اختصاص داد و نوشت: معاون امور مجلس رییس جمهوری با بیان این که هر زمان که چشم انداز مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 به توافق نزدیک می شود، عده ای در داخل سراسیمه و آشفته می شوند، گفت: رابطه سراسیمه و آشفتگی این افراد و رسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای باید از سوی کارشناسان بررسی شود. حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری درگفتگو با ایرنا درباره انگیزه برخی افراد و گروه ها از تخریب دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: درباره انگیزه این حملات و تبلیغات تند علیه تیم مذاکره کننده هسته ای و دکتر ظریف چیزی نمی دانم اما مطمئنا برخی از این فشارها و انتقادات تخریبی نمی تواند با نیت سازنده و دلسوزانه باشد.

روزنامه اطلاعات با برجسته کردن موضوع پیام تهران به واشنگتن درباره ورود صهیونیست ها به خط قرمز ایران، نوشت: حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید الله دادی که درشهرک شهید محلاتی تهران برگزار شد در گفتگو با ایرنا با اشاره به این که پس از شهادت شهید الله دادی از راه های دیپلماتیک برای کشور آمریکا پیام ارسال کردیم، افزود: در این پیام به آمریکایی ها اعلام کردیم رژیم صهیونیستی با این اقدامات وارد خط قرمزهای ایران شده است. این مقام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در این پیام به آمریکایی ها گفتیم مقامات رژیم صهیونیستی باید منتظر عواقب این اقدام خود باشند. معاون اول رییس جمهوری هم در جمع خبرنگاران گفت: رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه برای نرسیدن ایران به توافق با 1+5 دست به برخی تحرکات زده اند.

رونمایی از کتاب و فیلم 5000 سال مهندسی ایرانی در دانشگاه تهران، تیتر دیگر این روزنامه است. مراسم رونمایی از کتاب پنج هزار سال مهندسی ایرانی و نکوداشت هشتادومین سالگرد تاسیس دانشکده فنی دانشگاه تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی و رییس دانشگاه تهران برگزار شد. دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که خود از فارغ التحصیلان دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تهران است، در این آیین گفت: سرزمین ایران با تاریخ هزاران ساله، قلمرو فرهنگی وسیعی را در پهنه گیتی گسترده و موجب شکل گیری میراث گرانبهایی در این قلمرو شده است. اگر چه بخش بزرگی از این میراث فرهنگی در قالب ساختمان ها و معماری بدیع، سازه های آبی بزرگ بادگیرها و آسیاب هایی با کارکرد پیچیده، شهرهای متراکم و پایدار در برابر عوامل اقلیمی و متاثر از عوامل فرهنگی شکل گرفته که قابل مشاهده و بررسی کالبدی است. بخش زیادی نیز به صورت میراث معنوی و غیرکالبدی دارای ارزش صیانت و توجه است. در پایان این مراسم پس از پخش فیلم پنج هزار سال تاریخ مهندسی ایرانی، از کتاب آن نیز رونمایی شد.

روزنامه اطلاعات عنوان تخلیه پایگاه های ارتش رژیم صهیونیستی در پی حمله موشکی به جولان را انتخاب کرد و نوشت: رسانه ها از اصابت چهار موشک به بلندی های جولان اشغالی خبر دادند. در پی این حمله موشکی ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه پایگاههای خود در منطقه جبل الشیخ جولان را صادر کرد. به دنبال این حمله، صدای آژیر خطر در سراسر جولان اشغالی به صدا درآمد. منابع صهیونیستی گفته اند که این حمله تلفاتی نداشته است. منابع میدانی هم اعلام کردند که بیمارستان صحرایی تروریست ها در جولان هدف قرار گرفت. از سویی درحالی که مشخص نیست چه گروهی این موشک ها را به سوی جولان اشغالی پرتاب کرده اند برخی رسانه ها مدعی شده اند که این حمله موشکی از خاک سوریه صورت گرفته است. ارتش رژیم صهیونیستی نیز در پی شلیک این موشک ها به سمت اراضی سوریه آتش گشود. به گزارش شبکه العربیه، رژیم صهیونیستی 20 موشک به مواضع ارتش سوریه شلیک کرد. برخی منابع از کشته شدن 2 سوری در این حملات خبر می دهند.

این روزنامه با انتخاب موضوع ظریف: مذاکرات هسته ای به مراحل ریز کارشناسی رسیده است، نوشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار و گفتگو با ادوارد نعلبندیان همتای ارمنی خود در نشست خبری مشترک اعتدال را رمز همکاری و همفکری خواند و افراط را دشمن همه جوامع برشمرد و گفت: روابط 2 کشور می تواند در سطوح مختلف گسترش یابد. وزیر خارجه کشورمان بابیان این که مذاکرات هسته ای در ژنو به مراحل ریز کارشناسی رسیده است و درباره جزییات وارد بحث شده ایم اظهار داشت: از ابتدا گفته ایم که برنامه ای برای سلاح هسته ای نداریم و از این جهت نگرانی برای ارایه اطمینان های لازم به جامعه بین المللی نداریم. البته منظور از جامعه بین المللی تعداد محدودی از کشورهاست که در این زمینه نگرانی دارند.