به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۶۸۲۴۱
ارزش شرکت تسلا یک هفتم پول نقد اپل است

اپل چه شرکت هایی را می تواند خریداری کند؟

گروه فناوری: اپل این روزها یکی از ثروتمندترین شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی است و توانسته از طریق فروش محصولات خود درآمد بسیاری کسب کند. در گزارش مالی اخیر این شرکت مشخص شده که مبلغ پول نقدی که در اختیار اپل است، برابر با 178 میلیارد دلار است.
این روزها اخبار بسیاری مبنی بر کاهش سود شرکت‌های بسیاری در زمینه تکنولوژی می‌شنویم، اما شرکت اپل در میان این شرکت‌ها قرار ندارد و امسال نیز توانسته با فروش بی نظیر آیفون به یکی از پر سودترین شرکت‌ها تبدیل شود.
اپل در حال حاضر 178 میلیارد دلار سرمایه نقد در اختیار دارد و می‌تواند به راحتی تعدادی از بزرگ ترین شرکت‌های جهان را خریداری کند.

پیش بینی شده که شرکت اپل با این مبلغ پول کار خاصی نخواهد کرد و روند همیشگی خود را ادامه خواهد داد. با این حال اگر این شرکت روزی تصمیم بگیرد تا خرید بزرگی انجام دهد، چه شرکت‌هایی را می‌تواند به کنترل خود درآورد؟

دیزنی



کمپانی دیزنی به راحتی بزرگ ترین شرکت تولید کننده فیلم و ابزار سرگرمی در جهان است. حال اگر اپل تصمیم بگیرد می‌تواند این شرکت را به راحتی با قیمت 160 میلیارد دلار خریداری کند.

آمازون و نت فیلیکس



دو شرکت محبوب و معروف که در زمینه‌های مختلفی فعال هستند. شرکن نت فلیکس در حال حاضر ارزشی برابر با 27.1 میلیارد دلار دارد و شرکت آمازون نیز ارزشی برابر با 142.7 میلیارد دلار دارد. اپل در صورتی که بخواهد می‌تواند این دو شرکت را به راحتی به دست آورد.

IBM



شرکت بزرگی که زمانی بسیار بیشتر از اپل ارزش داشت این روزها به مقدار پول جیبی اپل می‌ارزد. این شرکت در حال حاضر ارزشی معاد 152 میلیارد دلار دارد که به اپل اجازه می‌دهد تا علاوه بر خرید آن مقداری پول اضافه نیز داشته باشد.

تسلا



خودروسازی معروف تسلا در سال‌های اخیر توانسته با تولید خودروهای الکتریکی بسیار مناسب و قدرتمند و همچنین ساخت تکنولوژی‌های جدید در این زمینه به شهرت خوبی دست یابد. این شرکت در حال حاضر ارزشی برابر با 25 میلیارد دلار ناقابل دارد که به مقدار یک هفتم پول نقد شرکت اپل است.

با این حال این شرکت هنوز تا مدتی دیگر نمی‌تواند کمپانی فیس بوک را خریداری کند، فیس بوک در حال حاضر ارزشی برابر با 213 میلیارد دلار دارد و اپل در صورتی که بخواهد آن را خریداری کند باید مدت دیگری نیز به پس انداز پول بپردازد.
مرجع : بازارخبر