کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درباره مذاکرات هسته‌ای حرفی نداریم

شرایط فعلی از شعب‌ ابی‌طالب سخت‌تر است

13 بهمن 1393 ساعت 8:14

گروه سياسي: نماینده ولي فقيه در سپاه گفت: شرایط کنونی ایران سخت‌تر از شرایط «شعب ابی‌طالب» است و جمهوری اسلامی درباره مذاکرات هسته‌ای «حرفی» ندارد اما می‌داند «دشمنان» تا اسلام را از بین نبرند دست از اقدامات خود برنخواهند داشت.


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام علی سعیدی در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب‌های توحیدی در تاریخ درس‌ها و عبرت‌های بسیاری را تجربه کرده‌اند اظهار کرد: قرآن کریم به سه انقلاب مختلف در تاریخ اشاره کرده است. سه انقلاب الهی قبل از انقلاب اسلامی درس‌های بسیاری را برای انقلاب اسلامی تشریح کرده است و ما باید از اشتباهات امت‌های گذشته پرهیز کنیم.

سعیدی با اشاره به اینکه حاکم دینی را خداوند قرار می‌دهد، افزود: اداره حکومت دینی نیازمند ذات حق و همراهی مردم است که این موضوع به خوبی در جریان تنباکو قابل مشاهده بود.‌ مردم در ایجاد و بقا انقلاب نقش دارند و امروزه حاکم که امام زمان (عج) است وجود دارد اما حاکمیت هنوز شکل نگرفته است زیرا مردم بسترهای مناسب را برای ظهور ایجاد نکرده‌اند. سعیدی با بیان اینکه اگر ملتی شعارهای انقلاب را فراموش کند دچار گمراهی خواهد شد تاکید کرد: تخلف از فرمان الهی عذاب دارد و فرقی میان امت‌های مختلف نیست و هر فردی که از خطوط قرمز عبور کند عذاب خواهد شد.

وی عذاب را دارای ابعاد مختلفی دانست و افزود: در طول تاریخ افرادی که به دنبال فساد بودند، گاهی عذاب‌های فردی و گاهی عذاب‌های جمعی را به وجود آوردند. میزان ارزش هر فرد و گروهی به وابستگی به ولایت فقیه بستگی دارد. وی با اشاره به اینکه امروز در شرایط خاصی قرار داریم گفت: با اعتماد به دشمن نمی‌شود مشکلات را حل کرد و مقام معظم رهبری رهبری استحکام درونی نظام، اقتصاد مقاومتی به عنوان استراتژی و نگاه به بیرون به عنوان تکنیک را راهکار برطرف‌سازی مشکلات می‌دانند.

حجت‌الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم که آمریکا از شرایط امروز ما سوء استفاده کند، مطرح کرد: شرایط امروزی ما با شعب ابیطالب قابل مقایسه نیست زیرا دشمن در آن دوران با استقامت مومنان عقب نشینی کرد و امروز اگر ملتی بخواهد پیروز شود باید مقاومت خود را از کشورهای دیگر بیشتر کند. نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان تصریح کرد: با مذاکره حرفی نداریم اما می‌دانیم طبق گفته قرآن دشمن تا اسلام را از بین نبرد از اقدامات خود دست نخواهد کشید به همین علت باید به استراتژی رهبری توجه داشته باشیم و به آن عمل کنیم.

گفتني اينكه، محمود بهمنی٬ رئیس کل بانک مرکزی دولت احمدي نژاد نخستین مقامي بود که سال ۱۳۹۰ گفته بود: «باید جامعه را به نحوی اداره کنیم که بتوانیم دو سال خود را حفظ کنیم٬ گویا در شعب ابی‌طالب گرفتار شده‌ایم.» اما رهبری طی سخنانی با رد اظهارات بهمنی اعلام کردند جمهوری اسلامی در شرایط «بدر و خیبر» قرار دارد.


کد مطلب: 68339

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/68339/شرایط-فعلی-شعب-ابی-طالب-سخت-تر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir