به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۳ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۶۸۳۷۸
رسایی یا نا رسایی نشانی ها

شماره امروز ابتکاردریک نگاه؛ 13 بهمن

گروه سیاسی: رسایی یا نا رسایی نشانی ها وروایت شیخ از صدور انقلاب عنوان های مهم روزنامه ابتکار در شماره روز دوشنبه است.
شماره امروز ابتکاردریک نگاه؛ 13 بهمن
این روزنامه تیتر یک را به خبر رسایی یا نا رسایی نشانی ها اختصاص داد و نوشت: حجت الاسلام والمسلمین محمد اشرفی اصفهانی، رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری چندی پیش در گفت وگویی از صدور حکم پنج و ده سال محرومیت از خدمات دولتی برای دو نفر از نمایندگان فعلی مجلس خبر داد. این اظهارات باعث واکنش هایی میان نمایندگان مجلس شد.

به گفته اشرفی اصفهانی، این دو نماینده که در حال حاضر از سرسخت ترین نمایندگان مخالف دولت هستند و پیش از دوره نمایندگی در سمت های مدیر کلی و ریاست یک سازمان مرتکب تخلفات بسیاری شدند و حالا با این حکم محرومیت از خدمات دولتی دیگر نمی توانند در پست های دولتی منصوب شوند یا حتی در دور بعد شانس خود را برای ورود به مجلس امتحان کنند.در این میان حمید رسایی، نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی یکشنبه 12 بهمن ماه در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرگزاری مهر مبنی بر اینکه اشرفی اصفهانی، رئیس هیات تخلفات ریاست جمهوری اعلام کرده است که چند نماینده حکم انفصال از خدمت دارند، گفت: این موضوع به من چه ارتباطی دارد؟نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهاراتی مبنی بر حکم انفصال خدمتش، گفت: چه کسی این گزارش را داده است؟ اگر اشرفی اصفهانی گفته باید بگویم حکمی به ما ابلاغ نشده است. این در حالی است که اشرفی اصفهانی در این باره گفته است که افراد محکوم چون الآن نماینده مجلس هستند و تا زمانی که در مجلس هستند قانون اجازه برخورد با آنها را نمی دهد، بعد از اینکه دوران نمایندگی آنها تمام شد این حکم اجرا می شود.

روزنامه ابتکار در تیتر دیگر خود به خبرروایت شیخ از صدور انقلاب پرداخت و نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز عزت انقلاب اسلامی را در خارج از مرزها و در لبنان، عراق و سوریه می بینیم، گفت: انشاءالله خداوند ما را قدردان انقلاب و پایدار به آرمان های آن نگه دارد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: انقلاب ماند و پیروز شد و برکاتش را امروز در داخل کشور و در منطقه می بینیم.
ناطق نوری با بیان اینکه امروز عزت انقلاب اسلامی ایران را در لبنان و در حزب الله مشاهده می کنیم، گفت: اقدامات حزب الله و سید حسن نصرالله از عزت انقلاب اسلامی است و این همه آوازه ها از برکات انقلاب امام است.

این روزنامه خبر ژاپن در صف مبارزان علیه داعش را بازتاب داد و نوشت: وحشی گری داعشی ها دامن ژاپنی ها را هم گرفت. تروریست های داعش این بار به رویارویی با ژاپنی ها برخاسته اند. دومین گروگان ژاپنی را سر بریدند تا به این ترتیب ژاپن نیز به ائتلاف جهانی ضد داعش بپیوندد. نخست وزیر ژاپن با بیان اینکه مردم این کشور از جنایت وحشیانه داعش بسیار خشمگین هستند گفت که توکیو به ائتلاف ضدداعش می پیوندد.دولت ژاپن دیروز اعلام کرد فیلم منتشر شده داعش از سر بریدن دومین گروگان ژاپنی به احتمال زیاد صحت دارد.

یوشیده سوگا سخنگوی دولت ژاپن دیروز گفت که بعد از بررسی های بسیار به نتیجه رسیدیم به احتمال قوی ویدیوی داعش از سر بریدن گروگان دوم ژاپنی صحت دارد.شینزو آبه نخست وزیر ژاپن بعد از انتشار این فیلم گفت که از این جنایت وحشیانه داعش بسیار خشمگین است و ادامه داد که هرگز این تروریست ها را نخواهند بخشید. وی همچنین افزود ژاپن در راستای مبارزه با داعش با دیگر کشورها همکاری خواهد کرد و در این راستا به ائتلاف آمریکا علیه داعش خواهد پیوست.

روزنامه ابتکار خبر راه اندازی بزرگترین طرح بنزین سازی ایران تا پایان اسفند را انعکاس داد و نوشت: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از راه اندازی یکی از بزرگترین طرح های جدید افزایش ظرفیت تولید بنزین کشور تا پایان سال جاری خبر داد. عباس کاظمی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت راه اندازی طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت اصفهان گفت: این پروژه از ظرفیت تولید روزانه حدود سه میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا برخوردار است.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه هم اکنون تمامی مراحل ساخت، نصب و راه اندازی واحدهای مختلف فرآیندی این طرح بنزین سازی به پایان رسیده است، تصریح کرد: به دلیل مشکلات و شرایط تحریم امکان تامین کاتالیست خاص و ویژه این طرح بنزین سازی از خارج کشور فراهم نشد. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه از اواسط سال جاری با مشارکت سازندگان داخلی طراحی و تولید کاتالیست طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت اصفهان آغاز شده است، اظهار داشت: هم اکنون تولید آزمایشی و حتی انبوه این کاتالیست بنزین ساز آغاز شده و پیش بینی می شود تا چند هفته اینده بارگذاری کاتالیست در این واحد بنزین سازی آغاز شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با انجام مراحل بارگذاری کاتالیست امکان راه اندازی و بهره برداری از این طرح جدید افزایش تولید بنزین کشور تا پایان سال جاری فراهم می شود.