به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۶۸۴۷۴
همه سر سفره مردم نشسته ایم

شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 14 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز سه شنبه به بازتاب عنوان های بزرگ ترین فسادهای قرن در دولت گذشته اتفاق افتاد و همه سر سفره مردم نشسته ایم پرداخت.
شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 14 بهمن
این روزنامه تیتر یک را به عنوان بزرگ ترین فسادهای قرن در دولت گذشته اتفاق افتاد، اختصاص داد و نوشت: معاون اول رییس جمهوری در جریان سفر اخیر خود به استان لرستان بزرگ ترین فسادهای قرن در کشور را متعلق به دوران دولت گذشته دانسته است. اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاحیه سد مخزنی ایوشان، افزود: اگر قرار بود با شعار مشکلات حل شود بیشترین شعار در مورد مبارزه با فساد اقتصادی در دوره گذشته داده شد، اما بیشترین و بزرگ ترین فسادها اتفاق افتاد. اختلاس سه هزار میلیاردی که بعدها به فساد بزرگ معروف شد، شهریور1390 کشف شد؛ اختلاسی که مه آفرید امیرخسروی متهم ردیف اول این پرونده به اعدام محکوم و سوم خرداد ٩٣، حکم او به اجرا درآمد. اما این پایان فسادهای چند هزار میلیاردی در دولت گذشته نبود. بابک زنجانی که بیش از یک سال است در زندان اوین به سر می برد، متهم پرونده فساد ٩هزارمیلیاردی است. او در تاریخ 9دی1392، توسط دادستانی کل کشور بازداشت شده است. زنجانی بیش از 2.4 میلیارد یورو به وزارت نفت و بانک مرکزی بدهکار است. او به بهانه دورزدن تحریم های بین المللی، بخشی از نفت کشور را در خارج از کشور به فروش رسانده بود.

روزنامه شرق با انتشار عنوان همه سر سفره مردم نشسته ایم، نوشت: حجت الاسلام سید حسن خمینی در دیدار با استاندار و مسوولان استان قم، یادآور شد: جمهوری اسلامی ثمره خون شهدا و ١٤٠٠سال تلاش شیعه در جهان است که بر 2 بال معنویت گرایی و مردم سالاری استوار است و گوشه ای از آن در دست شما قرار دارد. شما درون مجموعه خود، من را از بین ببرید و موضوعات را ملی ببینید. جامعه مشکلات زیادی دارد که بخشی از آن به خاطر دشمنان است و می توان با تدبیر آن را حل کرد. همه بر سر سفره مردم نشسته ایم و همه همت کنند تا این دوره مسوولیت را دوره بهبود شرایط عمومی مردم قرار دهند و اینکه یک کار به نام چه کسی تمام شود هیچ جایی در نظام و فلسفه سیاسی امام ندارد. وی ادامه داد: در زندگی خودمان بارها دیدم که همه جمع شدند تا کسی را ذلیل کنند اما نتوانستند یا خواستند که کسی را عزیز کنند اما میسر نشد؛ زیرا دل های مردم در دست خداست و آنان می دانند که خادم و خائن کیست.

این روزنامه با انعکاس موضوع احتمالا نمی دانستند منشا پول ناپاک است، نوشت: ماجرای توزیع سازمان یافته پول بین ١٧٠کاندیدای انتخابات مجلس هشتم که از سوی معاون اول احمدی نژاد مطرح شد، همچنان با سوالات زیادی مواجه است، اما در میان همه ابهام ها تنها یک نام به صراحت بیان شده و آن هم نام محمدرضا باهنر، نایب رییس مجالس هشتم و نهم است. شاید بیشتر شدن همین زمزمه ها باعث شد که باهنر در نشست خبری روز گذشته خود به بیان توضیح در این باره بپردازد. او البته ابتدا گفت که درباره ادعای رحیمی حرفی نمی زند، اما در ادامه کمک گرفتن کاندیداها را امری طبیعی دانست و افزود: «افرادی که از رحیمی پول گرفته اند از ناپاک بودن منشا این پول ها باخبر نبوده اند.» باهنر در مورد ادعای وکیل رحیمی نیز گفت: ... بنده از محتوای داخل پرونده و برخی مسایل آن اطلاعی ندارم. دادگاه ایشان غیرعلنی و محرمانه بوده و اگر قرار به انتشار جزییات آن باشد طبعا خودشان این کار را انجام می دهند.

برخی مخالف پایان تحریم هستند، تیتر دیگر روزنامه شرق است. وزیر خارجه ایران در تور آفریقایی خود از کسانی که آنها را مخالفان پایان تحریم می نامید، انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری ها محمد جواد ظریف روز گذشته در نایروبی پایتخت کنیا صبحانه را با اعضای شورای تجاری ایرانیان مقیم کنیا صرف کرد. او گفت: متاسفانه برخی در داخل و خارج از کشور در زمره مخالفان پایان تحریم هستند و تداوم تحریم را در جهت منافع خود دنبال می کنند. ظریف افزود: متاسفانه در مواردی اصل تحریم با آثار تحریم اشتباه گرفته می شود و لازم است که این مباحث تخصصی با مشورت های لازم بررسی و موانع غیرواقعی و غیرحقوقی برطرف شود.

این روزنامه با انتخاب موضوع ربیعی: راه اندازی 4 برند بیمارستان میلاد در دستور کار، نوشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی چهار برند بیمارستان میلاد خبر داد و گفت: ساخت چهار بیمارستان فوق تخصصی همانند میلاد در دستور کار قرار گرفته است. این اتفاق را می توان آغاز دوباره سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بیمارستان سازی در کشور دانست چرا که براساس آمار های رسمی سازمان تامین اجتماعی، این سازمان طی سال های ١٣٧٢ تا ١٣٧٦ و در دولت سازندگی علی اکبر هاشمی رفسنجانی، ٢٤بیمارستان، طی سال های ١٣٧٦ تا ١٣٨٤ و در دولت اصلاحات سیدمحمد خاتمی، ٢١بیمارستان و در دولت عدالت محور محمود احمدی نژاد طی هشت سال از سال١٣٨٤ تا ١٣٩٢ تنها یک بیمارستان ساخت و عملا ساخت بیمارستان از سوی سازمان تامین اجتماعی در دولت های محمود احمدی نژاد متوقف شده بود. بر همین اساس، علی ربیعی در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید بیمارستان آیت الله کاشانی در جمع خبرنگاران گفت: امسال همزمان با دهه فجر چهار بیمارستان در استان های کرمان، ایلام، زابل و همچنین بیمارستان آیت الله کاشانی در تهران افتتاح می شود.