به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۶۸۴۷۶
راهبرد اصولگرایان برای مقابله با سونامی رحیمی

شماره امروز اعتماد دریک نگاه؛ 14 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد در شماره روز سه شنبه با عناوین توافق سیاسی خیلی دور، خیلی نزدیک ، هر روز؛ سه سوال! و برنامه به روایت برنامه ریز اصلاحات بر روی پیشخوان روزنامه فروشی ها قرار گرفت.
شماره امروز اعتماد دریک نگاه؛ 14 بهمن
روزنامه اعتماد در روز سه شنبه با عناوین توافق سیاسی خیلی دور، خیلی نزدیک ،  این روزنامه تیتر یک خود را به گزینه های پیش روی مذاکرات را با عنوان توافق سیاسی خیلی دور، خیلی نزدیک مورد بررسی قرار داده است. آیا مذاکرات هسته ای ایران با ١+٥ به نتیجه می رسد؟ اگر تا پیش از دولت های نهم و دهم که سکان آن را یک رییس جمهور واحد در اختیار داشت این پرسش تنها مختص محافل دیپلماتیک بود، امروز دیگر پیگیری ماجرای پرونده هسته ای ایران و لحظه شماری برای به نتیجه رسیدن آن به امری عادی در زندگی روزمره مردم بدل شده است.

تیتر دوم روزنامه اعتماد هر روز؛ سه سوال! به سوال های مجلس اختصاص دارد که از روزشمار عمر دولت پیشی گرفت. نمایندگان مجلس از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا پایان دی ماه بیش از ١٠٣٨ سوال از وزرای اقتصادی دولت پرسیده اند. به گزارش خبرنگار اعتماد، کل سوالاتی که در این دوره زمانی- از ابتدای روی کار آمدن دولت تا پایان دی ماه- از وزرای کابینه یازدهم پرسیده شده است، ١٥٨٨ سوال بوده است. به این ترتیب اقتصاد، سهم مهمی در سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارد. امروز هم قرار است وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخگویی به سه سوال که از سوی حمید رسایی، مسعود میرکاظمی و موسوی لارگانی مطرح شده است در مجلس حضور یابد. طیب نیا تا پایان دی ماه ١٠٣ سوال از نمایندگان دریافت کرده و وزیر یک کارته کابینه است. انبوه سوالاتی که از سوی نمایندگان پرسیده می شود، کم کم به یکی از دغدغه های جدی وزرا تبدیل شده است. بر اساس این گزارش در ادوار اول تا هفتم مجلس شورای اسلامی در کل ١٥٥٤ سوال از وزرا اعلام وصول شده است. کل سوالاتی که در مجلس هشتم اعلام وصول شد ٣٤٥٣ سوال بود اما مجلس نهم در دوره یک سال و نیمه فعالیت دولت یازدهم ١٥٨٨ سوال از وزرا پرسیده است.

عکس صفحه نخست اعتماد با عنوان برنامه به روایت برنامه ریز اصلاحات به گفت وگوی « اعتماد» با محمد ستاری فر تعلق دارد. گفت وگویی مشروح با رییس پیشین سازمان برنامه و بودجه در خصوص باید و نبایدهای احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی. با فرمان رییس جمهور در مدار زمین قرار گرفت 'پرتاب ماهواره ملی فجر. همزمان با دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شکوهمند مردم ایران ماهواره فجر جمهوری اسلامی در مدار کره زمین قرار گرفت.

اگرپولی گرفتم و خرج کردم، پاسخگو هستم عنوان پاسخ محمدرضا باهنر به پرسش های اعتماد در مصاحبه وی با خبرنگاران در ارتباط با نامه معاون اول احمدی نژاد است که در آن گفته شده به بیش از 170 نماینده مجلس پول داده است. نامه محمدرضا رحیمی به محمود احمدی نژاد نه تنها برای محمود احمدی نژاد که برای اصولگرایان همچون یک سونامی بود. سونامی ای که اوضاع و احوال برهم ریخته محافظه کاران سیاسی را آشفته تر کرده. آنها در روزهایی که به شدت مشغولند تا برای انتخابات مجلس دهم به وحدت یا ائتلاف برسند حالا با نامه معاون اول دولت سابق باید پاسخی برای این سوال افکار عمومی بیایند که هزینه های انتخاباتی شان چگونه و از چه منابعی تهیه و تامین می شود. از همان شبی که این نامه منتشر شد، فرار رو به جلو شد راهبرد اصولگرایان برای مقابله با سونامی رحیمی.