به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۶۸۴۸۹
وزیر امور اقتصاد و دارایی:

رسایی اخیرا در بازار سرمایه هم فعال شده!

گروه اقتصادي: وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: آقای رسایی اخیرا در بازار سرمایه فعال شده و در کنار ایشان کارشناسان زیادی مشغول فعالیت در حوزه بازار سرمایه هستند. ضمن آنکه وي در جلسه‌ای که در کمیسیون اقتصادی برای بررسی سوالشان تشکیل شده بود اعلام کرد که من با وزارت اقتصاد و مسئولین بورس مساله‌ای ندارم و مشکل من با رییس‌جمهور و وزارت امور خارجه است!
رسایی اخیرا در بازار سرمایه هم فعال شده!
به گزارش ایسنا، علی طیب‌نیا در پاسخ به سوال رسایی در جلسه امروز مجلس، اظهار کرد: سیاست دولت در راستای حمایت از بازار سرمایه یک سیاست راهبردی است و این سیاست در آینده نیز ادامه خواهد یافت و نوسانات مقطعی در بازار سرمایه ما را از پیگیری این هدف دور نمی‌کند و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دلالت بر این می‌کند که ما از بازار سرمایه دفاع کنیم و سرمایه‌های مردم را به سمت اقتصاد مولد و شفاف هدایت کنیم. دلیل آنکه در سال گذشته شاهد افزایش شاخص‌های بازار سرمایه بودیم را کارشناسان مختلف بررسی کردند و بر اساس نظرات کارشناسان در چند بخش این دلایل قابل بررسی است.

1 - افزایش نرخ ارز و در نتیجه افزایش ارزش دارایی‌های بنگاه‌ها
2 - تورم سنگین و قابل ملاحظه‌ای که ارزش دارایی‌های بنگاه‌ها را افزایش داد
3 - امید به دولت و اعتمادی که دولت در بین مردم داشت و اینکه دولت می‌تواند مشکلات اقتصادی را حل و فصل کند و در نهایت انتظار دستیابی به یک توافق بلندمدت در مذاکرات هسته‌ای در یک دوره کوتاه مدت و در نتیجه این عوامل تا دی سال 92 روند شاخص قیمت در بازار سرمایه روند صعودی بود و باعث شد در مجموع ارزش بازار 90 درصد افزایش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از صحبت خود با تحلیل عوامل تبدیل شدن روند صعودی به روند نزولی، گفت: دلیل اول اینکه آثار افزایش نرخ ارز و تورم به طور کامل در قیمت سهام تخلیه شد و همانند سایر دارایی‌ها نظیر طلاق، مسکن و ارز بعد از اینکه قیمت به یک اوج رسید شروع به کاهش کرد و این روند کاهشی در سایر دارایی‌ها هم نمود پیدا کرد. ضمن آنکه نتیجه مذاکرات هسته‌ای با آنچه اغلب سهامداران پیش‌بینی می‌کردند منطبق نبود و مذاکرات قدری طولانی‌ شد و در نتیجه بعضی از نمادها مثل سهام صنایع بانکی و خودرو کاهش پیدا کرد. همچنین برخی تصمیمات اتخاذ شد که ریسک‌های سیستماتیک و غیرسیستماتیک را در بازار منعکس کرد که از جمله آنها افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی مثل نرخ خوراک پتروشیمی‌ها باعث شد این علامت به سرمایه‌گذاران منتقل شود که تصمیمات اقتصادی می‌تواند دستخوش تغییرات اساسی شود و به سایر بخش‌های اقتصادی نیز تسری یابد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی ادامه داد: وضع حق انتفاع پروانه معادن سنگ آهن به میزان 30 درصد که بر فروش شرکت‌ها بسته شد که این نیز تاثیراتی در بازار داشت چرا که بدترین نوع مالیات مالیاتی است که بر فروش بسته شود و در کمتر کشوری این موضوع اتفاق می‌افتد بلکه می‌توان مالیات را بر سود بست تا اگر در یک حوزه‌ای سود اضافی وجود دارد مالیات از آن اخذ و به خزانه دولتی واریز شود و کاهش مداوم قیمت فلزات اساسی و رکود اقتصاد جهان و تنگنای اعتباری و نرخ سود بانکی بالا به ویژه در موسسات غیرمجاز و در نهایت کاهش بی‌سابقه قیمت نفت از جمله عواملی بود که آثارش را بر بازار سرمایه نشان داد و باعث افت شاخص‌های بازار سرمایه شد.

حعغف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۳:۵۱
کدام تخلیه ؟ دلار 3500 تومان //پراید 21 میلیون///مسکن مهر 2برابر دریافتاز متقاضیان//چطور وزیر شدی در حالیکه اینها را نمی دانی؟ (287371)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۹:۱۱
دروووووووووووود بر رساییییییییییییییییییییییییییی


حداقل مچ این وزیر وتشکیلاتشو میگیره... (287504)
اخخخخخخخخخخخخخهههههه
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۰:۰۱
حعغف عزیز دلار 3500 تومان که دست پخت محمود جان شماست. مثل اینکه یادت رفته اوس محمود دولتو با دلار 880 تومان، نفت بشکه ای 25 دلار ، ذخیره ارزی 18 میلیارد دلاری، و عسلویه و صنایع فعال و پویا و نرخ تورم 10.5 درصد و بهره بانکی 12درصد و اقتصاد با ثبات و در حال جهش و روابط حسنه با دنیا و بالاخص اروپا تحویل گرفت و با دلار 3600 تومان، نرخ تورم 46درصد، بهره بانکی 28 درصد، و اقتصاد ورشکسته با نفت بشکه ای 120 دلار، حساب خزانه خالی، تحریمهای بین المللی وروابط خصمانه مملکتو تحویل داد. اندکی بصیرت بایدت!!! (287517)
مصيبت زده
Russian Federation
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۳:۵۶
كجاي كاريد؟؟؟ محمود اكثر شركتهاي دولتي را خصولتي كرد و سرمايه آنها را روانه بورس نمود تا بگويد بورس رونق گرفته و... اين در حاليست كه اين رسايي و رفقاي گراميش همين حالا هم دقيقا از احمدي نژاد خط ميگيرند تا چوب لاي چرخ دولت بگذارند. طرح سوءال در خصوص بازار سرمايه دقيقا توسط احمدي نژاد و تيمش هدايت شده و از اين به بعد هم اينگونه سنگ اندازيها با شدت تمام ادامه خواهد داشت. كافي است به سايت محمود مراجعه و مصداق ادعاي اينجانب در خصوص بازار سرمايه و آمار ارقام و... را آنجا مشاهده كنيد. (287375)
محمد امين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۴:۱۵
با توجه به پتانسيل‌هاي فراوان آقاي رسايي حيف است كه ايشان وقت معزز خود را به اين امور پيش پا افتاده و دنيوي اختصاص دهند، از ايشان بايد در راه اعتلاي معنويات در جوامع بشري بهره جست، اونم به سبك و سياق برادران پايداري (287386)
اشكان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۴:۱۷
برادر رسايي شما و بازار سرمايه!!!!! استغفرا...، از شما فقط نور معنويت ساطع مي شه برادر، ما عادت نداريم شما رو اينجور جاها ببينيم (287388)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۴:۵۴
دقیقا مشکل منم با رسایی و امثال رساییه!!! (287414)
دانیال دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۷:۴۹
رسایی دنبال انحراف افکار عمومی از این دو سوال مردمه که:
1) کیا بودن پول حروم گرفتند اومدن مجلس ؟
2) اون مدیرکل سابقی که به خاطر تخلفات زیادش انفصال از خدمات دولتی گرفته ولی الان نماینده مجلسه و مخالف دولت کیه؟؟ (287468)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۸:۳۱
معلومه دیگه با اون همه سرمایه ای که آقای رسایی در دولت قبلی با زحمت و تلاش به دست آورده باید یه جایی سرمایه گذاری کنه که به تمام ملت منفعت برسونه............ (287482)
حقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۸:۵۳
من که از حق خودم نمیگذرم که اینا در طول دوران پاک دست ترین دولت تاریخ به یغما و تاراج بردند. (287496)
34567
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۰:۵۸
سیاست و دروغ پدر و مادر ندارند هر کسی با اطلاعات رانتی باعث نابودی پولهای مسلمین در بورس شد الهی دلش همیشه پر خون باشد (287545)
برادرحمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۱:۵۶
برادررسایی فعلا برای اینکه فراموشی ایجادکنه /افتاده به جون فساددرفوتبال (287592)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۲:۴۴
این آقایان آن موقع که در ۸ سال مدیریت آقای احمدی نژاد ارزش پول ملی و سرمایه های مردم به یک سوم کاهش یافت چرا از دولت مردان وقت سوال نکردند (287616)