به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۶۸۵۲۵

سفر تبلیغاتی فیگو به چین

گروه ورزشی: لوئیس فیگو اسطوره فوتبال پرتغال امروز (سه‌شنبه) وارد چین خواهد شد تا علاوه بر تبلیغ برای کاندیداتوری‌‌اش برای ریاست فیفا، از آکادمی فوتبالش در این کشور نیز بازدید کند.
سفر تبلیغاتی فیگو به چین
طبق اعلام منابع آگاه فدراسيون فوتبال پرتغال به خبرگزاري EFE، فيگوي 42 ساله در روزهاي 3، 4 و 5 فوريه در شهر كانتون حضور خواهد يافت و در آنجا با بازيكنان تيم‌هاي پايه‌اي كشور چين ديدار خواهد كرد. اسطوره فوتبال پرتغال سال گذشته آكادمي فوتبال فيگو را در 8 شهر كشور چين احداث كرد كه در مجموع 1100 كودك بين 4 تا 13 سال در اين آكادمي‌ها پرورش مي‌يابند.

جمعه گذشته بود كه فيگو براي انتخابات رياست فيفا كه در روزهاي 28 و 29 ماه مي ‌در شهر زوريخ برگزار مي‌شود، نامزد شد. علاوه بر او، سپ بلاتر، رئيس كنوني فيفا كه از سال 1998 بر صندلي رياست تكيه زده، مايكل فان پراگ، رئيس فدراسيون فوتبال هلند، شاهزاده علي بن الحسين اردني و ژروم شامپاين، مدير سرشناس فرانسوي براي اين پست نامزد شده‌اند. كاپيتان اسبق تيم ‌ملي پرتغال براي كسب اين كرسي، از حمايت فدراسيون‌هاي فوتبال دانمارك، مونته‌نگرو، لهستان، مقدونيه، لوکزامبورگ و پرتغال بهره‌مند است.

فيگو كه سابقه بازي در بارسلونا، رئال‌مادريد و اينتر را در كارنامه ورزشي‌‌اش دارد، در سال 2000 برنده توپ طلا شد و با تيم ‌ملي پرتغال به نايب‌قهرماني يورو 2004 رسيد و در جام ‌جهاني‌ 2006 نيز با اين تيم چهارم شد. او ركورددار بازي‌هاي ملي با پيراهن تيم ‌ملي پرتغال است و 127 بار با پيراهن تيمش به ميدان رفته است و كريس رونالدو با 118 بازي ملي در تلاش است تا ركورد او را بشكند.
مرجع : خبرورزشی