به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۶۸۵۳۴

داعشي‌ها: شاه بحرین را ذبح می‌کنیم!

گروه بين‌الملل: عناصر بحرینی داعش در واکنش به لغو تابعیت آنها توسط دولت آل خلیفه، به ورود به این کشور با زور سلاح و بریدن سر شاه تهدید کردند.
داعشي‌ها: شاه بحرین را ذبح می‌کنیم!
به گزارش فارس، «حمد بن عیسی» پادشاه بحرین اخیرا در حکمی دولتی تابعیت 72 تن از شهروندان کشورش را لغو کرد. 50 تن از لیستی که توسط وزارت کشور اعلام شد از فعالان سیاسی بوده و 22 تن دیگر از عناصر پیوسته به گروهک های تروریستی بودند. معارضان بحرینی ضمن محکوم کردن اقدام منامه در لغو تابعیت فعالان سیاسی، از اعلام نام مخالفان در کنار اسامی تروریست ها انتقاد کردند.

وبگاه خبری «مرآة البحرین» در گزارشی به واکنش افرادی که تابعیت آنها توسط منامه لغو شده پرداخت و تاکید کرد که در حالی فعالان سیاسی و رسانه ای بعد از لغو تابعیتشان به بحرینی بودنشان افتخار کرده و تاکید کردند که این اقدام از حقیقت اصل و نسب بحرینی آنها نمی کاهد، بحرینی های عضو داعش گذرنامه بحرینی را زیر پایشان انداخته و هشتگی تحت عنوان «گذرنامه آل خلیفه زیر پای من» در شبکه اجتماعی توئیتر راه اندازی کردند.

بر اساس این گزارش، «عمر بوزبون» یکی بحرینی های عضو داعش که تابعیتش توسط منامه لغو شد، با انتشار تصویری از گذرنامه اش که زیر پایش انداخته، اعلام کرد که نام وی در شمار 53 لیست آل خلیفه است. این عضو داعش با به سخره گرفتن دستور پادشاه بحرین، تاکید کرد که این گذرنامه را نمی خواهد و به کشورش بازنخواهد گشت.

بوزبون با تهدید به ورود به بحرین و پیوستن آن به آنچه قلمرو «خلافت اسلامی» نامید، نوشت: آنها نمی دانند که ما سرباز خلافت هستیم و گذرنامه شان را نمی خواهیم. گمراه باد عقل هایی که گمان می کنند به بحرین بر می گردیم. یوسف المناعی نیز با انداختن گذرنامه بحرینی در زیر پایش، سخن بوزبون مبنی بر اینکه « گمراه باد عقل هایی که گمان می کنند به بحرین بر می گردیم» را تکرار کرد.

«أبو البراء» یکی دیگر از داعشی های بحرین، به حمله به بحرین تهدید کرد و با بیان اینکه «بحرین را با توپ نه با گذرنامه در خواهیم نوردید»، مدعی شد که سربلند به بحرین باز خواهد گشت و با توصیف پادشاه به «طاغوت»، به جدا کردن سر «حمد بن عیسی» از تنش تهدید کرد. یکی دیگر از داعشی های بحرین به نام «ابو هاجر العنزی» تهدید کرد که با شمشیر و خونریزی به کشور باز خواهد گشت و تصویری از هدف قرار دادن گذرنامه بحرینی اش با تفنگ را نیز منتشر کرد. دولت بحرین در حالی بعد از تشکیل ائتلاف ضد داعش توسط آمریکا به این ائتلاف پیوست که طی سه سال گذشته در قبال کمپین های جمع آوری اموال برای افراد مسلح فعال در سوریه و عراق هیچ موضعی اتخاذ نکرده بود.