به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۶۸۵۷۰
هدف روحانی و ظریف است نه من

شماره امروز اعتماد دریک نگاه؛ 15 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد در شماره روز چهارشنبه خود با عناوین هدف روحانی و ظریف است نه من ، حذف یارانه ها بر اساس درآمد ماهانه و رییس جمهور: مذاکرات هسته ای به نقاط خوبی نزدیک شده است در دسترس همگان قرار گرفت.
شماره امروز اعتماد دریک نگاه؛ 15 بهمن
این روزنامه برای عکس و تیتر یک خود از قول طیب نیا وزیر اقتصاد نوشت: در کمیسیون اقتصادی به من گفتند هدف روحانی و ظریف است نه من، سه شنبه ها برای دولت روحانی منحوس شده اند. در میان همه قانون هایی که در مجلس به تصویب رسیده است حالا یک قانون نانوشته هم به تصویب رسیده است و آن قانون هر سه شنبه یک کارت زرد است. سوال کننده نماینده مجلس، سوال شونده وزیر اما هدف شخص رییس جمهور است. سوالات اعلام وصول می شوند، به کمیسیون تخصصی می روند نماینده قانع نمی شود و سوال به کمیسیون می آید. وزیر کارت زرد می گیرد اما همه آنهایی که رای به قانع نشدن می دهند چند موضوع را خوب می دانند. می دانند در حالی انگشت شان را روی کلید مخالف دستگاه اخذ رای مجلس می فشارند که سوالاتی که می پرسند کاملا در حوزه اختیارات وزرا نیست. می دانند آن کسی که با آن مشکل دارند وزیر نیست، رییس جمهور است.

تیتر دوم روزنامه اعتماد در ارتباط با حذف یارانه ها بر اساس درآمد ماهانه است. روز گذشته کمیسیون تلفیق یکی از مهم ترین تصمیمات بودجه ای سال ٩٤ را گرفت. این کمیسیون در جریان بررسی لایحه بودجه ٩٤؛ به تعیین تکلیف تبصره ٢١ لایحه بودجه در مورد هدفمندی یارانه ها پرداخت و چهار گروه را برای دریافت یارانه نقدی و غیرنقدی در سال آینده مشخص کرد. به این ترتیب نماینده های مجلس در کمیسیون تلفیق مصوب کردند که میزان یارانه های نقدی تخصیص یافته به مردم از ٤٢ هزار میلیارد تومان به ٣٧ هزار میلیارد تومان کاهش یابد. در صورت تصویب نهایی مجلس این یارانه تنها می تواند بین چهار گروه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، عشایر و خانوارهای ساکن روستاها، کلیه بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی مشروط به اینکه حداکثر مستمری تا 2.5 میلیون باشد و کلیه خانوارهایی که برای سازمان هدفمندی احراز شده و درآمد ماهانه آنها زیر 2.5 میلیون تومان است، پرداخت می شود.

گفت و گو با مهتاب کرامتی پرکارترین بازیگر جشنواره با عنوان جایگاهم با فیلم هایی که بازی نکردم معنی پیدا می کند. سه فیلم در بخش سودای سیمرغ (ارغوان، مزارشریف و عصر یخبندان) و یک فیلم در بخش نگاه نو (جامه دران) باعث شده که مهتاب کرامتی لقب پرکارترین بازیگر زن جشنواره امسال را به دست آورد؛ بازیگری که در حدود ١٥ سال حضورش در عرصه سینما به خوبی توانسته تعادل موضوعی را در کارنامه کاری اش حفظ کند. کرامتی از معدود بازیگران زن سینمای ایران است که هیچگاه چهره اش مانعی برای تجربه نقش های غافلگیر کننده و عجیب نشد. به همین دلیل کارنامه یی متنوع از نقش های متفاوت در کارنامه کاری اش دیده می شود. امسال هم چهار فیلم او در همه زمینه ها کمترین شباهت ممکن را با یکدیگر دارند؛ اتفاقی که حداقل در سال های اخیر برای کمتر بازیگر زنی رخ داده است. چهار فیلم او در جشنواره امسال بهانه خوبی بود تا در گفت وگویی مفصل با او، هم حس و حالش را نسبت به آثاری که از او در جشنواره حضور دارد بپرسیم و هم کمی درباره مسیر انتخاب نقش هایش با او گفت وگو کنیم.

عنوان دیگر انتخابی روزنامه اعتماد جلسه سران قوا، رییس جمهور: مذاکرات هسته ای به نقاط خوبی نزدیک شده است. جلسه سران سه قوه به میزبانی قوه قضاییه برگزار شد. به گزارش ایرنا، در این جلسه که حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه حضور داشتند، در خصوص مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روز بحث و گفت وگو کردند.
مجلس بر اساس یک طرح اعلام کرد تحریم ها تشدید شود توافق لغو می شود. بالاخره طرحی که مدت ها بود نمایندگان مجلس از آن صحبت می کردند به صحن علنی مجلس آمد. فوریتش تصویب شد و به کمیسیون تخصصی رفت تا پاسخی باشد برای اقدام احتمالی نمایندگان کنگره امریکا.