به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۶۸۵۸۳
افتتاح 122 پروژه در دهه فجر

آب شرب تهران مشکلی ندارد

گروه جامعه: فرماندار تهران با تاکید بر سلامت آب شرب شهر تهران گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در آب شرب شهر تهران نداریم و در بحث سلامت سبزی و موادغذایی هم مشکلی در شهر تهران وجود ندارد.
آب شرب تهران مشکلی ندارد
عیسی فرهادی در جلسه شورای اداری شهرستان تهران گفت: مشکلاتی که در بحث آب شرب تهران و برداشت از آب‌های زیرزمینی وجود داشت، خوشبختانه حل شده و مشکلی در این بخش نداریم البته این به معنای بی تفاوتی نسبت به مساله سلامت آب نیست و سلامت آب شرب شهر تهران، به صورت مداوم توسط فرمانداری پیگیری می‌شود. وی افزود: در دهه فجر امسال 122 پروژه با اعتبار 582 میلیارد تومان در بخش‌های مختلفی از جمله گردشگری، نوسازی مدارس، گازرسانی، آب و فاضلاب و ورزش در سطح شهرستان تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار تهران درخصوص مسائل محیط زیستی شهر تهران گفت: رسیدگی به مسائل محیط زیست متعلق به یک دستگاه نیست و همه باید در این عرصه تلاش کنند. جلسات هفتگی رسیدگی به مسائل محیط زیستی تهران باید به صورت مورد به مورد مسائل را مورد بررسی قرار دهد و درخصوص صنایع آلاینده نیز باید تصمیمات لازم گرفته شود که اگر لازم است برخی صنایع جابه‌جا و حتی اگر نیاز است، این صنایع تعطیل شوند. دستگاه‌های مختلف نیز اگر در این بحث پیشنهادی دارند می‌توانند پیشنهادات خود را به دبیرخانه فرمانداری ارسال کنند. فرهادی درخصوص ساخت صحن حضرت زهرا (س) نیز گفت: متولی این کار شهرستان تهران بوده است و حدود 20 میلیارد و 300 میلیون تومان تعهدات مالی در این بخش وجود دارد که سهم تهران از این رقم 10 میلیارد تومان است و تاکنون دو میلیارد از اعتبار لازم برای این کار را تامین کرده‌ایم. در حال حاضر 98 درصد سفت کاری این پروژه انجام شده است.

وی درخصوص راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن نیز گفت: در دو مرحله مردم ایران اسلامی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را تایید می‌کنند که یکی از آنها شرکت گسترده در برگزاری انتخابات و رای نهایی به مردم است و دیگری برگزاری دو راهپیمایی سالانه روز قدس و یوم‌الله 22 بهمن است که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران را بیمه کرده است. برهمین اساس تمهیدات و تسهیلات لازم برای برگزاری شکوهمند این راهپیمایی در شهرستان تهران فراهم شده است. فرماندار تهران افزود: بیمارستان‌های موجود در مسیرهای راهپیمایی باید به صورت کامل در این روز آماده باشند و به شرکت‌کنندگان در صورت نیاز خدمات بدهند. دستگاه‌های خدماتی مانند اورژانس، آتش‌نشانی و هلال‌احمر در تمام مسیرها مستقر هستند و آماده ارائه خدمات به شرکت‌کنندگان در راهپیمایی خواهند بود.

فرهادی ادامه داد: پارکینگ‌های دستگاه‌های اداری باید در روز 22 بهمن باز باشند و ارائه خدمات کنند. همچنین اماکن دولتی موجود در مسیرهای راهپیمایی به ویژه منتهی به میدان آزادی باید تسهیلات لازم برای حضور مردم را فراهم کنند. وی درخصوص تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان تهران گفت: این شرکت می‌تواند همه مردم تهران را به عنوان سهامدار بپذیرد و برای توسعه آن هیچ محدودیتی وجود ندارد. قطعا طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی را می‌توان پس از طی مراحل قانونی به این شرکت واگذار کرد. با تشکیل این تعاونی، تاثیر موثری در سطح شهرستان تهران شاهد خواهیم بود.

فرماندار تهران ادامه داد: انتظار داریم از امروز در تمامی اداره‌ها بنری برای همکاری این تعاونی و جلب مشارکت مراجعان و کارکنان ادارات به عضویت در آن نصب شود. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای عضویت کارکنان ادارات سهمی مشخص شود تا مشارکت در این موضوع افزایش یابد. فرهادی تاکید کرد: بخش عظیمی از پذیره‌نویسی این شرکت آغاز شده ولی به دنبال گسترش این پذیره‌نویسی‌ها هستیم تا بتوانیم تعاونی فراگیری در سطح شهرستان تهران داشته باشیم. پذیره‌نویسی تا عید نوروز انجام می‌شود و پس از این مرحله با انجام انتخابات انتقال از هیات موسس به هیات مدیره صورت می‌گیرد.

وی همچنین درخصوص سیاست‌های کلی جمعیت که در این جلسه شورای اداری شهرستان تهران مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در حال حاضر جمعیت دانش آموزان کشور 11.5 میلیون شده است که این اعلام یک زنگ خطر است. می‌توان از این موضوع با نام مرگ خاموش یک ملت یاد کرد. فرماندار تهران ادامه داد: امسال متاسفانه 19 درصد ازدواج در کشور کاهش پیدا کرده که این عدد بسیار بزرگی است البته شش درصد زاد و ولد در 9 ماهه اول امسال افزایش داشته است. اگر سن ازدواج افزایش پیدا کند، قطعا فرزندان عادی کشور از نظر جسمی و بنیه‌ای دچار مشکلات فراوانی می‌شوند. برهمین اساس این موضوع باید با همکاری و تعامل همه دستگاه ها مورد بررسی قرار گیرد و در برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های مختلف لحاظ شود.

علی محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز در این جلسه، درخصوص مسائل محیط زیستی شهر تهران گزارشی ارائه کرد که در آن به مشکلات مختلف محیط زیستی استان تهران اشاره شده بود. وی با بیان اینکه هیچ تناسبی میان محیط زیست و فرهنگ دینی کشور وجود ندارد، افزود: باید مسائل محیط زیستی را به دقت مورد بررسی قرار دهیم. امروز در اهواز چه اتفاقی افتاده است که دیگر حتی دستگاه‌های سنجش قادر به نشان دادن ریزگردها در این استان نیستند. امروز صد هزار هکتار بیابان‌هایی که در اطراف تهران این استان را محاصره کرده‌اند، قطعا باعث می‌شوند که در آینده با هر طوفانی شرایطی را شاهد باشیم که در طوفان اخیر تهران دیدیم و این نتیجه رفتارهای اشتباه محیط زیستی خودمان است.

معاون محیط زیست شهرداری تهران تاکید کرد: برای شهری که ادعای برنامه‌ریزی و توسعه پایدار دارد مناسب نیست که وضعیت محیط زیستی مناسبی نداشته باشد و شهروندان آن با ماسک در شهر تردد کنند. امسال با اینکه وضعیت آلودگی هوا شرایط بهتری داشت، اما تا به امروز 100 روز آلوده در تهران داشته‌ایم. امیدوارم این مسائل در اولویت شهر تهران قرار بگیرد و با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط مسائل و مشکلات زیست‌محیطی در تهران مرتفع شود. اگر قرار است تهران در بحث آب و هوا به استانداردهای لازم برسد، باید نگاه ویژه‌ای به حل مشکلات زیست‌محیطی داشته باشد.

شاعری در خاتمه خاطرنشان کرد: شبکه لوله‌کشی آب تهران قدمت 50 ساله دارد و امروز این شبکه یک شبکه فرسوده است با این زحمت آب تسویه می‌شود بعد در شبکه شاهد پرتی 11 درصدی آب هستیم. باید صنایع آلاینده‌ای که در شهر تهران شناسایی شده است هرچه زودتر تعیین تکلیف شود و این کار باید از طریق حاکمیت به ویژه فرمانداری اجرا شود.
مرجع : ایسنا