به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب : ۶۸۶۳۳
اماراتی‌ها: شرایط به کام ماست

۸ اسفند اعلام میزبان جام ملت‌ها

گروه ورزشی: دبیرکل اتحادیه فوتبال امارات عنوان کرد این کشور زیرساخت‌های لازم برای برگزاری هفدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ را دارد.
۸ اسفند اعلام میزبان جام ملت‌ها
دو نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) پس از بازدید دو روزه از امکانات ورزشی ایران روز گذشته (سه‌شنبه) به دبی پرواز کردند و امروز (چهارشنبه) در دومین بازدید خود از امارات از ورزشگاه 45 هزار نفری در حال ساخت باشگاه الاهلی که تا سال 2018 تکمیل خواهد شد، دیدن کردند. پنج ورزشگاه دیگر هم در دبی، ابوظبی و العین واقع شده‌اند که آنها هم توسط نمایندگان AFC مورد بازدید قرار گرفته‌اند.

قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا در تاریخ 8 مارس 2015 (17 اسفند 93) میزبان جام ملت‌های 2019 آسیا را اعلام کند که رقابت نهایی بین دو کشور ایران و امارات است. این تورنمنت که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در دوره هفدهم آن از 16 به 24 تیم افزایش خواهد یافت.

طلال الهاشمی، مدیر امور فنی شورای ورزش ابوظبی در این خصوص گفت: نمی‌توانم با اطمینان بگویم که میزبانی امارات قطعی است ولی باید بگویم که ما در شرایط خوبی برای کسب امتیاز میزبانی جام ملت‌های 2019 قرار داریم. در بازدیدی که امروز انجام شد برخی چیزها که در بازدید اول مبهم بودند، حل شدند.
وی افزود: امیدوارم زیرساخت تمامی سه شهر دبی، ابوظبی و العین مورد پوشش قرار بگیرد تا نشان دهند که آمادگی لازم را برای میزبانی این مسابقات دارند. بیشتر ورزشگاه‌های ما معیارهای لازم AFC از جمله امکانات تمرینی را که در وضعیت خوبی هستند، دارند. امیدوارم در تاریخ 8 مارس 2015 که میزبان هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می‌شود، امارات به عنوان میزبان اعلام شود.

اماراتی‌ها که در سال 1996 میزبان جام ملت‌های آسیا بوده‌اند به دنبال این هستند تا میزبانی جام باشگاه‌های جهان در سال‌های 2017 و 2018 درست پیش از شروع جام ملت‌های 2019 آسیا را هم بگیرند.
محمد حمزه الظاهری، دبیرکل اتحادیه فوتبال امارات هم با اشاره به اینکه تمامی فاکتورها به کام امارات است، اظهار داشت: امارات در گذشته همیشه اطمینان لازم برای برگزاری تورنمنت‌های بزرگ را داشته و موفقیت‌های خوبی را هم در این زمنیه تجربه کرده است. امیدوارم با کسب میزبانی جام ملت‌ها این موفقیت‌ها را هم در سال 2019 تکرار کنیم.
وی افزود: زیرساخت‌ها و تدارکات خوبی داشته و حمایت رهبران خود را هم پشت خود داریم پس تمامی فاکتورها حاکی از این است که امارات آماده میزبانی از هفدمین دوره جام ملت‌های آسیاست. با این حال نمی‌توان گفت که ما شانس اصلی میزبانی هستیم چون حالا رقابت نهایی بین امارات و ایران است.
مرجع : تسنیم