به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۰۰
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۷ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۶۸۷۳۹

معتمدآریا: تماشای این فیلم تحمل می‌خواهد

گروه فرهنگ و هنر: فاطمه معتمدآریا گفت: دیدن «بهمن» تحمل، صبر می‌خواهد و ساده نیست.
معتمدآریا: تماشای این فیلم تحمل می‌خواهد
نشست رسانه‌ای «بهمن» با حضور جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده، مرتضی فرشباف کارگردان این فیلم، فاطمه معتمدآریا و سایر عوامل این فیلم در سالن «سعدی» برج میلاد کاخ جشنواره‌ی فیلم فجر برگزار شد. معتمد آریا در پاسخ به سوالی درباره ریتم کُند و زمان نسبتا طولانی فیلم، عنوان کرد: از هر لحظه این فیلم مشعوف شدم. «بهمن» فیلمی نیست که در روی دی وی دی آن را ببنیم بلکه تماشای آن صبر و حوصله می‌خواهد. مرتضی فرشباف کارگردان این فیلم با تاکید بر این که مضمون اصلی این داستان سکون و ایستایی زمان است اضافه کرد: از لحاظ گوناگون ریتم فیلم مانند بارش برف نیاز به ته‌نشین شدن دارد و اتفاقات ناگهانی و شوک سینمایی با اساس و جهان فیلم در تعارض قرار دارد.

او همچنین افزود: تم اصلی فیلم تلفیقی از رابطه مادر و مادربزرگم و یک داستان کوتاه آمریکایی است. در واقع من از رابطه چند ماه آخر زندگی مادربزرگ و مادرم قصه این فیلم را ساختم. در ادامه، احمد حامد یکی ار بازیگران این فیلم که در نشست او را شبیه «ریچاردگر» بازیگر هالیوودی می‌دانستند، درباره علت بازگشتش به سینما به عنوان بازیگر اظهار کرد: من بازیگر نیستم و بازیگری را هم دوست ندارم. اولین بار مانی حقیقی درخواست کرد که ماجرا را دوستانه قبول کردم و کار را انجام دادم. البته دراین مدت پیشنهاداتی از کارگردانان جوان داشتم اما هیچ کدام سماجت فرشباف را نداشتند. او جوان خوش ذوقی است و من هم به همین دلیل قبول کردم.

جواد نوروزبیگی هم در سخنانی درباره تفاوت و تنوع سبک‌های کاری خود در تهیه فیلم های سینمایی اظهار کرد: انتخاب هایم همه آگاهانه هستند. معمولا انتخاب آثار کار بسیار سختی است و مسیر سختی برای انتخاب فیلمنامه‌ها و پذیرش آنها دارم. اینکه بتوان ادارات و سازمان‌ها را برای این فیلمنامه‌ها مجاب کرد سخت است؛ چرا که فیلم باید پیام جهانی داشته باشد تا بازتاب‌های خوبی بگیرد. نسیم مرعشی نویسنده این فیلم هم درباره تفاوت «بهمن» با فیلم «بی‌خوابی» کریستوفر نولان نیز گفت: «بهمن» با «بی خوابی» نولان کاملا متفاوت است و یکی از تفاوت‌های این فیلم زنانه و پلیسی بودن «بی‌خوابی» است، «بی خوابی» یکی از خطوطی است که ما استفاده کردیم اما در آن فیلم، بی‌خوابی خط اصلی ماجراست.

باتوجه به این که زوج حاضر در این فیلم (احمد حامد و فاطمه معتمد آریا) زن و شوهر واقعی هستند، فرشباف در پاسخ به سوالی که چرا عواطف طبیعی بین زن و مرد در این فیلم جایی ندارد؟ گفت: این موضوع را دیر متوجه شدم و واقعا جای یک نوازش در این فیلم خالی بود. او در انتها به شوخی گفت که ما اول فیلمنامه رو نوشتیم و آنها بعد از آن به هم محرم شدند!
مرجع : ایسنا