به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۶۸۸۳۱
هزینه جشنواره برلین حدود ۲۱ میلیون یورو است؛

آمار و ارقام جالب از جشنواره فيلم برلین

گروه فرهنگ و هنر: جشنواره فیلم برلین یکی از سه جشنواره درجه یک جهانی است که در چند سال اخیر گوی سبقت را از جشنواره کن، ونیز ربوده و نام خود را به عنوان نه تنها یک اتفاق بزرگ اقتصادی و سودآور برای شهر برلین، بلکه بزرگترین رویداد سینمایی جهان تثبیت کرده است.
آمار و ارقام جالب از جشنواره فيلم برلین
هزینه سالانه جشنواره بین‌المللی فیلم برلین حدود ۲۱ میلیون یورو است، اما آیا می‌دانید درآمدزایی این رویداد سینمایی چند میلیون یورو است؟ جشنواره فیلم برلین دیگر صرفا یک رویداد فرهنگی نیست و نقشی موثر در فعالیت‌های اقتصادی دارد و در حالی که تنها یک سوم از هزینه سالانه ۲۱ میلیون یورویی خود را از طریق کمک‌های دولتی برآورده می‌ کند، این رویداد سینمایی در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۲۵ میلیون یورو درآمد اقتصادی برای شهر به همراه می‌آورد. به گزارش دویچه وله، جشنواره بین‌المللی فیلم برلین موسوم به برلیناله در حالی از سال ۱۹۵۱ کار خود را شروع کرد که با کشور و شهری (برلین) تخریب شده و دوپاره مواجه بود.

«کورنلیا ایتسر» مشاور اقتصادی برلین درباره اهمیت جشنواره برلین اظهار کرد که این جشنواره در سال جاری ۲۰۱۴ حدود ۱۲۵ میلیون یورو درآمد اقتصادی برای شهر به همراه می‌آورد. این اقتصاددان در مصاحبه‌ای درباره اهمیت جشنواره فیلم برلین برای پایتخت آلمان افزود "نه تنها به طور تدریجی بر شمار تماشاگران در طول سال‌های گذشته افزوده شده است، بلکه بسیاری از شرکت‌های اقتصادی از جشنواره فیلم برلین سود مستقیم می‌برند" نگاهی به آمار و ارقام جشنواره برلین حاکی از آن است که این رویداد سینمایی ابعادی غول‌آسا یافته است و به گفته مسئولان جشنواره، نمایش ۴۰۹ فیلم در سال ۲۰۱۴ نتیجه بررسی حدود پنج هزار فیلم از ۷۲ کشور جهان است.

امسال بیش از ۲۰ هزار کارشناس و دست‌اندرکار سینما از ۱۲۴ کشور جهاندر برلین حضور دارند که از میان آن‌ها می‌توان به ۳۷۰۰ عکاس و روزنامه‌نگار اشاره کرد. جشنواره برلین در سال‌های اخیر حدود ۳۰۰ هزار بلیت فروخته است و بهای بلیت این رویداد سینمایی بین ۴ تا ۱۳ یورو قیمت دارد. همچنین تعداد تماشاگران این جشنواره حدود نیم میلیون نفر تخمین زده می‌شود که بدین نحو نه تنها در کنار فستیوال کن و ونیز یکی از سه جشنواره مهم جهان است، بلکه بزرگترین رویداد سینمایی نیز به شمار می‌آید.
مرجع : ایسنا