به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۶۸۸۵۲

چرا رییس کمپانی «سونی» استعفاء داد؟

گروه فرهنگی: «ایمی پاسکال» پس از هک و افشا شدن ایمیل‌های شخصی‌اش از سمَت ریاست کمپانی فیلمسازی «سونی» استعفا کرد.
چرا رییس کمپانی «سونی» استعفاء داد؟
ایمی پاسکال که مشترکا ریاست کمپانی «سونی پیکچرز» را برعهده داشت، به دلیل حمله سایبری به ایمیل‌های شخصی‌اش و فاش شدن آن‌ها از سمت خود استعفا داد. این زن اعلام کرده کمپانی تولید فیلم دیگری را تا ماه می راه‌اندازی می‌کند. کمپانی «سونی» طی ماه‌های گذشته شدیدا درگیر حملات سایبری هکرهای کره‌شمالی بوده که طی آن جنجال‌های بسیاری بر سر اکران فیلم «مصاحبه» برپا شد. پاسکال درباره شروع فعالیت خود به عنوان تولیدکننده گفت: من تقریبا تمام عمر حرفه‌ای‌ام را در «سونی پیکچرز» گذراندم و الان برای شروع این فصل جدید خیلی انرژی دارم.

براساس توافق‌نامه‌ای که پاسکال با «سونی» امضا کرده،‌ این کمپانی حداقل تا چهار سال آینده بودجه تولیدی شرکت جدید را تامین می‌کند و در عوض حق پخش محصولات آن را در دست خواهد داشت. به گزارش بی.بی.سی، پاسکال در یکی از ایمیل‌هایش با «اسکات رودین» رفتار «باراک اوباما» را مورد استهزا قرار داده است. وی پس از فاش شدن متن این ایمیل اعلام کرد: محتوای ایمیل‌های من به اسکات، زشت و نامناسب بود اما انعکاس دقیقی از آنچه من هستم، نبوده است. گرچه این‌ها بخشی از روابط شخصی من هستند که به سرقت رفته‌، من مسئولیت کامل آنچه نوشتم را برعهده می‌گیرد و از تمام کسانی که به آن‌ها جسارتی شده، عذرخواهی می‌کنم. هک شدن ایمیل پاسکال هم بخشی از حمله سایبری کره‌شمالی به کمپانی «سونی» بوده است.

در نوامبر سال 2014 گروهی از هکرها که خود را «محافظان صلح» نامیده بودند، در یک حمله سایبری موفق شدند چندین ترابایت از اطلاعات حساس این شرکت را سرقت کنند. به محض انجام این حمله سایبری، چندین شماره امنیتی این شرکت، ایمیل و گزارش حقوق افراد مشهور و کارمندان «سونی» به علاوه نسخه‌هایی از فیلم‌های اکران‌نشده در اینترنت منتشر شده و به صورت آن‌لاین قابل دسترسی شد. این حمله تقریبا با اعتراض کره‌شمالی به فیلمی با نام «مصاحبه»، یک کمدی درباره تلاش سیا برای ترور «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، هم‌زمان شد و به همین دلیل گفته شد که حمله سایبری به کمپانی «سونی پیکچرز» بی‌ارتباط با این کشور آسیایی نبوده است. در 19 دسامبر 2014 اف.بی.آی به طور رسمی اعلام کرد که حمله سایبری صورت گرفته از سوی کره‌شمالی بوده است، در حالی‌ که حکومت پیونگ‌یانگ چنین اتهامی را رد می‌کند.

با افزایش این جنجال‌های سیاسی،‌ فروش «مصاحبه» هم روز به روز بالاتر رفت تا جایی که طی تنها سه روز نخست پخش آن‌لاینش 15 میلیون دلار فروش داشت. گفته می‌شود حتی مردم کره‌شمالی که از دسترسی به اینترنت محرومند هم برای دستیابی به نسخه های این فیلم تلاش می‌کردند.
مرجع : ایسنا