به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۸:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۶۸۸۵۵
وزیر اطلاعات: اقتصاد مولد به امنیت نیاز دارد

شماره امروز اطلاعات دریک نگاه؛ 18 بهمن

گروه سیاسی: رییس جمهوری: پیروزی های بزرگی در مذاکرات هسته ای به دست آورده ایم،زنگنه: تمامی فازهای پارس جنوبی سال 95 وارد مدار می شوند و تجلیل از آیت الله العظمی جوادی آملی در اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه تیترهای خبری روزنامه اطلاعات در شماره روز شنبه محسوب می شود.
شماره امروز اطلاعات دریک نگاه؛ 18 بهمن
این روزنامه تیتر یک خود را به عنوان رییس جمهوری: پیروزی های بزرگی در مذاکرات هسته ای به دست آورده ایم اختصاص داد و نوشت: دکتر حسن روحانی رییس جمهوری روز پنجشنبه در پایان سفر اعضای دولت به اصفهان در نشستی خبری با اصحاب رسانه این استان، با تشکر از مردم فداکار و قهرمان اصفهان برای استقبال گرم از سفر دولت، گفت: 28پروژه با اعتبار بیش از 651میلیارد تومان در سال های 94و 95در استان اصفهان اجرا خواهد شد و پیروزی های بزرگی در مذاکرات هسته ای به دست آورده ایم.

رییس جمهوری مذاکرات را کاری بسیار سخت و پیچیده توصیف کرد و گفت: همان گونه که در جنگ هشت ساله روبروی دشمن ایستادیم و پیروز شدیم، امروز هم در جریان مذاکرات همان شرایط حاکم است و ایران امروز هم تنها ست و تا رسیدن به پیروزی نهایی به مسیر خود ادامه می دهیم. رییس جمهوری دولت تدبیر و امید تصریح کرد: دیروز به تنهایی در برابر دنیا پیروز شدیم و امروز هم به حول و قوه الهی پیروز خواهیم شد. اگر دیروز همه مردم و نیروهای مسلح در صحنه بودند، امروز هم سربازان دیپلماسی در خط مقدم ایستادگی می کنند و تا همین لحظه پیروزی های بزرگی در مذاکرات به دست آورده ایم و این پیروزی ها را تا پیروزی نهایی ادامه می دهیم.

روزنامه اطلاعات با برجسته کردن موضوع زنگنه: تمامی فازهای پارس جنوبی سال 95 وارد مدار می شوند، نوشت: بیژن زنگنه در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر در تشریح آخرین وضع توسعه فازهای پارس جنوبی گفت: هم اکنون توسعه این میدان مشترک با وجود تحریم ها ادامه می یابد و تامین برخی از کالا و تجهیزات با دشواری های تحریم های خارجی دست و پنجه نرم می کند. وزیر نفت با اعلام اینکه در سال جاری بیش از چهار فاز پارس جنوبی برای تامین این میزان گاز به بهره برداری رسید و هم زمان هفت عرشه را در دریا راه اندازی و به زودی عرشه فاز 15هم راه اندازی خواهد شد، اظهار داشت: در روزهای اول دولت کسی باور نمی کرد که بشود این فازها را به مدار آورد، اما ما توانستیم این کار بزرگ را انجام دهیم و به نیروگاه ها گاز باکیفیت و کافی برسانیم. به گفته وی، سال آینده هم 100میلیون متر مکعب گاز دیگر اضافه بر این میزان تولید خواهیم کرد و با ادامه این روند در سال 95 تمام فازها به مدار اضافه می شوند و ممکن است از قطر هم در برداشت پیشی بگیریم؛ هر چند که از نظر تجمعی آنها به دلیل اینکه از ما خیلی زودتر کار را شروع کرده اند، بالاتر هستند.

تجلیل از آیت الله العظمی جوادی آملی در اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه، تیتر دیگر این روزنامه است. آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی به عنوان چهره قرآنی در اختتامیه بیستمین جشنواره قرآن و حدیث المصطفی مورد تجلیل گر فتند. در بخشی از لوح سپاس خطاب به این مرجع تقلید امده است: جامعه المصطفی العالمیه به پاس سپاس و قدردانی، یک عمر تلاش علمی آیت الله العظمی جوادی آملی را ارج می نهد. همچنین محمد باقر قالیباف شهردار تهران تابلوی منقوش به آیات قرآن کریم را به آیت الله العظمی جوادی آملی هدیه کرد که توسط محمد دلبری شهردار قم به این مرجع تقلید اهدا شد.

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان حوثی های یمن پس از انحلال پارلمان، دولت تشکیل دادند، نوشت: کمیته های انقلابی یمن با قرائت بیانیه قانون اساسی این کشور در نشستی که در کاخ ریاست جمهوری یمن در صنعا برگزار شد، پارلمان را منحل کردند و دولتی جدید در این کشور تشکیل دادند. بر این اساس، با انحلال پارلمان یمن، شورای ملی انتقالی با حضور 551 عضو جایگزین آن شد و به مدت 2 سال به فعالیت خود ادامه خواهد داد. همچنین بنابر بیانیه قانون اساسی، شورای ریاست جمهوری متشکل از پنج عضو در دوران انتقالی اداره امور کشور را بر عهده خواهد داشت. این شورای ریاستی همچنین مسوول نظارت بر تشکیل دولت شایسته سالار ملی خواهد بود. بنابراین گزارش، بیانیه قانون اساسی کمیته های انقلابی یمن 16 ماده دارد که به امضای «محمدعلی الحوثی» رییس کمیته های مرکزی انقلابی یمن رسیده است.

این روزنامه با انتخاب موضوع وزیر اطلاعات: اقتصاد مولد به امنیت نیاز دارد، نوشت: حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در دیدار با فعالان اقتصادی شهرستان کاشان افزود: اقتصاد پویا بستر ساز یک فرهنگ خوب در جامعه است و سرمایه گذاری نیاز به امنیت دارد چون سرمایه از ناامنی گریزان است. او اظهار داشت: برای پیشرفت کشور و برخورداری از اقتصاد پویا حضور مردم در عرصه صنعت و تولید ضروری است، زیرا هرچه به تاریخ نگاه می کنیم همیشه کارآفرینان؛ مردم بوده اند و دولت ها خدمات را برای آنان فراهم کرده اند. وی همچنین بر لزوم فراهم آمدن زیر ساخت های تولید در کشور تاکید کرد و گفت: دولت یازدهم برنامه خود را حمایت از کارآفرینان قرار داده و در زمینه فراهم کردن زیرساخت ها مصمم است.