به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۶۸۸۷۹

پوشاک و لوازم آرایش در صدر قاچاق کالا

گروه جامعه: مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پوشاک، لوازم آرایش، موبایل و رایانه بیشترین حجم قاچاق کالا را به خود اختصاص داده‌اند.
پوشاک و لوازم آرایش در صدر قاچاق کالا
سیدعبدالمجید اجتهادی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی و راهبردی سازمان تعزیرات حکومتی موضوع مبارزه با قاچاق است که در این راستا سازمان تعزیرات حکومتی توان زیادی را می‌گذارد و از سوی دیگر در حال تجهیز کردن خود در رابطه با این موضوع است. وی ادامه داد: متاسفانه موفق نشده‌ایم تعداد شعب‌ را در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا افزایش دهیم، اما امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این امر محقق شود.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: قانون مبارزه با قاچاق کالا 23 دی ماه سال 92 توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و از تاریخ 7 اسفند همان سال لازم‌الاجرا شد. این قانون جامع‌ترین قانون در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا و ارز در چند سال اخیر است. قانون جدید همه جوانب امر را در رابطه با قاچاق کالا مد نظر قرار داده، البته این قانون نیز دارای نقص است که درصدد رفع آن هستند.

اجتهادی خاطرنشان کرد: آخرین قانونی که سازمان تعزیرات حکومتی طبق آن فعالیت‌هایش را انجام می‌داد قانون مجازات مرتکبین قاچاق مصوب سال 1312 هجری شمسی بود. وی گفت: متاسفانه مشکلی که در رابطه با موضوع مبارزه با قاچاق با آن مواجه هستیم این است که پرونده‌های اکتشافی مربوط به قاچاق‌های خرد است و کاشفین کمتر توفیق این را پیدا کرده‌اند که به سمت پرونده‌های کلان بروند؛ لذا عمده پرونده‌های ما پرونده‌های قاچاق کالا و ارز زیر صد میلیون تومان است.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: پوشاک، لوازم آرایش،‌ موبایل و رایانه بیشترین حجم قاچاق کالا را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین بالاترین میزان جریمه‌ای که در رابطه با قاچاق کالا با آن مواجه بوده‌ایم مبلغ 10 میلیارد تومان بود که مربوط به قاچاق سوخت بوده است.
مرجع : ایسنا