به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۶۸۹۲۹
ابراز شادي در فوت رهبر يك كشور به سود داعش و اسراییل است

يونسي: عده‌ای ترجیح می‌دهند مردم گرسنه باشند

گروه سياسي: دستیار رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها گفت: اینکه شخص اول یک مملکت فوت کند و یک مقام مسئول کشورمان شادی نماید، این به منفعت مملکت نیست، این به سود داعش و اسراییل است.
يونسي: عده‌ای ترجیح می‌دهند مردم گرسنه باشند
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام "علی یونسی" در جمع مردم شهرستان بوئین میاندشت با تبریک ایام دهه فجر، گفت: ‌این روزها، ایام جشن ملی است. روزهای پیروزی انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی است. این پیروزی یک معجزه تاریخی بود. تحولات بزرگی در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست و اجتماع صورت گرفت که بیشتر شما در این تحولات نقش داشته‌اید.

او گفت: امام راحل در مقابل استکبار می‌فرمود، شما اگر بخوانید برای ما مزاحمتی ایجاد کنید و سوء قصد داشته باشید، ما انرژی متراکم جهان اسلام را منفجر خواهیم کرد. آن انرژی متارکم همین انقلاب‌ها و تحولات اخیر جهان اسلام بود، البته دشمن زود متوجه شد که باید این انرژی متراکم را منحرف نموده و بر علیه خود مسلمانان بکار گیرد.

یونسی ادامه داد: آنها بدین منظور، دست به تولید گروه‌های تندرو و جعلی زدند. این جریان‌های تندرو بلا و معضل جهان اسلام شده‌اند. آنها طالبان و داعش را به وجود آوردند، اما طولی نکشید که برای خودشان دردسر شده است. البته هدف اصلی آنان ایجاد دردسر برای ما بود که به لطف خدا کمتر موفق شدند و امروز جمهوری اسلامی الگوی مناسبی برای امنیت است.

دستیار رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها به وجود تنوع قومی در شهرستان بوئین میاندشت اشاره کرد و گفت: اقوام متعدد در اینجا با هم زندگی می‌کنند، هیچ مشکلی ندارند، البته رقابت محلی دارند که این نوع رقابت در حد معقول، بد نیست زیرا رقابت سالم برای رشد جامعه لازم است، اما اگر مدیريت و کنترل نشود شاید به خصومت تبدیل شود، که این امر ناپسند و مضر است. ما باید همدیگر را تحمل نماییم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

او گفت:‌ رقابت سالم و مثبت بین اقوام لازم است به شرط آنکه منجر به نزاع و درگیری نشود. در جمهوری اسلامی همواره دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب وجود داشته‌اند که خطری برای نظام نبودند. خطر آن است که یک جریان سیاسی، جریان رقیب را حذف کند و دیگر رقابتی وجود نداشته باشد. خطر آن است که گروه‌ها و عناصر تندرو کار را به دست بگیرند. افراطیونی که هنرشان تبدیل رقابت به خصومت است.

یونسی گفت: اگر چنانچه یک جریان سیاسی به تنهایی بخواهد قدرت و حکومت را به دست گیرد، فساد می‌کند، اختلاس می‌کند و استبداد می‌ورزد، زیرا کسی نیست که بر آنان نظارت کند. همه مدیران احتیاج به نظارت دارند از بالاترین مقام دولتی تا مقامات محلی، این نظارت هم باید از جانب مردم باشد و هم از جانب احزاب و جریانات سیاسی. این یعنی امر به معروف. یعنی آنکه مردم حق کنترل، نظارت و اظهارنظر داشته باشند
هر زمان که یک اختلاس بزرگ مطرح می‌شود یک عده، موضوعی را بزرگ نمایی می‌کنند تا اختلاس، جلوه نکند و کسی نپرسد که این مبالغ میلیاردی را چه کسی دزدیده است
و هر جا خلاف و اشتباهی رخ داد اعلام کنند. البته نه آنکه کارشکنی، بحران سازی، دروغ پراکنی و خبرسازی کنند. باید نظارت و انتقاد کنند نه آنکه چوب لای چرخ دولت بگذارند که متاسفانه برخی گروه‌های افراطی و تندرو، کارشان دروغ پراکنی و جوسازی است.

او گفت: ‌هر زمان که یک اختلاس بزرگ مطرح می‌شود یک عده، موضوعی را بزرگ نمایی می‌کنند تا اختلاس، جلوه نکند و کسی نپرسد که این مبالغ میلیاردی را چه کسی دزدیده است. ما به آنها می‌گوییم نظارت و نقد کنید اما کارشکنی و مانع تراشی نکنید، بگذارید دولت کارش را بکند. یونسی در ادامه این دیدار گفت: پیام انقلاب آن است که مردم، حاکم واقعی و رئیس اصلی نظامند. این مردمند که رهبر؛ رئیس جمهور و نمایندگان را انتخاب می‌کنند. بر اساس همین ایده، نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت. بنابراین، صاحبان اصلی نظام شمایید.

او گفت: آن کس که می‌گوید مردم حق انتخاب ندارند، او خودش حق انتخاب ندارد! خدا به هیچ کس این حق را نداده که بتواند مردم را از حقوقشان محروم کند. البته این نظر نادر یک روحانی است، ولی نظرش خلاف نظر امام، رهبری و قانون اساسی است. دستیار ویژه رئیس جمهور به دیندار بودن مردم ایران اشاره کرد و گفت: مرم ایران اگر تضادی بین دین و دنیا باشد حتما دین را انتخاب می‌کنند، اما هیچ تضادی بین دین و دنیایشان نیست.

او با بیان‌ این‌که ما باید دنیایمان را اصلاح کنیم تا آخرتمان نیز درست باشد، گفت: با یک دولت ضعیف، با یک سیستم فاسد، با مدیران فاسد، با شکم خالی و رنگ پریده، با اختلاس و رشوه چیزی جز بیکاری، طلاق، فقر و فحشا درست نمی‌شود. یونسی گفت: این وظیفه دولت است که با کمک مردم دنیایشان را آباد کند، اما آباد کردن دنیا به این سادگی نیست، ابتدا باید زمینه را فراهم کرد. در درجه اول امنیت اقتصادی لازم است. باید امنیت اقتصادی باشد تا سرمایه گذار بیاید و باسرمایه گذاری خود رونق ایجاد کند. عده‌ای متاسفانه ترجیح می دهند مردم گرسنه باشند، بیکار باشند، اما فلان کارخانه ساخته نشود، زیرا از آن فرد سرمایه گذار خوششان نمی‌آید. ما باید همدیگر را تحمل نماییم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

یونسی همچنین به مذاکرات اشاره کرد و گفت: هدف اصلی دولت شکسته شدن تحریم است، زیرا ثروت شما در خارج کشور بلوکه شده است. دولت به دنبال این است که مردم را از فقر و بیکاری، آزاد کند. دستیار ویژه رئیس جمهور همچنین گفت: کسانی در کشور هستند که فقط مصلحت خودشان را می‌بینند نه مصلحت مردم و نظام را، آنها به جای این که از دولت حمایت کنند مدام سعی می‌کنند تا مذاکرات به نتیجه نرسد. ما باید در داخل کشور با یکدیگر متحد باشیم و در خارج نیز روابط کشور را با دیگران اصلاح کنیم، البته این به معنای رابطه با اسراییل یا پذیرش آن نیست. او گفت: ‌اینکه شخص اول یک مملکت فوت کند و یک مقام مسئول کشورمان شادی نماید، این به منفعت مملکت نیست، این به سود داعش و اسراییل است.

پارسا
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۱۸:۴۴
درد و رنج مردم ما بخاطر جهالت افراطیونی که انقلاب را از آن خود می دانند می باشد ! (288873)
هموطن آذری
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۰:۲۰
پارسا جان افراطیون به هیچ عنوان جاهل نیستند بلکه کاملا آگاهانه و عامدانه فقط در جهت منافع خودشان گام برمیدارند (288911)
آرزو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۰۰:۰۷
. . .چون تحریم های شدید و قیمت پایین نفت باعث میشود همین افراطیون به التماس اصلاح طلبان بیفتند.اگر چنین نکنند جنگ میشه که در نهایت بعد از دو یا سه سال خسارت و تلفات جانی باز هم اصلاح طلبان به قدرت میرسند.پس عاقل آن کسی است که از هم اکنون به اجماع با اصلاح طلبان بپردازد و دست از توهمات بردارند.اما حیف که آزمون و خطا های تکراری مربوط به کسانی است که عقل ندارند.... (289015)
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۰۷:۱۲
سیاست انگلیس :
برای حکومت بر ایرانیان ، ایرانیان را گرسنگی دهید و برای حکومت بر اعراب ، شکم آنها را سیر نگه دارید .
شاه اشتباه کرد و از قاعده ی انگلیسیها پیروی نکرد و سرنگون شد . (289025)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۱:۴۰
وای بر روزی که دزدان خود دایه سلامت و پاکی شوند. (288956)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۲:۰۳
من معلم راضی نیستم از معیشت و منزلت ما کم بشه و به ... کمک بشه یا اختلاس بشه!! (288969)
سرزمین مادری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۲:۴۴
جمله ای قابل تامل:زمانیکه شما آبی آلوده را در مقابل مردم قرار بدی بدون حق انتخاب و زمان مردم اونو قبول میکنن.و زمانیکه آبی گوارا رو هم در مقابلشون قرار بدی با حق انتخاب و زمان کافی مردم آب سالم رو انتخاب میکنن.امیدوارم منظورمو رسونده باشم (288990)
جواد..
Canada
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۱۸:۵۲
چیه آقای یونسی اختلاس میلیاردی که چیزی نیست ذهن مردمو مشغول کردی! مردم دستشون به وام یه میلیونی نرسه مشکلی نیست. می تونند تماشاگر باشند ذهنشان را مشغول نکن. (288875)
منتقد بی سواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۱۸:۵۳
احتمالا این حرف درست ، شامل حال خود دوستان و بررسی پرونده های آقازاده ها و کرسنت و استات اویل و واردات بنزین و .... هم میشود ؟؟؟ (288877)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۱:۴۴
نه دوست عزیز برای گل آلود کردن فضای رسانه ای کشور جهت توجه نکردن پرونده های فساد، آقازاده ها، پاک داستها و غیره از هر جریان سیاسی که باشند، می توان با پافشاری بر مسائل متفرقه مثل اینکه پشه ها روزها کجا می خوابند، افکار عمومی را منحرف کرد، این جناح اون جناح هم ندارد. (288958)
....
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۱۹:۱۴
وقتی بیکاری فقر ونداری احاد ملت رافراگرفته اسیبهای اجتماعی به تبع ان افزایش میابدمثل طلاق بی بندباری و....روابط ما باروسها همواره به ضرر ما تمام شده روسها با انتقال محدود تکنولوژی هسته ای بیشترین ضرر را به ملت زدن (288885)
سولدوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۱۹:۲۴
واقعا اختلاسها با این راحتی امید مردم را به یاس و ناامیدی تبدیل کرده است. (288886)
حمید
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۱۹:۲۸
در سال 57 ، طبقه ی متوسط در ایران بسیار وسیع بود . از سال 57 به بعد طبقه ی متوسط به صورت سازمان یافته ای کوچک و کوچکتر شد و در زمان احمدی نژاد تقریبا آخرین میخ بر تابوتش خورده شد .
در شرایط فعلی مردم از امثال هاشمی که از همه ی زیر و بم امور آگاهی دارد انتظار دارند تا کوه یخ فساد را کاملا عیان کنند و سرچشمه ی فساد را نشان دهند در غیر این صورت نمی توان بین هاشمی و احمدی نژاد تفاوت قائل شد . (288888)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۲:۲۹
در زمان احمدی نژاد میخ بر تابوت قشر متوسط کوبیده نشد. اول پیچ و مهره کردند بعدشم حسابی جوشش دادند! (288984)
حمید
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۱۹:۳۲
اگر مبلغ اختلاسها را جمع بزنید و بر جمعیت ایران تقسیم کنید رقمی حدود 240 میلیون تومان به هر ایرانی می رسد .
تا این اختلاسها و فساد هست اقتصاد پا نمی گیرد . چه با توافق چه بدون توافق،چه با تحریم و چه بدون تحریم و ... .
این گوشه ای از فسادها هم که رو می شود بیشتر به خاطر درگیری باندها است . ما از آقای هاشمی انتظار داریم کوه فساد را عیان کند تا به او اعتماد کنیم . (288890)
رضا2
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۱۹:۳۶
تا کی این لالایی راقبول کنیم دلتان خوشه ملت از گرسنگی هم دنیا هم اخرت راخراب کردند بجای این حرفها بفکر معیشت مردم باشید بخدا شرمنده زن وبچه ایم تا کی صورت راباسیلی سرخ نگه ذاریم (288891)
حاجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۱۹:۴۵
آقایی یونسی شما برای تبعیض نژادی و مذهبی چه قدمی برداشتید اراه بدید من طرفدار روحانی هستم و حتی اگه ایشان قدمی بر نداره برای ملت ما باز آن دوران احمدی نژاد را نخواهیم خواست بر نداشتن قدم بهتر از برداشتن غلط آن است ولی بدانید که ایران پر از تبعیض قومی و قبیله ای هست و به این فکر کنید که افکار پنهان یک روزی رو می شوند (288896)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۱۹:۵۳
سلام ،
اقای جنتی ! شما بقدر کافی به انقلاب و نظام کمک کرده اید.والله دیگر کار کردن براتی شما کافیست.من بعنوان یک هموطن به شما توصیه میکنم از تمام مناصب خود استعفا دهید و دست نوه های خود را بگیرید و به باغ و دمن بروید و از باقی عمر استفاده احسن ببرید.اخه چقدر کار و حرص و جوش این دنیا را خوردن! بچه های شما و نوه هایتان هم حق دارند از شما بهره مند شوند. تمام اوقات شما،با این سن و سال دارد صرف این مردم و امور دنیوی انها میشود! که چه بسا ناسپاس هم هستند ! رهایشان کنید و بگذارید خانواده،بیشتر از (288900)
شيرازي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۰۷:۵۸
بچه اش وزير ارشاد روحاني تست خودش به همه حال داد تو فكر بچه هاي خودت باش ابنده ساده دل خدا (289029)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۰:۰۴
واقعا جای بسی تاسف است تریبون این کشور در دست کسانی میباشد که بعضی از آنها تا حدی به منافع ملی بی توجه اند به راحتی هر چه خود میدانند بنام مردم بیان میکنند ،اگر به جای آقای جنتی پدر کسی دیگر از دولت این تبریک فوت فهد را میگفت صدا و سیما سریع برنامه ای بر علیه دولت درست میکرد (288904)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۰:۰۴
تو مملکتی که یک عده مجبورند کلیه بفروشند جای بسی تاسف است که عده ای بدنبال فشار بر وزیر ارشاد برای پخش صدای یک زن هستند که تازه کسی آنها را مجبور نکرده تا گوش کنند و جالب تر از همه درصد با لایی از اتومبیل های شهر انواع موزیک اینوری و اونوری پر کرده ،!!خدا پدر کبک رو بیامرزه!!!! (288905)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۰:۲۲
به نظر من اگر اختلاس ها نباشه تحریم ها هر چقدر هم باشه تاثیری نخواهد داشت (288914)
عبدالله
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۰:۲۴
سردار نقدی بزرگوار

اگر ملت فقط برای رسیدن به شعار های خوب انقلاب کردن که روی پرچم این داعش از حیون پست تر هم اسم خدا هست و هم اسم رسول در صورتی که روی پرچم ما فقط اسم خدا هست (288918)
عبدالله
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۰:۲۷
انگار ما دهاتی هاییم که این همه فساد می کنیم سردار نقدی...
مگر ریشه همه این فساد ها به مسولینی وصل نیست؟؟
نمی بینید یا نمی خواهید ببینید (288920)
عبدالله
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۰:۲۹
سردار نقدی بزرگوار..
تفاوت فساد در مملکت مثلا اسلامی یا غیر اسلامی چیست؟
غیر از اینه که "هر دو" باعث بدبختی یک ملت میشه؟ (288921)
عبدالله
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۰:۳۲
سردار نقدی بزرگوار..
کجایند جوانانی پارسی که به فرموده پیامبر دانش را از ثریا می آوردند پایید
سردار..
ملت به کپی پیس ی از حکومت های به اصطلاح استکباری برای ریشه کن کردن فساد نیاز دارند (288925)
عبدالله
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۰:۳۳
این خاسته کوچک از ملتی که روی ده درصد ثروت دنیا خوابیده اند، توقع زیادی است؟ (288926)
امیر علی از کرمانشاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۱:۴۹
جناب یونسی شیر مادرت حلال بادواقعا فرزند این انقلابی هر گاه صحبت های شما را می خوانم احساس آرامش درونی می کنم اسلامی که شما ارائه می دهیدبا اسلام طالبانیسم داعش بو کرام وافراط گرایان سنخیت ندارد افکار این گروه متعلق به پیش از اسلام است اسلام ما دین مهربانی وعقل ومنطق است ولا غیر مابنده خدا وهم او مارا در سرنوشت خویش آزاد آفریده. (288961)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۱:۵۹
اقای محترم به زودی همه مون دردنیای دیگه باید جواب همه حرفهامون رو بدیم.یادت رفته همه میمیرند؟ (288965)
موافق رفع حصر
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۲:۳۱
اقای یونسی اگه کل تحریمارو هم بردارند پولهای بلوکه شده رو اول به سوریه ولبنان وعراق و یمن و ونزوئلا وغیره میره!بعدش اقایون به ترتیب بودجه ها شونو بر می دارند بعد چندتا پرژوه غول میدن به نهاد نظامی اگه تهش چیزی بمونه که بعید میدونم واریز میشه به بودجه عمومی !با این وضع روحانی چهار ساله اس!ملت تغییر میخواست این تغییر که اکرمی که از تندرو ترین محافظه کاران هست معاون اقای روحانیه!این حرکت در مسیر کسانیه که برای رای اوردن روحانی زحمت کشیدند این جواب رای مردمه!!! (288985)
/
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۲:۳۴
این تندرو ها را باید داعشیان ایران نامید (288987)
شنتیا
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۲:۴۹
آقای توکلی بهتره به اون اختلاسهایی که ثابت شدن بپردازه و ثابت نشده ها رو بذاره به وقتش!!! (288996)
ایرانلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ۲۲:۵۱
من یک ترک و ایرانی هستم از . . . اموزش زبان مادریم محروم هستم بس وجود این شخص چه مفهومی برای جامعه و من قومیت و اقوام دارد. (288997)
باران
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۰۱:۰۰
قانون برای همه و قوه قضاییه مستقل مجلسی که شایسته سالاری انتخاب شده باشند وحقوقهای منطقی به مسئولین داده شود نظارت در همه جا باید باشد ازادی مطبوعات ایجاد تشکل های مدنی برای یک نظام سالم از ضروریات هست (289017)
سيماكلاغ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ۰۷:۵۵
عده‌ای ترجیح می‌دهند مردم گرسنه باشند
من مي گويم1- انتخابات بر گزار كتيم كه گرسنگي خوب است يا بد 2 - نامه اي به سفارت يه جايي بنويسيم يه چايزه صلح نوبل به ايشون بدن 3 - بعد ببينيم چرا مذاكرات كش پيدا كرده اونو كدوم عده ترجيج ميدن (289028)