به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۶۸۹۵۶
حدود 80 درصد تایرهای در داخل کشور تولید می‌شود؛

تعرفه تایر به 20 درصد افزایش می‌یابد

گروه اقتصادی: رییس هیات مدیره انجمن صنعت تایر گفت: طبق توافق صورت گرفته با دولت تعرفه واردات تایر به طور میانگین به 20 درصد افزایش می‌یابد.
تعرفه تایر به 20 درصد افزایش می‌یابد
عباسی اظهار کرد: تقاضای ما افزایش تعرفه واردات تایر به 35 درصد بود. با این حال قرار است تعرفه از میانگین 12 درصد فعلی، به 20 درصد افزایش یابد. وی با بیان این‌که 70 درصد واردات تایر از یک کشور خاص صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: هم اکنون بین 100 تا 150 واردکننده بی نام و نشان مشغول به واردات تایر هستند. رییس هیات مدیره انجمن صنعت تایر ادامه داد: در این زمینه از دولت خواسته‌ایم واردکنندگان شناسنامه‌دار شده و ملزم به ارائه خدمات پس از فروش به محصولات وارداتی خود باشند.

عباسی افزود: این اتفاق اخیرا در حوزه خودرو رخ داده است به گونه‌ای که با توجه به آن که خودرو نیاز به خدمات پس از فروش مناسب دارد واردات آن منحصر به نمایندگی‌های رسمی شده است. بنابراین ما نیز امیدواریم این اتفاق در صنعت تایر هم بیفتد زیرا تایر نیاز به خدمات پس از فروش دارد. وی با بیان این‌که در سالهای اخیر تایرهای ارزان قیمت و بعضا بی کیفیت وارد کشور شده است، تصریح کرد: در این زمینه از سازمان ملی استاندارد خواسته‌ایم نظارت‌ها بر کیفیت و استانداردهای تایرهای وارداتی افزایش یابد. رییس هیات مدیره انجمن صنعت تایر ادامه داد: در حال حاضر صادرات تایر کشور چندان بالا نیست به گونه‌ای که سه تا چهار درصد تولیدات داخلی معادل حدود 10 هزار تن از مجموع 240 هزار تن تایر تولیدی کشور صادر می شود.

عباسی افزود: عمر مفید تایرهای رادیال سواری تولیدی داخل به طور میانگین حدود 80 هزار کیلومتر و عمر مفید تایرهای رادیال باری سیمی به طور میانگین 200 هزار کیلومتر است. وی با بیان این‌که واردات برخی برندهای معتبر جهانی تایر به کشور کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: متاسفانه واردات برندهای غیر مطرح از کشورهایی چون هند و چین افزایش یافته است. رییس هیات مدیره انجمن صنعت تایر گفت: تا سال گذشته که تولیدات خودروسازان کاهش یافته بود مصرف تایر کشور حدود 16 میلیون حلقه در سال بود با این حال در سال جاری با افزایش تولید خودرو میزان مصرف تایر به 18 تا 19 میلیون حلقه افزایش یافته است.

عباسی ادامه داد: حدود 15 میلیون حلقه از مصرف تایر مربوط به تایرهای سواری و حدود سه میلیون حلقه نیز مربوط به تایرهای سنگین اعم از وانت، اتوبوسی و کشاورزی است. وی با بیان این‌که حدود 80 درصد تایرهای سواری در داخل کشور تولید می‌شود تصریح کرد: در بخش تایرهای سنگین نیز حدود 65 درصد نیاز کشور در داخل تامین می‌شود.
مرجع : ایسنا