کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحقق جمهوریت در آزادی و رقابتی بودن انتخابات است

تازه به‌دوران‌رسیده‌ها میراث‌خوار انقلاب شدند

ایلنا , 19 بهمن 1393 ساعت 12:02

گروه سیاسی: نماینده پیشین مجلس تاکید کرد: یک عده تازه به دوران رسیده با حذف یاران امام امروز میراث‌خوار انقلاب اسلامی شده‌اند.


حجت‌الاسلام سیدناصر قوامی با اشاره به سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: متاسفانه در این سال‌ها عده‌ای همواره تلاش کردند تا انقلاب اسلامی را به نام خود مصادره کنند برای همین همواره نقش دیگر گروه‌ها در انقلاب را نفی می‌کنند٬ به گونه‌ای که اخیرا نیز برخی از آنها اعلام کردند مرحوم بازگان موافق سلطنت شاه بود.

وی افزود: مرحوم بازرگان از اولین کسانی بود که علیه شاه قیام کرد و در حالیکه پس از انقلاب کمتر کسی حاضر به پذیرش دولت موقت می‌شد این مسئولیت را بر عهده گرفت٬ بنابراین اینکه گفته شود وی خواهان ادامه سلطنت شاه بود٬ تهمت محض است. از سوی دیگر اینکه گفته شود برخی گروه‌ها از جمله ملی‌ مذهبی‌ها یا نهضت آزادی در پیروزی انقلاب نقشی نداشتند هم درست نیست.

این فعال سیاسی با بیان اینکه یک عده تازه به دوران رسیده با حذف یاران امام امروز میراث‌خوار انقلاب اسلامی شده‌اند، گفت: این عده حتی راهپیمایی‌های مردم را که در بسیاری از موارد به دلیل انجام وظیفه ملی و شرعی شاهد آن هستیم، به نفع خود مصادره می‌کنند. وی افزود: این عده تازه‌ به دوران رسیده٬ همان افرادی هستند که حتی شهدا را نیز به نام خود مصادره می‌کنند و مدعی‌اند شهیدان ‌مطهری و بهشتی متعلق به آنهاست اما به فرزند شهید مطهری در مجلس حمله می‌کنند و فرزند شهید بهشتی را مورد بی‌مهری قرار می‌دهند

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه برخی امروز انقلاب را به نام خود مصادره می‌کنند٬ خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که جمهوریت نظام که از اهداف اصلی انقلاب بود، در رای مردم و انتخابات تبلور دارد اما وقتی برخی دلسوزان نظام به دلایل نامعلوم رد صلاحیت می‌شوند، باید از خود پرسید آیا جمهوریت تحقق یافته است؟ چراکه تحقق جمهوریت در آزادی و رقابتی بودن انتخابات است. قوامی با بیان اینکه یک عده انحصارطلب٬ فقط یک بعد از انقلاب را می‌بینند٬ گفت: آنها معتقدند مردم در محتوای جمهوری اسلامی نقشی ندارند٬ بلکه تنها در شکل دادن به آن٬ نقش خود را ایفا می‌کنند در حالیکه امروز همین مردم هستند که باید قضاوت کنند آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی تا چه میزان محقق شده است.


کد مطلب: 68984

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/68984/تازه-به-دوران-رسیده-ها-میراث-خوار-انقلاب-شدند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir