به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۲۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : ۶۹۰۴۶
جان کري: پديده تروريسم با دستاويز دين؛

شکست برابر داعش يعني ۵۰ سال ناآرامي

گروه بين​الملل:​ رئيس‌جمهور مصر، جامعه جهاني را فراخواند که در مقابله با گروه تروريستي ‌دولت اسلامي‌ مصمم عمل کند.
شکست برابر داعش يعني ۵۰ سال ناآرامي
‌عبدالفتاح السيسي در مصاحبه با هفته‌نامه اشپيگل گفت: ‌اگر ما در جنگ عليه تروريسم شکست بخوريم منطقه تا ۵۰ سال ديگر روي آرامش به خود نخواهد ديد و اروپا نيز در معرض تهديد تروريسم قرار خواهد گرفت.‌
دولت اسلامي‌ بخش‌هاي بزرگي از سوريه و عراق را در کنترل خود دارد.

‌انصار بيت‌المقدس‌، يک گروه تروريستي مصر نيز از ماه نوامبر سال گذشته به گروه ‌دولت اسلامي‌ ابراز وفاداري کرده است. گروه‌هايي مانند ‌انصار بيت‌المقدس‌ مسوول شماري از حملات انجام‌ شده به نيروهاي مسلح مصر در صحراي سينا معرفي مي‌شوند.

نيمي از رهبران داعش را کشته‌ايم

وزير خارجه آمريکا در اختتاميه کنفرانس امنيتي مونيخ تاکيد کرد که ائتلاف و هم پيمانان آن توانسته‌اند يک‌پنجم از مناطق تحت اشغال داعش را از سيطره اين گروه خارج کنند و نيمي از رهبران اين گروه را از پاي درآورند.
جان کري در اين اظهارات تاکيد کرد: برخي‌ تلاش دارند از دين و تفکرات آييني براي اهداف تروريستي خود سوءاستفاده کنند اما هيچ دين و مکتبي تروريسم و کشتن زنان و کودکان را جايز نمي‌داند.کري ادامه داد: بشريت در قرن بيستم تلاش‌هاي بسياري کرد تا ساختارهاي ديکتاتوري موجود را از بين ببرد و امروز نيز ما شاهد ظهور پديده تروريسم با دستاويز دين هستيم که بايد با آن مقابله کنيم. داعش و بوکوحرام دو نمونه از اين پديده هستند و جامعه جهاني بايد تا نابودي آنها از پاي ننشيند.

وي گفت: موفقيت‌هاي چشمگيري در رويارويي با داعش در عراق و سوريه داشتيم و موفق شديم يک پنجم اراضي تحت اشغال آنها را از چنگشان خارج کنيم و نيمي از رهبران اين گروه تروريستي را از پاي درآوريم. داعش اکنون ضعيف‌تر شده و در حال عقب‌نشيني است. همان‌گونه که در کوباني نيز شاهد بوديم حملات ائتلاف تاثير بسياري بر نيروهاي کرد و ديگر رزمندگان براي رويارويي با داعش داشته است.وزير خارجه آمريکا در ادامه بار ديگر مواضع دولت آمريکا عليه دولت سوريه را تکرار کرد و گفت: در کنار مقابله با داعش به فشارهاي خود عليه دولت بشار اسد که جايي در آينده سوريه ندارد، ادامه مي‌دهيم. اقدامات بشار اسد باعث شد تا داعش ظهور کند و قدرت بگيرد.کري افزود: جنگ با داعش بايد از مدارس، اماکن مذهبي، دانشگاه‌ها و در جوامع انساني آغاز شود. تروريست‌ها ممکن است ساختارهاي خود را براي آينده تغيير دهند اما ما بايد به مبارزات خود عليه آنها ادامه مي‌دهيم.کري همچنين تاکيد کرد که آمريکا به فشارهاي خود بر بشار اسد رئيس‌جمهوري سوريه ادامه خواهد داد.

وزير خارجه آمريکا تصريح کرد: هيچ توجيهي براي خشونت‌ و افراط‌گرايي در دنيا نيست، هيچ جايي در تاريخ مذهب، ايدئولوژي، سياست، اقتصاد يا اميال انساني براي کشتار کودکان، تجاوز به دختران خردسال يا کشتار مردم غير مسلح وجود ندارد. اين خشونت‌ها هيچ گاه توجيه شدني نيستند و بايد همه ما با هرگونه اشکال خشونت مخالفت کرده و تلاش خود را براي متوقف کردن آن به کار گيريم.