به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۶۹۰۷۰

مردان ثروتمند در خانه کمتر کار می‌کنند!

گروه علمی: تحقیقات صورت گرفته توسط پژوهشگران انگلیسی نشان می‌دهد، ارتباط تنگاتنگی بین میزان درآمد مردان و نگرش آنها نسبت به برابری جنسیتی وجود دارد.
مردان ثروتمند در خانه کمتر کار می‌کنند!
بخش زیادی از کارهای منزل  حتی با درنظر گرفتن اشتغال زنان خارج از خانه همچنان برعهده زنان است؛ یک باور رایج در بین برخی زنان درخصوص عدم مشارکت دادن مردان در کارهای منزل این است که آنها قادر به انجام کارهای خانه با یک استاندارد قابل قبول نیستند. محققان دانشگاه وارویک در این پژوهش از 36 زن و 12 مرد متأهل که دست‌کم دارای یک فرزند زیر 14 سال هستند، درخصوص مشارکت در کارهای منزل سوال کردند.

نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، سطح درآمد مردان با نگرش آنها به برابری جنسیتی در ارتباط است؛ براین اساس مردان ثروتمند کمتر از مردان دارای درآمد متوسط و پایین در کارهای منزل به همسر خود کمک می‌کنند.دکتر «کلر لیونت» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید کرد: به نظر می‌رسد مردان با درآمد کمتر از احساس رضایت و شادی بیشتری در زمان انجام کارهای منزل برخوردار هستند؛ درعوض مردان با درآمد بالاتر تمایلی به مشارکت در کارهای منزل نداشته و ترجیح می‌دهند که برای این‌کار یک نظافتچی استخدام کنند.
مرجع : ایسنا