به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۶۹۰۷۲

بزرگترین پایانه مسافری جهان در فرودگاه پکن

گروه فناوری: یک معمار مشهور سازه در دنیا از آماده شدن نقشه ساخت بزرگترین پایانه مسافری جهان خبر داد.
بزرگترین پایانه مسافری جهان در فرودگاه پکن
چین که در حال حاضر دارای بزرگترین سازه جهان است و در آینده نزدیک پذیرای بزرگترین جفت آسمانخراش دنیا نیز خواهد بود با یک عنوان دیگر نیز همچنان در اوج باقی خواهد ماند و آن چیزی نیست جز بزرگترین پایانه مسافری جهان در یک فرودگاه بی نظیر.زها حدید معمار و طراح بریتانیایی عراقی الاصل به تازگی نقشه جالب توجه بزرگترین پایانه مسافری جهان را برای ساخته شدن در فرودگاهی در چین ارایه کرده است که با استقبال قابل توجه کارشناسانی از سراسر جهان همراه شده است. قرار است این سازه منحصربفرد در پکن احداث شود.

بر اساس برنامه ریزی های از پیش صورت گرفته این پروژه با همکاری زها حدید و شرکت ADP Ingeniérie که تخصص آن ساخت فرودگاه های فوق مدرن است، وارد مرحله عملیاتی شود و در این مدت مرکز نظارتی فرودگاه جدید پکن (BNAH) پیشرفت امور را دنبال خواهد کرد. نکته جالب توجه درخصوص طراحی این سازه عظیم، الهام گرفتن از ساختار ستاره ماهی است به طوریکه اگر از بالا به آن نگاه شود دقیقا مشابه این جانور دریایی به نظر می رسد.

گفته می شود پایانه این فرودگاه چیزی درحدود 700 هزار مترمربع وسعت خواهد داشت که از این حیث در دنیا در رتبه نخست قرار می گیرد. قرار است کل مجموعه این فرودگاه در سال 2018 تکمیل شده و به بهره برداری برسد. هزینه نهایی این پروژه 13.8 میلیارد دلار عنوان شده است که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود. پیش بینی می شود در آینده سالانه تا 45 میلیون مسافر از این فرودگاه جدید استفاده کنند.





مرجع : مهر