به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۶۹۱۰۳
مشاور امور بانوان و خانواده وزیر تعاون خبر داد؛

افزایش نرخ مشارکت زنان در بخش رسمی اشتغال

گروه اقتصادی: مشاور امور بانوان و خانواده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش نرخ ورود بانوان به صندوق تامین اجتماعی در سه سال اخیر خبر داد و ریشه موانع مشارکت اجتماعی زنان را در نادیده گرفتن توانمندی‌های آنان ذکر کرد.
افزایش نرخ مشارکت زنان در بخش رسمی اشتغال
وحیده نگین گفت: افزایش نرخ ورود بانوان به صندوق تامین اجتماعی نشانگر افزایش مشارکت آنها در بخش رسمی اشتغال است به همین منظور انجام اصلاحات لازم در نظام بیمه اجتماعی با رویکرد انعطاف بیشتر ضروری به نظر می‌رسد. وی بیمه اجتماعی سنتی ایران را اشتغال محور و مردم مدار توصیف کرد و افزود: بیمه تامین اجتماعی با تاکید بر اشتغال رسمی شکل گرفته است به نحوی که در حال حاضر 81 درصد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی را مردان و تنها 19 درصد را زنان تشکیل می‌دهند که این سهم در سال 87 کمتر از این میزان و تنها 14 درصد بوده است.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کار نرخ ورود زنان به صندوق تامین اجتماعی در سه سال گذشته را 16.5 درصد ذکر کرد و گفت: نرخ ورود آقایان به صندوق درمدت مشابه 5.5 درصد بوده است. وی در ادامه با تاکید بر توجه به اشتغال زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال کشور افزود: وزارت کار برای توسعه امر اشتغال باید اشتغال زنان را دنبال کند و در این راستا تشکیل و توسعه تعاونی‌های مختص زنان را در دستور کار قرار بدهد. نگین با اشاره به موانع مشارکت اجتماعی زنان، ریشه این موانع را در نادیده گرفتن توانمندیهای زنان عنوان کرد و گفت: برای برداشتن موانعی پیش روی مشارکت اقتصادی و اجتماعی زنان لازم است تا تمهیدات مناسبی جهت استفاده از تمام ظرفیتهای زنان به کار گرفته شود.
مرجع : ایسنا