به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۶۹۱۱۸
خوزستان زنده زنده داره دفن میشه

شماره امروز اعتماد دریک نگاه؛ 20 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد با عناوین خاک اهواز را تعطیل کرد ، شروط توافق هسته ای و در سخنان من اغراق و دروغ نیست در شماره روز دوشنبه منتشر شد.
شماره امروز اعتماد دریک نگاه؛ 20 بهمن
این روزنامه تیتر یک خود را به عنوان خاک اهواز را تعطیل کرد، اختصاص داد و نوشت:گزارش خانه به خانه مردم از پشت رایانه ها در شبکه های اجتماعی. گرد و خاک خوزستان، دیگر تنها در کوچه ها و خیابان های شهرهای این استان جولان نمی دهد، سونامی ای شده است برای خودش و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را مانند همه روزهایی که خاک، اهواز را می گرفت، پر از گرد و خاک کرده است. اعتراض خوزستانی ها این بار نه در خیابان و روی پل های شهر، که در شبکه های اجتماعی به چشم می آمد؛ اعتراضاتی که به فریادهای آدم هایی می ماند که در حال دفن شدن زیر آوارند؛ آواری بی صدا که آرام آرام، خانه و شهر و زندگی شان را مدفون می کند. کاربری در توییتر می نویسد: ما داریم تو این خاک خفه می شیم و دیگری می نویسد: خوزستان زنده زنده داره دفن میشه.

عکس صفحه یک و تیتر بعدی روزنامه اعتماد نیز اینگونه است: با اعلام حمایت از تیم مذاکره کننده، از سوی رهبر انقلاب ترسیم شد  شروط توافق هسته ای. با توافقی که بتواند انجام شود موافقم؛با توافق بد نه، توافق هسته ای باید یک مرحله ای و غیر قابل تفسیر باشد. تیتر بعدی این روزنامه اختصاص دارد به دیدار روز یکشنبه فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی با حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی.

در سخنان من اغراق و دروغ نیست، عنوان سخنان احمدی نژاد در مسجد جامع المهدی شهر ری است. این گزارش با بخش هایی از صحبت های وی آغاز می شود: درنیویورک یک پیرمرد بودایی به من گفت ٩٠ سال منتظر چنین حرف هایی بودم. هوگو چاوز به امام زمان(عج) باور داشت. اگر قرار باشدکسی نقدی انجام دهد آن شخص من هستم. بهار حقیقی در راه است. بسیاری از کارمندان رسانه های امریکایی طرفدار ما هستند. در مسجد المهدی مردم شعار می دادند: ایرانی می میرد، ذلت نمی پذیرد، احمدی برمی گردد.

خط قرمز هزار ضلعی نداریم دیگر عنوان روزنامه اعتماد است از سخنرانی رییس جمهوری در آیین کتاب سال. حسن روحانی در یک سال و نیم اخیر به یک مساله انتقاد جدی داشته است؛ انتقاد به شیوه انتقاد. از نقادانی که نحوه انتقاد کردن را بلد نیستند، گلایه دارد و توصیه می کند که «نقد» را یاد بگیرند. او هنوز هم از منتقدان پیاده روی ظریف و کری گلایه دارد. برای دومین بار در یک هفته اخیر خطاب به آنان تاکید کرد که مهم نیست که قدم به کجا برداشته می شود بلکه مهم این است که نتیجه قدم زدن ها به کجا ختم می شود. او از افزایش خط قرمزها هم انتقاد می کند و می گوید که هزار ضلعی خط قرمز در کشور ایجاد شده است که این موضوع اصلا درست نیست.

سخنان رهبری سیاست خارجی را وارد مرحله جدید می کند. ابراهیم اصغرزاده در گفت وگو با اعتماد فرمایشات روز گذشته رهبری را با عبارات ایشان پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته مقایسه می کند و آن را بیاناتی بن بست گشا می داند.