به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۶۹۲۷۸

تشکیل جلسه‌شورای مدیریت‌بحران‌خوزستان

گروه جامعه: مدیرکل بحران استان خوزستان ضمن تشریح آخرین وضعیت پدیده گرد و غبار در این استان از پیگیری مستقیم رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت از این واقعه خبر داد.
تشکیل جلسه‌شورای مدیریت‌بحران‌خوزستان
هاشم بالدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پدیده گرد و غبار در خوزستان و آخرین وضعیت آن اظهار کرد: برای این موضوع یکسری اقدامات کوتاه مدت و یکسری اقدامات بلندمدت انجام شده است. از جمله اقدامات کوتاه مدتی که طی این مدت انجام شده می‌توان به آماده‌باش کلیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و استقرار اکیپ‌های سیار در سطح شهرستان‌ها و شهرهای این استان اشاره کرد به طوری که جمعیت هلال‌احمر استان به حالت آماده‌باش کامل درآمده و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در سطح شهر اهواز مستقر شده است.

وی با اشاره به توزیع ماسک میان مردم در استان خوزستان گفت: تنها امروز قریب به 60 هزار ماسک میان مردم توزیع شده که از جمله آن 30 هزار ماسک در اهواز، 7000 ماسک در آبادان، 6000 ماسک در ماهشهر، 5000 ماسک در خرمشهر، 5000 ماسک در شادگان، 3000 ماسک در دشت آزادگان و مابقی نیز در دیگر شهرها توزیع شده است. وی افزود: در روزهای قبل نیز تعداد زیادی ماسک میان شهروندان توزیع شده بود.

امدادرسانی به 230 نفر در امروز
بالدی همچنین از مراجعه 230 نفر از شهروندان به مراکز درمانی و اورژانس مستقر در سطح استان خوزستان به دلیل عوارض ناشی از گرد و غبار خبر داد و گفت: از این میان 211 تن به شکل سرپایی خدمات را دریافت کردند، 13 نفر در بخش عادی مراکز درمانی بستری شدند و 6 نفر نیز تحت نظارت ویژه قرار دارند. وی با بیان اینکه اقدامات هشداری و توصیه‌های لازم از طریق رسانه‌های محلی به مردم اهواز ارائه شده، گفت: موضوع توزیع شیر و لبنیات میان مردم به ویژه دانش‌آموزان و مدارس نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

تشکیل جلسه شورای مدیریت بحران
بالدی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد بحران در صبح امروز اظهار کرد: همچنین ساعت 19 عصر امروز نیز جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران به ریاست استاندار تشکیل خواهد شد. مدیرکل بحران استان خوزستان با بیان اینکه شخص خانم ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست بارها طی تماس تلفنی پیگیر مستقیم این پدیده بوده و هفته آینده نیز برای رسیدگی به موضوع به اهواز سفر خواهد کرد، گفت: علاوه بر خانم ابتکار، رییس جمهور شخصا پیگیر این موضوع است و تعدادی از وزرا از جمله آقای حجتی وزیر کشاورزی، آقای نوبخت معاون رییس جمهور، ریاست سازمان جنگل‌ها و... پیگیر موضوع هستند.

بالدی با بیان اینکه امروز نیز جدول اعتبارات پیش‌بینی برای پیگیری موضوع را به هیات دولت فرستادیم، خاطر نشان کرد: موضوعی که من می‌خواهم آن را به مردم بگویم گرد و خاک امسال آن هم با شدتی که به وجود آمد واقعا غیرمنتظره بود. برخی برداشت‌های خود را از آن می‌کنند اما گرچه بروز گرد و غبار در خوزستان سابقه داشته اما تا این حد هیچ‌گاه قابل پیش‌بینی نبود. مدیرکل بحران استان خوزستان درباره اینکه این شرایط تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: احتمالا تا فردا و پس‌فردا این شرایط در استان خوزستان حاکم خواهد بود و به همین دلیل تمام دستگاه‌هایمان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های درازمدتی که برای مقابله و آمادگی در برابر پدیده گردوغبار در خوزستان پیش‌بینی شده نیز گفت: تامین اعتبارات، تجهیز ماشین‌آلات، امدادجاده‌ای و اقداماتی نظیر آن از جمله اقدامات بلندمدتی است که برای مقابله با این موضوع پیش‌بینی شده است.