به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۳ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۶۹۳۵۳

عینک اشعه‌ ایکس برای مشاهده عقب خودرو

گروه فناوری: محققان شرکت خودروسازی بی‌ام‌و در حال طراحی عینک اشعه‌ ایکس پیشرفته‌ای هستند که به راننده برای مشاهده فضای عقب خودرو هنگام پارک دوبل کمک می‌کند.
عینک اشعه‌ ایکس برای مشاهده عقب خودرو
محققان شرکت بی‌ام‌و از پروژه طراحی عینک واقعیت افزوده‌ای خبر دادند که طیف وسیعی از اطلاعات را در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ در ساخت این عینک از جدیدترین فناوری‌های پیشرفته استفاده خواهد شد که امکان مشاهده فضای عقب خودرو را فراهم می‌کند.
با استفاده از دوربین‌هایی که در قسمت خارجی خودرو نصب می‌شوند، تصاویر لحظه‌ای از عقب خودرو به سیستم رایانه‌ای ارسال شده و مورد پردازش قرار می‌گیرند؛ سپس این داده‌ها برای عینک ارسال می‌شوند که حالتی مانند نامرئی کردن ایجاد می‌کند و راننده می‌تواند از درون خودرو قسمت عقب را در هنگام پارک مشاهده کند.

به نظر می‌رسد که این فناوری با بهره‌مندی از حسگرهای مختلف و رایانه خودرو، بتواند اطلاعات لحظه‌ای دیگری مانند شتاب و سرعت خودرو را در اختیار راننده قرار دهد. درحالی که جزئیات زیادی از این پروژه محرمانه منتشر نشده است، بی‌ام‌و قصد دارد این فناوری را برای نخستین‌بار در نمایشگاه خودرو شانگهای در ماه آوریل (اردیبهشت 94) معرفی کند.

محققان این شرکت به تازگی عینک واقعیت افزوده دیگری را طراحی کرده‌اند که گام به گام، دستورالعمل‌هایی برای تعمیر خودرو در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ طراحی این عینک بخشی از پروژه Extension of Reality است.

مرجع : ایسنا