به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۶۹۳۵۷
در سفر محمود عباس به سوئد؛

نخستین سفارت فلسطین در غرب اروپا افتتاح شد

گروه بين الملل: دفتر نخست وزیری سوئد از گشایش نخستین سفارت فلسطین در غرب اروپا خبر داد و اعلام کرد: این سفارت در سوئد باز شده است.
نخستین سفارت فلسطین در غرب اروپا افتتاح شد
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری راشاتودی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که برای گشایش این سفارت به استکهلم، سوئد سفر کرده، گفت: به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط دولت سوئد برای پیشبرد مذاکرات در روند صلح اهمیت دارد.

همچنین نخست وزیر سوئد متعهد شد تا به فلسطین کمک کند اما وی در عین حال خواستار ایجاد برخی اصلاحات شد و اعلام کرد: چالش‌هایی پیش روی مردم فلسطین وجود دارد ما باید به یکدیگر برای مقابله با فساد، رشد فزاینده نابرابری جنسیتی و احترام گذاشتن به حقوق بشر و تداوم روند صلح کمک کنیم.دبراساس توافق جدید امضا شده، دولت سوئد قرار است در پنج سال آینده مبلغ 74 / 179 میلیون دلار به فلسطین کمک کند.

فلسطین هیات‌های دیپلماتیکی در بسیاری از کشورها دارد خواه آن کشورها فلسطین را به عنوان کشور مستقل شناخته باشند یا خیر. تا روز سه شنبه فلسطین یک هیات دیپلماتیک در سوئد داشت که در استکهلم مستقر بود در سی‌ام اکتبر 2014 سوئد نخستن کشور در غرب اروپا بود که رسما فلسطین را به عنوان کشور به رسمیت شناخت پس از آن انگلیس، فرانسه، اسپانیا و پرتغال نیز همین کار را انجام دادند.

این اقدام از جانب کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین از جانب آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اسرائیل به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و وی گفت: نخست وزیر سوئد باید بفهمد که چنین اقداماتی باعث جایگزینی مذاکرات مستقیم میان فلسطین و اسرائیل برای دستیابی به توافقی جامع میان اسرائیل و تمام جهان عرب نمی‌شود. در پی به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین توسط دولت استکهلم روابط میان سوئد و اسرائیل به وخامت گذاشت.