به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۳ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۶۹۴۰۵
پیروزی پرگل منچسترسیتی مقابل استوک

پیروزی خانگی منچستریونایتد مقابل برنلی

گروه ورزشي: منچستريونايتد موفق شد با درخشش کريس اسمالينگ، با نتيجه 3-1، حريف خود برنلي را شکست دهد و به رتبه سوم جدول ليگ برتر برگردد.
پیروزی خانگی منچستریونایتد مقابل برنلی
به گزارش "ورزش سه"، مدافع تعویضی منچستر موفق شد دو گل برای شیاطین سرخ به ثمر برساند و عامل اصلی پیروزی تیمش در دیدار سخت خانگی مقابل برنلی شود. در حالی که در دقیقه 5، فیل جونز دچار مصدومیت شد، مدافع جوان جای خود را به کریس اسمالینگ داد و این مدافع انگلیسی، تنها یک دقیقه پس از حضور در زمین، موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند. روی سانتر رادامل فالکائو، اسمالینگ بالاتر از فان پرسی ، موفق شد گل اول تیمش را به ثمر برساند و شیاطین سرخ را در خانه پیش بیندازد.

با این حال، برتری یونایتد طولی نینجامید و تریپیر موفق شد روی اشتباه مدافعین یونایتد، بازی را به تساوی بکشاند. با این حال، فشار حملات یونایتد تا اواخر نیمه ی اول راه به جایی نبرد تا اینکه در وقت های اضافه نیمه اول، روی پاس آنخل دی ماریا، کریس اسمالینگ گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند تا بار دیگر یونایتد پیش بیفتد. نیمه ی دوم را هم شیاطین سرخ بهتر از حریف خود شروع کردند ولی در ایجاد موقعیت و گلزنی دچار مشکل بودند تا اینکه در دقیقه 82، مدافعین برنلی برای متوقف کردن دی ماریا راهی به جز خطا کردن پیدا نکردند که این خطا، منجر به اعلام پنالتی به نفع شاگردان فان خال شد. پنالتی را رابن فان پرسی، به زیبایی هر چه تمام تر به گل تبدیل کرد تا تیمش ، 3-1 پیروز میدان شود.

پیروزی پرگل منچسترسیتی مقابل استوک
منچسترسيتي موفق شد در ديداري خارج از خانه، 4-1 استوک سيتي را شکست دهد و اختلاف امتيازي اش با چلسي را در عدد 7 حفظ کند. در حالی که هفته ها از آخرین گلزنی سرخیو آگوئرو می‌گذشت، مهاجم آرژانتینی موفق شد اولین گل بازی را به ثمر برساند و طلسم عدم موفقیتش در به ثمر رساندن گل‌ها را بشکند. در ابتدا سیتی بر بازی مسلط بود ولی موفق به ایجاد موقعیت گل نمی‌شد تا اینکه در دقیقه 33، استوک سیتی صاحب یک ضربه ایستگاهی شد ولی ضربه ی آنها راه به جایی نبرد و در ضد حمله روی پاس جیمز میلنر، آگوئرو در موقعیت تک به تک قرار گرفت و موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند.

با این حال، طولی نکشید که روی پاس دیدنی آرناتوویچ، یپتر کراوچ از قد بلندش استفاده کرد و با یک ضربه ی سر، بازی را به تساوی کشاند. حملات سیتی تا پایان نیمه ادامه داشت و آگوئرو موفق شد یک گل دیگر به ثمر برساند که توسط داور، خطای هند اعلام شد و پذیرفته نشد. در نیمه ی دوم، این سیتی بود که بار دیگر بازی را بهتر شروع کرد و در دقیقه 55، روی سانتر عالی نصری، جیمز میلنر موفق شد با یک ضربه ی دقیق، گل دوم سیتی را به ثمر برساند و تیمش را پیش بیندازد.

در دقیقه 70، کمرون روی داوید سیلوا در محوطه جریمه مرتکب خطا شد که ضربه ی پنالتی توسط آگوئرو به گل تبدیل شد و سیتی اختلاف را دو برابر کرد. شاگردان پیگرینی عقب نکشیدند و در دقیقه 76، روی پاس ادین ژکو، سمیر نصری موفق شد گل چهارم تیمش را به ثمر برساند و برد پرگلی برای تیمش رقم بزند. بدین ترتیب، در شبی که چلسی در دقایق پایانی موفق به کسب پیروزی شد، سیتی توانست اختلاف امتیاز خود با صدرنشین را همچنان حفظ کند.

پیروزی دیرهنگام چلسی مقابل اورتون
چلسي با پيروزي 1-0 مقابل اورتون، برتري 7 امتيازي اش نسبت به منچسترسيتي در صدر جدول ليگ برتر را حفظ کرد. در شبی که ژوزه مورینیو تیمش را با چند تغییر در ترکیب اصلی راهی میدان کرده بود، چیزی نمانده بود که ‏اورتون به یک امتیاز باارزش در استمفوردبریج دست پیدا کند اما شوت تماشایی ویلیان در دقیقه 90، سه امتیاز بازی را نصیب آبی ها ‏کرد.‏

اولین موقعیت بازی را کوادرادو، ستاره جدید چلسی در دقیقه 4 ایجاد کرد اما داور برخورد شوت او به دست نای اسمیت را پنالتی ‏اعلام نکرد. چند دقیقه بعد بازیکنان اورتون روی یک ضد حمله سریع، می توانستند دروازه چلسی را باز کنند اما درخشش پتر چک، ‏مانع از باز شدن دروازه چلسی شد.‏ در ادامه دو تیم نمایش متعادلی ارائه دادند و موقعیت های نصفه و نیمه ای هم برای گلزنی داشتند اما توپی از خط دروازه ها عبور ‏نکرد و این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید.‏

در نیمه دوم همه بازی مانند نیمه اول دنبال شد و هر حمله چلسی، با یک ضد حمله از اورتون پاسخ داده می شد. در دقیقه 67 تیم ‏هاوارد با یک واکنش دیدنی، ضربه خطرناک ویلیان را دفع کرد. یک دقیقه بعد نوبت پترچک بود تا هنر دروازه بانی اش را به نمایش ‏بگذارد. یک سانتر زمین از اوویه دو، در محوطه شش قدم به لوکاکو رسید و ستاره بلژیکی در حالی که در شش قدم با دروازه بان ‏چلسی تک به تک شده بود، ضربه اش را به سمت دروازه زد اما چک با پا توپ را برگرداند؛ واکنشی که دروازه چلسی را نجات داد.‏

در ادامه مورینیو با فرستادن دروگبا و فابرگاس تلاش کرد تا نتیجه را به سود تیمش تغییر بدهد. شوت دقیقه 86 نمانیا ماتیچ، بعد از ‏برخورد به ایووانوویچ وارد دروازه اورتون شد اما به دلیل در آفساید بودن مدافع صربستانی، داور گل را نپذیرفت. درگیری بازیکنان ‏دو تیم در دقیقه 88، باعث شد دواخطاره شدن گرت بری و اخراج او زمین شد.‏ چلسی از این برتری نفری بهره برد و سرانجام در دقیقه 90 به گل رسید. یک ارسال روی دروازه اورتون، با دفع تیم هاوارد همراه ‏شد؛ توپ برگشتی پشت محوطه جریمه به ویلیان رسید و او هم با یک ضربه والی تماشایی، دروازه اورتون را باز کرد.‏