به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۶۹۴۲۹

ارزیابی آمریکا قبل از پذیرفتن آوارگان سوری

گروه بین الملل: اعضای کنگره آمریکا اعلام کردند، دستگاه‌ اطلاعات واشنگتن به منظور بررسی مساله آوارگان سوری و آمادگی آمریکا برای استقبال از آنان، تحقیقاتی را آغاز خواهد کرد.
ارزیابی آمریکا قبل از پذیرفتن آوارگان سوری
نیکولاس راسموسن، مدیر مرکز مبارزه با تروریسم آمریکا اعلام کرد: ما در خصوص پذیرش آوارگان سوری به کشور و برای دستیابی به هرگونه اطلاعاتی که می‌تواند نگران کننده باشد، از تمام توان دستگاه‌های اطلاعات آمریکا استفاده می‌کنیم و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. از سوی دیگر مایکل اشتاینباخ، معاون مرکز مبارزه با تروریسم اف.بی.آی گفت: ما باید برای کشف هرگونه ارتباط احتمالی میان گروه‌های تروریستی خارجی تلاش کنیم چرا که حالت بحرانی کنونی در سوریه امکان دستیابی اطلاعات آمریکا به معلومات کافی را دشوار کرده است. اما در خصوص خطرات احتمالی که ممکن است توسط برخی از آوارگان سوری ایجاد شود، نگران نیستیم.

آمریکا در دسامبر گذشته اعلام کرد، مساله درخواست پناهندگی 9 هزار آواره سوری را که از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل دریافت کرده، مورد بررسی قرار می‌دهد. وزارت خارجه آمریکا نیز در پی این درخواست اعلام کرد، به بررسی روند ورود آوارگان سوری به آمریکا به سرعت خواهد بخشید. از سوی دیگر مایکل ماکول، رئیس کمیته امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد: آوردن آوارگان سوری به آمریکا که احتمالا بعدها جزو افراد تندرو می‌شوند، اشتباه بسیار بزرگی است. بنا بر گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، سوری‌ها بیشترین سهم آوارگان جهان را تشکیل می‌دهند که تعداد آن‌ها پس از جنگ داخلی سوریه به بیش از سه میلیون تن رسیده است.
مرجع : ایسنا