به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۰
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۶۹۴۳۶

آماری​از مخاطبان شبکه‌های اجتماعی محبوب

گروه فناوری: کدام شبکه‌های اجتماعی، بیشترین کشش را در جذب جوانان دارند؟ کدام شبکه‌ اجتماعی مخاطبانشان را بیشتر خانم‌ها تشکیل می‌دهند؟ Bussines Insider در دموگرافیکی که در ادامه مطلب مشاهده می‌کنید، به این سوالات و پرسش‌هایی از این قبیل پاسخ داده است.
آماری​از مخاطبان شبکه‌های اجتماعی محبوب
 Bussines Insider با کمک هزاران منبع معتبر و با کمک تیم تحقیقاتی خود،‌ مطالب و آمارهای بلندبالایی را منتشر کرده است که در ادامه بخشی از نتایج آن را با هم مرور می‌کنیم.

Facebook در جذب خانم‌ها موفق‌تر است
بر اساس رای گیری انجام شده در رابطه با رشد شبکه‌‌های اجتماعی در کشور آمریکا که در سال 2013 برگزار شد، فیس بوک بیشتر برای خانم‌ها جذاب است تا آقایان. در واقع تعداد کاربران خانم در فیس بوک، 10 درصد بیشتر از آقایان است.

فیس بوک، انتخاب اول نوجوانان آمریکایی است
تقریبا، نیمی از کاربران نوجوان فیس بوک می‌گویند که آن‌ها بیشتر از سال گذشته به این شبکه اجتماعی بها می‌دهند. همچنین فیس‌بوک در میزان استفاده روزانه کاربران نوجوان، رتبه اول را در بین سایر شبکه‌های اجتماعی دارد.

اینستاگرام بین کاربران جوان، از اهمیت بیشتری نسبت به فیس بوک و توییتر برخوردار است
نوجوانان آمریکایی،‌ اینستاگرام را «مهمترین» شبکه اجتماعی می‌دانند. بدین ترتیب، فیس بوک و توییتر در این زمینه، بازی را به اینستاگرام واگذار می‌کنند. این آمار که بر اساس نظرسنجی پایپر جافری که دو بار در سال در بین نوجوانان انجام می‌شود به دست آمده، همچنین اعلام می‌کند که 83 درصد از نواجوانان ثروتمند آمریکایی، در اینستاگرام عضویت دارند.

در بین کاربران بزرگسال آمریکا، LinkedIn از توییتر محبوب‌تر است
بر اساس گزارش‌ها، لینکداین خصوصا در رده سنی 30 تا 49 سال که به عنوان سال‌های مهم در پیشرفت شغلی محسوب می‌شود، محبوب‌تر است. همچنین جای تعجب نیست که مخاطبان این شبکه را اغلب افرادی با تحصیلات آکادمیک تشکیل می‌دهند.

توییتر در جذب مردان، موفق‌تر است
توییتر که تا امروز به عنوان یک شبکه معتدل در جذب مساوی مخاطبین خانم و آقا محسوب می‌شد، اکنون بیشتر مورد پسند مردان است تا زن‌ها! بر اساس گزارش Pew ، حدود 22 درصد از مردان و 15 درصد از زنان از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

یوتیوب بیشتر از هر شبکه کابلی دیگری، مخاطبان 18 تا 34 ساله را جذب می‌کند
بر اساس گزارش Nielsen، تقریبا بیش از نیمی از کاربران آمریکایی در رده سنی 18 تا 34 سال، در بازه زمانی دسامبر 2013 تا فوریه 2014 (حدود 3 ماه) از یوتیوب استفاده کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، این شبکه رتبه اول را در زمینه پخش محتوای دیجیتالی دارد و به این ترتیب در رتبه‌ای بالاتر از هرگونه شبکه دیجیتالی یا تلویزیونی همانند فیس‌بوک یا شبکه تلویزیونی ESPN قرار می‌گیرد.

Snapchat جوانترین مخاطبان را در بین شبکه‌های اجتماعی دارد
بر اساس آمار، از هر 10 نفر با میانگین سنی18 تا 24 سال،‌ بیش از 6 نفر عضو Snapchat هستند. بنابراین این شبکه گوی رقابت را از آمار 28 درصدی جوانان در اینستاگرام می‌رباید و به عنوان جوانترین شبکه اجتماعی شناخته می‌شود.
مرجع : زومیت