به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۶۹۵۰۲
فرماندار ویژه شهرستان ری:

آمار مشخصی از میزان اتباع خارجی نداریم

گروه جامعه: فرماندار ویژه شهرستان ری، ‌گفت: به دلیل این‌که تاکنون ورود و خروج اتباع خارجی به ویژه افاغنه در کشور تابع ضوابط خاصی نبوده، آمار مشخصی از میزان اتباع خارجی به صورت رسمی نداریم.
آمار مشخصی از میزان اتباع خارجی نداریم
هدایت‌الله جمالی‌پور گفت: بحث ساماندهی اتباع خارجی در حال حاضر یکی از مباحث حائز اهمیت در سطح جهان است. در کشور جمهوری اسلامی ایران هم با توجه به وجود سیاست حمایت از محرومین در طول دوران انقلاب به ویژه از زمانی که کشور افغانستان درگیر جنگ‌های داخلی شده است کشورمان پذیرای تعداد زیادی از مهاجرین افغان به کشور بوده است، در طول این سال‌ها نیز خدمات شایسته‌ای به این عزیزان در کشور داده شده است. وی ادامه داد: امروز که کشور افغانستان به ثبات نسبی رسیده است و به لحاظ شرایط امنیتی وضعیت مطلوب‌تری پیدا کرده است بحث ساماندهی این اتباع در کشور به عنوان یک دستور کار و اولویت مطرح شده است.

جمالی‌پور با تأکید بر لزوم ساماندهی برای ارائه خدمات بهتر به اتباع خارجی در کشور، گفت: وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران اخیراً بررسی طرحی را آغاز کرده است که بر مبنای آن همه اتباع خارجی مستقر در کشور دارای شناسنامه اقامتی می‌شوند تا برابر پروتکل‌های قانونی بتوانند در کشور ادامه زندگی و کار بدهند. وی تأکید کرد: آماری که در مورد تعداد حضور اتباع در کشور به صورت رسمی بیان می‌شود با آنچه که غیررسمی اعلام می‌شود تفاوت زیادی دارد لذا باید این موضوع و به طور کلی ساماندهی اتباع خارجی در دستور کار قرار بگیرد؛ زیرا که امر مهم و اساسی برای کشور محسوب می‌شود.

جمالی پور همچنین ابراز امیدواری کرد که با تدابیر وزارت کشور موضوع ساماندهی اتباع خارجی در کشور با تصویب یک قانون مشخص همراه باشد تا بتوانیم در کشور خدمات شایسته‌تری به اتباع خارجی بدهیم. فرماندار شهرری در خصوص تعداد پروژه‌های افتتاح شده در دهه فجر سال جاری در شهرستان ری نیز گفت: 79 پروژه عمرانی در حوزه‌های بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، نوسازی مدارس، فرهنگی اجتماعی و خدمات روستایی با اعتبار 254 میلیارد تومان در دهه فجر امسال در شهرستان ری افتتاح می‌شود.
مرجع : ایسنا