کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسماعیل کهرم:

خبرنگار و خبرگزاری فارس بی‌وجدان هستند

26 بهمن 1393 ساعت 1:57


گروه سياسي: مشاور معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص مصاحبه منتشر شده از وی توسط خبرگزاری فارس مبنی براینکه وزیر بهداشت خود را خود را نخود هر آشی نکند گفت: بنده در زمان مصاحبه همچین حرفی نزده ام و پس از خداحافظی گفتم آقای هاشمی خود را نخود هر آشی می کند، بعد این خبرنگار بی انصاف که نمونه اش در هیچ جای دنیا وجود ندارد، همین گفته من را تیتر اصلی خبرش قرار داد که نتیجه اش می شود اینکه من دیگر با این رسانه صحبت نکنم.

اسماعیل کهرم در گفت و گو با خبرگزاری برنا، گفت: خبرگزاری فارس در سه مرحله مصاحبه من را تحریف کرده؛ بنده گفته ام که آقای هاشمی در زمینه ریزگرد تخصصی ندارد و سفر ایشان جهت رسیدگی به مشکلات به وجود آمده توسط گرد و غبار است که همین خبرگزاری منتشر کرده که سفر وزیر بهداشت به خوزستان اشتباه است. یا بنده به آن ها گفتم برای جلوگیری از آسیب دیدن توسط ریزگردها بهتر است مردم از ماسک هایی استفاده کنند که نخود از آن رد نشود و در مقابل ذرات بزرگتر از 5/2 میکرون مقاوت کند اما خبرگزاری فارس منتشر کرده که من گفتم "ماسک های فعلی نخود را از خود عبور می دهند" که این نوع انتشار خبر تنها بی‌وجدانی و خدانشناسی یک خبرگزاری و خبرنگار را نشان می‌دهد.

کهرم با اشاره به اینکه وزیر بهداشت به عنوان نماینده دولت و خانم ابتکار به خوزستان سفر کرده اظهار داشت: مسئله ای که در حال حاضر مطرح است این است که مردم نیاز به رسیدگی سریع و عاجل دارند که آن هم بحث بهداشت و درمان است و که خود خانم ابتکار به آقای هاشمی پیشنهاد داد تا به خوزستان سفر کند و سازمان محیط زیست به مسائل زیر ساختی مثل مالچ پاشی در هورالعظیم که در دولت قبل باید صورت می گرفت، درخت کاری جنگلهای بلوط که در دولت قبل از بین رفتند و حل مشکل فیلتر کارخانه‌ها که به دلیل تحریم به دست مردم نمی رسد رسیدگی کنند.

این استاد دانشگاه تهران ادامه داد: بنده در کل سفر وزیر بهداشت را به خوزستان و اقدامات و توصیه های ایشان به کلینیک ها و بیمارستان ها را مفید و لازم دیدم و همانطور که من پیشنهاد دادم آن ها ماسک های مخصوص را بین مردم توزیع کردند و این کار کاملا شایسته و قابل تقدیر است. کهرم در پایان تاکید کرد: این اقدام آقای هاشمی بجا و کاملا لازم بود زیرا در ابتدای حادثه مردم نیاز به درمان دارند که این کار به نحو احسنت صورت پذیرفت و هم اکنون نوبت آن است که خود خانم ابتکار به عنوان رییس سازمان محیط زیست به این استان سفر کند تا مشکلات زیست محیطی منطقه را بررسی کنند.

سازمان حفاظت محیط زیست عذرخواهی کرد

اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص سخنان اسماعیل کهرم اطلاعیه ای صادر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، در این اطلاعیه آمده است: سازمان حفاظت محیط زیست ضمن عذرخواهی اعلام می کند مصاحبه آقای دکتر اسماعیل کهرم با خبرگزاری فارس اظهار نظر شخصی وی بوده و مغایر با مواضع این سازمان است .

حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در استان خوزستان بر اساس هماهنگی های به عمل آمده در دولت بود و نقش بسیار موثری برای ایجاد همدلی در میان مردم و مسئولان خوزستان به منظور آمادگی لازم برای مقابله با گرد و غبار و بررسی چگونگی ارائه خدمات پزشکی درمانی داشته است. سفر دکتر هاشمی به عنوان نماینده دولت به خوزستان و حضور در میان مردم منجر به ایجاد آرامش و دلگرمی مردم به منظور آغاز عملیات اجرایی کوتاه مدت بوده است.

سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دو دستگاه همسو و دارای اهداف مشترک برای ارتقای سلامت جامعه هستند که امضای تفاهم نامه همکاری که صبح امروز به امضای مقامات عالی دو دستگاه رسیده، موید این موضوع است.


کد مطلب: 69639

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/69639/خبرنگار-خبرگزاری-فارس-بی-وجدان-هستند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir