به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۶ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۶۹۶۹۵

اظهارات آغداشلو درباره حضورش در ایران

گروه فرهنگی: يک هنرمند پیشکسوت گفت: تجلیل از شهدا و ارتقای سلیقه عمومی مردم در دیوارنگاری باعث شد تا با اشتیاق فراوان برای داوری آثار دوسالانه دیوارنگاری «شاهدان شهر» به ایران بیایم.
اظهارات آغداشلو درباره حضورش در ایران
آیدین آغداشلو که از اعضای هیئت داوری دوسالانه دیوارنگاری «شاهدان شهر» است، درباره ضرورت برگزاری دوسالانه‌ای با موضوع تصاویر شهدا و انگیزه حضورش در جمع داوران دوسالانه، گفت: در وهله اول دوست داشتم در کنار داوران دوسالانه باشم. از آنجا که سال‌هاست داوری آثار هنری را نمی‌پذیرم، اما این‌بار با موضوعی روبه‌رو بودم که برای من حائز اهمیت بود و فکر کردم شاید اگر من حضور داشته باشم، سر سوزنی در این راه مفید و موثر باشم.

وی تأکید کرد: مسأله حق‌شناسی و سپاس نسبت به شهدایی که چه در طول تاریخ و چه در سال‌های بعد از انقلاب جان‌شان را برای آسوده زندگی کردن ما فدا کردند، نکته مهم دیگر برای ضرورت برگزاری این دوسالانه است. آغداشلو با اشاره به این‌که این مسأله خیلی خاص و در نوع خود کم‌نظیر است، افزود: تأکید می‌کنم که باید به آن به‌عنوان مسأله‌ای جدی توجه شود. صورت مسأله این است که ما در حال زندگی هستیم، اما عده‌ای نگران ما هستند، به این معنی که به ما می‌نگرند و حضورشان را یادآوری و تأکید می‌کنند. در قبال آن، به جا آوردن ذره‌ای از معنایی که در کل لفظ «شهادت» وجود دارد، کاری ناچیز است که آثاری شایسته به وجود آید که این مفهوم را بازگو و بازنمایی کنند.

نمایشگاه سومین دوسالانه ملی دیوارنگاری شهری در سه بخش مسابقه شاهدان شهر، بخش پژوهش و مروری بر آثار دیوارنگاری شهری، از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران، تا 30 بهمن‌ماه در فرهنگستان هنر برپاست. همزمان با برپایی این نمایشگاه 100 طرح برگزیده این نمایشگاه روی دیوارهای شهر تهران از سوی هنرمندان نقاشی خواهد شد. علاقه‌مندان برای دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی www.zibasazi.ir مراجعه کنند.
مرجع : ایسنا