به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۷ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۶۹۸۳۰

سنگ​ قبرها در گورستان یهودیان شکست

گروه بین​الملل: وزیر کشور فرانسه از شکسته شدن صدها قبر در گورستان یهودیان در شمال شرق این کشور خبر داد و این اقدام را یک اقدام نفرت‌انگیز و منزجرکننده خواند.
سنگ​ قبرها در گورستان یهودیان شکست
برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه در پی وقوع این رخداد در شهر سار- اونیون در منطقه آلساس گفت: فرانسه این درد و رنج را علیه ارزش‌هایی که برای تمام مردم کشور است، برنمی‌تابد.
هر اقدامی برای شناسایی، بازجویی و اجرای عدالت در مورد شخص یا اشخاص عامل این اقدام صورت می‌گیرد. پلیس محلی وقوع این رخداد را به عنوان صحنه جرم محصور کرده و بازرسان از استراسبورگ به محل وقوع جرم اعزام شدند. یکی از منابع مطلع با اعلام اینکه هیچ مطلبی بر روی سنگ‌های قبر نوشته نشده، گفت: حدود 300 سنگ قبر در گورستان یهودیان شکسته شده است.

پلیس محلی و بازپرس برای بررسی صحنه جرم به گورستان رفته و رنه گوتمن، خاخام ارشد نیز به محل رفت. فیلیپ ریشر، رئیس منطقه آلساس گفت: این تصویری از خرابکاری است. سنگ‌های قبر یهودیان مربوط به قرن 19 به راحتی شکسته نمی‌شوند و رخداد روز یکشنبه یک اقدام ویرانگر بوده است.فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز این اقدام را «وحشیانه و نفرت‌انگیز» خواند و مانوئل والس، نخست‌وزیر این کشور نیز در توییتر نوشت: این اقدامی ضدیهود و شرم‌آور است. این نخستین‌باری نیست که قبرستان یهودیان در سار- اونیون مورد هدف قرار گرفته است.

در سال 1988 حدود 60 سنگ قبر و در سال 2001 حدود 54 مقبره شکسته و مخدوش شد. راجر کوکرمن، رئیس شورای نمایندگی نهادهای یهود در فرانسه نیز گفت: من از تمام این اقدامات ضدیهود خسته شده‌ام. اینچنین اقدامات وحشیانه‌ای نشان‌دهنده فقدان ارزش‌های اخلاقی و معنوی و نشان‌دهنده ناکامی در سیستم آموزش ملی فرانسه است.
مرجع : ایسنا