به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۶۹۹۸۴
با تصرف مرکز پلیس شهر البغدادی

داعش ۴۵ پلیس عراق را زنده آتش زد!

گروه بین الملل: گروه تروریستی داعش از تصرف مرکز پلیس البغدادی در غرب بغداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ اوضاع در منطقه البغدادی در غرب بغداد هنوز بی‌ثبات است و جنگ نیروهای ارتش عراق و اعضای گروه داعش دراین منطقه ادامه دارد. نیروهای ارتش عراق و نیروهای ویژه و دو لشکر زرهی در این عملیات حضور دارند و توانسته‌اند سه منطقه را که تحت کنترل گروه تروریستی بود مورد حمله قرار دهند.

نیروهای عراقی همچنین توانسته‌اند محاصره منطقه مجتمع ساختمانهای دولتی را بشکنند. برخی منابع محلی می‌گویند برخی از اعضای گروه داعش هنوز در مناطق مرزی البغدادی حضور دارند و با استفاده از خمپاره مناطق اطراف را هدف قرار می‌دهند. گروه تروریستی داعش با انتشار تصاویری اعلام کرد که توانسته مرکز پلیس بغدادی را تصرف کند. در این عملیات همچنین شماری از نیروهای پلیس در درگیری با داعشی‌ها کشته شدند.

سرهنگ قاسم عبیدی، یک فرمانده محلی پلیس در عراق گفته است که داعش ۴۵ نفر را در شهر بغدادی در استان انبار زنده در آتش سوزانده‌اند. هنوز کاملا روشن نیست که این افراد چه کسانی بودند و چرا توسط داعش کشته شده‌اند، اما سرهنگ عبیدی گفت که عقیده دارد تعدادی از آن‌ها از مأموران امنیتی بوده‌اند.

داعش تصاویری از به آتش کشیدن نیروهای امنیتی منتشر نکرده ولی به احتمال زیاد این افراد از نیروهای مرکز پلیس البغدادی بوده اند که به تصرف داعش درآمده است. منابع خبری اعلام کردند درگیری‌ها در چند جبهه ادامه دارد و جنگنده‌های وابسته به ائتلاف بین المللی نیز از نیروهای عراقی پشتیبانی به عمل می‌آورند. می‌توان گفت که نیروهای عراقی توانسته‌اند تهدید را از پایگاه نظامی عین الاسد در غرب البغدادی دور سازند. پایگاه هوایی عین الاسد در ۵ کیلومتری این شهر قرار داد که بیش از ۳۰۰ تفنگدار دریایی آمریکایی در آن به آموزش نیروهای عراقی مشغولند.