به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۶۹۹۸۶

پشت صحنه فیلم ذبح ۲۱ قبطی را ببینید!

گروه بین الملل: گروه داعش در فیلمی که از اعدام قبطی‌های مصری منتشر کرده تلاش کرده که نیروهای خود را در موضع قدرت قرار دهد و برتری آن‌ها را به بیننده القاء نماید.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ کیفیت بالا و حرفه ای فیلم های منتشر شده از سوی گروه تروریستی داعش همواره بحث برانگیز بوده است. گفته می شود این گروه با استفاده از تیمهای هالیوودی و تجهیزات بروز سینمایی سعی در تبلیغات و ایجاد ارعاب در جهان نماید. فیلم اخیری که این جنایتکاران تکفیری از سر بریدن ۲۱ شهروند قبطی (مسیحی) مصری در ساحل دریای مدیترانه منتشر کردند نیز از فناوری‌های بالا و پیشرفته‌ سینمایی برخوردار است.

تصویربرداری، تدوین و جلوه‌های ویژه این ویدئوی ۵ دقیقه‌ ای، نشان از حضور کارگردان و یک تیم حرفه‌ای‌ سطح بالا در پشت صحنه آن دارد. این سازمان تروریستی تلاش می‌کند با این فیلم افکار عمومی را قانع کند که داعش سازمانی است که با دشمنان اسلام و کسانی که مسلمانان را به قتل می‌رسانند می‌جنگند. گروه تکفیری داعش در این فیلم با روش تصویربرداری از نیروهای خود تلاش می‌کند آن‌ها را در موضع قدرت قرار دهد و برتری آن‌ها را به بیننده القاء نماید.

قرار گرفتن دوربین مقابل سوژه ها، انتخاب زاوایای دوربین، دقت انتقال از یک تصویر به تصویر بعد و انتخاب جملات فرمانده تروریست ها و حتی اشاراتی که وی به برخی روایات دارد، همه برای بالا بردن رعب و وحشت صورت می‌گیرد و تلاش می‌شود اقدام جنایتکارانه داعش با این تصاویر و سخنان توجیه شود. امروز در صفحات شبکه های اجتماعی عربی، تصویری منتشر شد که ادعا می کند پشت صحنه فیلم ذبح قبطی‌ها را نشان می دهد و در آن عوامل تصویربرداری و صدابرداری فیلم دیده می‌شوند.

گرچه استفاده از ابزارهایی مانند "کرین" در فیلمهای داعشی امری بدیهی است، اما به نظر می رسد تصویر بالا مونتاژ باشد. گفتنی است ۲۱ قبطی مصری که گروه تکفیری داعش آن‌ها را در لیبی سر برید، از اهالی روستای فقیرنشین العور در جنوب قاهره بودند که برای کار کردن به لیبی رفته بودند. در این روستا حدود ۵۰۰ خانواده زندگی می‌کنند که نیمی از آن‌ها مسلمان و نیمی دیگر مسیحی هستند. با این وجود در طول تاریخ سابقه‌ای از تنش میان مسلمانان و مسیحیان این روستا ثبت نشده است.