به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۸ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۶۹۹۸۸

داعش 35 مصری دیگر را به گروگان گرفت!

گروه بین‌الملل: گروه تکفیری داعش 35 نفر از نیروهای مصری را در لیبی به گروگان گرفت.
به گزارش پایگاه اینترنتی اخبار مصر، پس از حملات هوایی روز گذشته جنگنده های مصری به پایگاههای گروه تروریستی داعش در شرق لیبی، نیروهای گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی 35 تن از اتباع مصر را به گروگان گرفتند. بمب باران مواضع داعش در شرق لیبی، به دنبال اعدام مسیحیان مصری توسط این گروه صورت گرفت.

گروه تروریستی داعش چند روز پیش 21 كارگر مسیحی مصری را بطرز فجیعی در كنار دریای مدیترانه سربرید. از سوی دیگر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، روز سه‌شنبه در مصاحبه با رادیو فرانسوی اروپا یک از سازمان ملل خواسته است با تصویب قطعنامه‌ای، مجوز مداخله نظامی بین‌المللی در لیبی را صادر کند.

در همین خصوص قرار است نشست اضطرای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی راههای مبارزه با تروریسم در لیبی برگزار شود. سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در بیانیه ای گفت: در پی اعدام وحشیانه 21 مصری توسط گروه داعش، سازمان ملل متحد باید تحرکات دیپلماتیک در لیبی علیه تروریسم داشته باشد.

در همین حال وزارت امور خارجه مصر قرار است فردا (چهارشنبه) 29 بهمن به منظور یافتن راههایی برای مقابله با تروریسم در لیبی، جلسه اضطراری برگزار کند. شکری قرار است پیش از آن با سفرای عربستان سعودی، اردن، بحرین وامارت نشست مشورتی برگزار کند.