به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۷۰۰۳۰

داعش قاچاق اعضای بدن انسان هم می‌کند

گروه بین الملل: نماینده عراق در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت اعلام کرد که اعضای گروه تروریستی داعش در منطقه دست به کشتارهای دسته جمعی می‌زنند.
داعش قاچاق اعضای بدن انسان هم می‌کند
محمدعلی حکیم، نماینده عراق در سازمان ملل اظهار کرد: گروه‌های تروریستی همچون داعش تمام ارزش‌های انسانی را زیر پا گذاشته‌اند و علیه مردم عراق چه شیعه، چه سنی، مسیحی و ایزدی اقدامات جنایتکارانه انجام می‌دهند.وی تصریح کرد: این جنایات یک کشتار دسته جمعی علیه تمام بشریت است که مسئولین آن باید از سوی دادگاه بین‌المللی مجازات و به سزای اعمال خود برسند. چرا که عراق در شرایط کنونی نیازمند تلاش‌های بیشتر برای آزادسازی مناطق تحت سلطه داعش است.

محمد علی حکیم، اظهار کرد: داعش از قاچاق اعضای بدن انسان‌ها به عنوان منبع درآمدی برای خود استفاده می‌کند و پزشکان و تمام کسانی را که با آن همکاری نمی‌کنند، می‌کشد. حکیم همچنین گروه تروریستی داعش را به قاچاق آثار باستانی و اشیای عتیقه به خارج از کشور متهم کرد. وی افزود: دولت عراق در عملیاتی چندین گور دسته جمعی از کسانی که مفقود شده بودند کشف کرد و با شنود اطلاعات داعش متوجه شد که آن‌ها اعضای بدن انسان‌ها را قاچاق می‌کنند.

پیشتر معاون دبیرکل سازمان ملل اعلام کرده بود که اقدامات داعش علیه ایزدی‌ها یک کشتار دسته جمعی علیه آنها است. نیکولای ملادینف، فرستاده سابق سازمان ملل به عراق نیز اعلام کرده بود که نسبت به سلامت و امنیت اقلیت‌های مختلف مذهبی در عراق به ویژه کودکان و زنان در این کشور بسیار نگران است. ملادینف در شورای امنیت اظهار کرده بود: گروه تروریستی داعش علاوه بر عراقی‌ها، تمام اقلیت‌های مذهبی و دینی را در تمام نقاط کشور هدف حملات خود قرار داده‌ است.

وی افزود: گزارش‌های روز از جنایات و حملات انتقام جویانه داعش به ویژه علیه سنی‌ها در مناطقی که از دست این گروه تروریستی آزاد شده بسیار نگران کننده است. ملادینف از دولت عراق خواست تا هر چه سریعتر کمک‌های مالی و نظامی خود را به نیروها ارائه دهد و برای مقابله با گروه تروریستی داعش رهبران محلی و عشایر را وارد عمل کند چرا که عراق برای حل مشکل خود باید در زمینه سیاسی اقدامات لازم را انجام دهد و تنها به راه حل نظامی اکتفا نکند، در غیر این صورت نابودی داعش غیرممکن می‌شود و نتایج عکسی خواهد داشت.
مرجع : ایسنا