به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۷۰۰۶۹
باران هم اهوازی‌ها را گرفتار کرد

باران، نفس اهواز و خوزستان را تازه کرد

گروه جامعه: پس از چندین روز انتشار گرد و خاک در فضای شهر اهواز، باران از بامداد چهارشنبه در این شهر و برخی دیگر از نقاط استان خوزستان آغاز شد.
باران، نفس اهواز و خوزستان را تازه کرد
به گزارش ایرنا بارش باران که از شب گذشته در اهواز آغاز شده و بصورت پراکنده ادامه دارد باعث تلطیف هوا و پاکی فضای این شهر از گرد و خاک روزهای اخیر شده است.
آسمان شهرستان اهواز بعد از چندین روز آلودگی که نفس کشیدن را برای مردم منطقه سخت کرده بود به لطف الهی و با نزول باران رحمتش اکنون کاملا پاک و پر از اکسیژن شده است. بارندگی خوبی که از سه شنبه شب در اکثر نقاط استان آغاز شده به صورت بارش های پراکنده تا روز جمعه ادامه دارد.

'کوروش بهادری' اظهار کرد: میزان بارش باران از شب گذشته تا کنون در اهواز 9 میلی متر، بستان 14 میلی متر، مسجدسلیمان 18 میلی متر، ایذه 38 میلی متر بوده است. وی افزود: در شهرستان ایذه به علت میزان بالای بارندگی آبگرفتگی در معابر آن ایجاد شده است. بهادری ادامه داد: بارندگیهای امروز به دلیل ورود سامانه بارشی از جنوب دریای سرخ به خوزستان می باشد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان خاطرنشان کرد: بارش باران باعث پاکی و تلطیف هوا شده و از میزان گرد و غبار محلی کاسته است. استان خوزستان و شهرستان اهواز امسال سال خشکی را از لحاظ نزولات جوی سپری کرده بطوریکه طی 20 روز گذشته پدیده ریزگردهای ناشی از گرد و خاک استان را فرا گرفت.

آخرین بارندگی در شهرستان اهواز به تاریخ پنج آذر ماه سالجاری مربوط می شود و پس از آن ( حدود دو ماه) هیچگونه بارشی در این شهرستان رخ نداده است. در روزهای اخیر در برخی شهرهای استان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز میزان غلظت گرد و خاک از 66 برابر حد مجاز هم عبور کرده و باعث مختل شدن زندگی مردم شد.

باران هم اهوازی ها را گرفتار کرد

بارش باران که از سه شنبه شب در اهواز و برخی دیگر از مناطق خوزستان آغاز شده قطعی برق بیشتر مناطق این کلان شهر را به دنبال داشته است. مدیر عامل شرکت توزیع برق اهواز به ایرنا گفت: به دنبال بروز پدیده گرد و خاک در روزهای گذشته و متعاقب آن بارش باران، شبکه برق کلان شهر اهواز بر اثر ایجاد جریان رسانا و اتصال دچار خاموشی شد. یدالله حضرتی افزود:جلوگیری از اتصال جریان های مخالف برق و نیز حفاظت از شبکه سیستم های حفاظتی، موجب قطعی شبکه در بیشتر نقاط شهر اهواز شده است.

وی توضیح داد :به دلیل نشست خاک روی مقره های ترانس ها و تجهیزات برق ، بارش باران نیز با تلفیق با خاک تبدیل به رسانای برق شده است. حضرتی اظهار کرد:به این دلیل جریان وارد زمین می شود و برای اینکه شبکه از بین نرود سیستم های حفاظتی شبکه را قطع می کند. وی از جمله ایستگاه هایی که به این دلیل از مدار خارج شده اند به ایستگاه شکاره، مهدیس، زرگان،آزاد شهر،لشکر و آتش نشانی اشاره کردو افزود: در شرایط فعلی در عمل هیچ کاری از دست شرکت توزیع برق اهواز بر نمی آید و بتدریج تلاش می شود که قطعی شبکه در بخش های مختلف شهر برطرف شود.

وی اضافه کرد:هم اینک بیشتر مناطق حساس شهر از جمله مرکز شهر، صدا و سیما، اداره اطلاعات ،استانداری و منطقه امانیه برقدار شده و تا دوساعت آینده 95 درصد شهر برقدار خواهند شد،موارد جزیی می ماند که به این منظور نیز تمام نیروها در بخش های مختلف شرکت بسیج شده اند. نخستین قطع برق از حدود ساعت چهارو 30 دقیقه رخ داد. اهواز دارای 10 هزار کیلومتر شبکه برق و 13 هزار دستگاه ترانس است.