به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۷۰۱۵۷
صدها تفنگدار وارد عراق شدند

3 هزار تفنگدار آمریکایی برای آزادی موصل

گروه بين الملل: یک کارشناس نظامی آمریکایی اعلام کرد که صدها تفنگدار آمریکایی وارد عراق شده‌اند تا در عملیات آزاد سازی موصل مشارکت داشته باشند.
3 هزار تفنگدار آمریکایی برای آزادی موصل
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، این کارشناسان نظامی آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این نخستین‌بار است که تفنگداران دریایی آمریکا برای عملیات مستقیم علیه داعش در عراق حضور یافته‌اند. وی خاطرنشان کرد که حدود 3000 هزار تن از این نیروها در مکان‌های مختلفی در عراق مستقر خواهند شد.

این نظامی بلند پایه آمریکایی افزود: صدها تن از تفنگداران دریایی آمریکا اکنون وارد عراق شده‌اند و سایر آنها نیز به زودی وارد این کشور می‌شوند تا مقدمات عملیات پاکسازی موصل انجام شود. این منبع در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: بخش اعظم این نیروها که وارد عراق شده‌اند در پایگاه عین‌الاسد در الانبار مستقر شده‌اند. بخش دیگر آنها نیز وارد بغداد شده‌اند تا از سفارت آمریکا در مقابل خطرات آتی داعش حفاظت به عمل آورند.

وی افزود: عملیات آزادسازی موصل با مشارکت نیروهای آمریکایی و نیروهای پیشمرگ کرد و نیروهای ارتش عراق صورت می‌گیرد. این منبع تصریح کرد که ورود تفنگداران دریایی آمریکا به اراضی عراق و مشارکت در درگیری‌ها پس از توافق با شبه‌نظامیان شیعه صورت گرفته است. شبه نظامیان شیعه شرط کرده‌اند که نیروهای آمریکایی فقط داعشی‌ها را هدف قرار دهند، با شبه نظامیان شیعه وارد درگیری نشوند و با نیرهای عشایری سنی همکاری نداشته باشند.

از سوی دیگر مال‌الله العبیدی، از مسوولان شهر البغدادی اعلام کرد که تروریست‌های داعش 150 تن از قبیله البوعبید را اعدام کرده‌اند. العبیدی عنوان داشت که این کشتارها یا با گردن زدن و یا با سوزاندن صورت گرفته است. برخی از افراد عشیره البوعبید در قالب نیروهای پلیس فعالیت می‌کردند و برخی از آنها نیز در درگیری‌ها علیه داعش شرکت داشتند.

از سوی دیگر سازمان اطلاعاتی نظامی عراق امروز از هلاکت 23 تن از اعضای داعش در حملات موشکی در شهر فلوجه در استان الانبار خبر داد. همچنین انفجار بمبی در نزدیکی محل فروش میوه‌ و سبزیجات در غرب بغداد دست‌کم 9 کشته و زخمی بر جای گذاشت.