به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۷۰۱۷۶

جنجال بر سر انتشار عکس سیندی کرافورد

گروه هنري: انتشار عکس رتوش نشده ای از سیندی کرافورد، هنرپیشه ۴۸ ساله آمریکایی، واکنش بسیاری را در فضای مجازی برانگیخته است.
جنجال بر سر انتشار عکس سیندی کرافورد
به گزارش بي بي سي، گزارش‌های اولیه حاکی از این بود که این عکس یکی از مجموعه عکس‌هاي این هنرپیشه معروف است که قرار است بدون رتوش در شماره جدید نشریه ماری کلر منتشر شود.
واکنش اولیه کاربران به این عکس رتوش نشده که چین و چروک‌هاي پوست خانم کرافورد را نمایان مي‌کند عمدتا تحسین آمیز بود؛ مثلا جیمی لی کورتیس، یکی از بازیگران هالیوود، توییت کرد: "آفرین سیندی کرافورد! زیبایی حقیقت است و حقیقت زیبایی. این تمام چیزی است که باید بدانیم."

کاربر دیگری توییت کرد: "به خاطر اینکه سیندی کرافورد اصرار کرده تا عکس هایش بدون رتوش منتشر شوند، او را بیش از پیش دوست دارم." اما وقتی داستان اصرار سیندی کرافورد برای انتشار عکس‌هاي بدون رتوش او در اینترنت انتشار گسترده ای پیدا کرد، مجله ماری کلر توضیحی را منتشر کرد: "عکس که در دسامبر ۲۰۱۳ برای انتشار در ماری کلر ویژه مکزیک و آمریکای لاتین برداشته شده، در واقع لو رفته است." اصلاحیه ماری کلر توفان دیگری در اینترنت به راه انداخت اما این بار با رویکردی متفاوت؛ و سندی کرافورد دیگر شجاع و قهرمان "واقع نمایی" نبود.

لسلی گودمن، کارشناس عکس، نوشت: "حالا که مي‌دانم این عکس لو رفته، واکنشم به آن تغییر کرده است. وقتی فکر مي‌کردیم عکس بدون رتوش عمدا منتشر کرده موضوع فرق مي‌کرد. ما فکر کردیم او عکس را برای این منتشر کرده که بگوید من هم بی نقص نیستم." اما جز واکنش منفی، انتشار عکس که بدون اجازه سیندی کرافوردبوده باز هم موضوع رعایت حریم خصوصی افراد،‌ بخصوص چهره‌هاي سرشناس، را به میان آورد. جسیکا والنتی، از نویسندگان روزنامه بریتانیایی گاردین، توییت کرد: "در هم شکستن زیبایی استاندارد غیرواقعی کاری شریف است اما نباید به قیمت تجاوز به حریم خصوصی یک زن انجام شود." کرافورد هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده است.