کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مقاله وارده

فرهنگیان ايران و بغض گلوگیر تبعیض

2 اسفند 1393 ساعت 11:40


اسماعیل حسین‌پور*


گروه مقالات: فرهنگیان کشورمان با جمعیت میلیونی شان، درکنار بار سنگین فکر و فرهنگ این سرزمین و پرورش فرزندان فردای این دیار که بر دوش دارند تاکنون با ایثار و فداکاری‌هاي بی شمار در عرصه‌هاي مختلف دفاع از دین و دیارشان خوش درخشیده اند. سالهاست فرهنگیان را برای قناعت، ساده زیستی، صبر و سکوت همواره شان مي‌ستایند؛ سالهاست که فرهنگیان برای پاسداشت عزت سرزمین شان، از بسیاری حقوق اولیه شان چشم پوشی کرده اند و در عرصه خدمت صادقانه سخت کوشی کرده اند. سالهاست این صبوران مهربان با دلی پرخون و لبی پرخنده، به شاگردان کلاس شان درس شرف و شرافت، اخلاص، عزت و آزادگی داده اند و با مناعت طبع شان همه ی تلخی‌ها را بر خود شیرین کرده اند و با نداشته‌هاي بزرگ شان، بزرگی شان را حفظ کرده اند و دم برنیاورده اند.

سالهاست که فرهنگیان با کاستی هایی ساخته اند که اگر درد شمارآید دیوان و دفترها خواهد شد، سالهاست فرهنگیان با وام و قسط و ودیعه هم نفسند، سالهاست فرهنگیان صبورانه به امید رفع تنگناهای معیشتی شان هر تلخی را تاب آورده اند و برای جان بخشی به فرزندان ایران از جان مایه گذاشته اند. آنچه برای فرهنگیان رنج آور و روح آزار است وجود بی عدالتی و تبعیض بین کارکنان دولت است. همان تبعیضی که سبب شده است فرهنگیان به قول دکتر شریعتی: «همه زیر دستان شان، را زبَردستان شان ببینند». شگفتا فرهنگیانی که به استناد بسیاری از آیات، احادیث و روایات خود و قلم شان باید صاحب حرمت و کرامت باشند شأن و منزلت شان روز به روز در جامعه ی بنا نهاده شده بر ارزشها دارد آب مي‌شود و آب مي‌رود و دولتها مي‌آیند و مي‌روند ولی کسی گره از کار فروبسته ی شان نمی گشاید.

فرهنگیان هرگاه خواسته اند این تبعیض‌هاي انبوه و آشکار را زبان شوند و بر لب آورند عده ای که عزت فرهنگیان این سرزمین و شأن و منزلت این فرهنگ مداران را برنمی تابند، این خواسته منطقی و حق طبیعی و صنفی فرهنگیان را سیاهی و سیاسی نمایانده اند و برای شنیدن دردهای دیرین این فداکاران بی ادعا و همواره همراه، در و دروازه بر فرهنگیان بسته اند ولی فرهنگیان هیچ گاه این بدعهدی‌ها و نامهربانی‌ها را به کلاس و درس و مدرسه تسری نداده اند و همچنان با افتخار بر عهد آغازین و دیرین خویش که همانا بلندآوازگی این سرزمین است استوار ایستاده اند.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، فرهنگیان که خود نقش آفرین بزرگ این عرصه و صحنه بوده اند، با درک عمیق از شرایط کشور و اشراف به تنگناهای ناشی از کاهش قیمت نفت و انبوه ویرانی‌هاي برجای مانده از 8 سال گذشته، بی آنکه بخواهند چشم بر این همه کاستی ببندند، برای پرداخت حق وحقوق شان از دولت و کار به دستان تنها یک خواسته دارند و آن تحقق عدالت و رفع تبعیض بین کارمندان دولت و تغییر نگاه بنیادی مسؤولین به مقوله ی آموزش و پرورش است.

فرهنگیان از دولت برآمده از رأی و اراده شان ضمن رفع تبعیض‌ها و توجه ویژه به رفع مشکل معیشتی فرهنگیان، خواستار به رسمیت شناختن تشکل‌هاي صنفی فرهنگیان و فعالیت شان در راستای ارتقاء جایگاه و منزلت فرهنگیان هستند و انتظار دارند دولت با اعتماد بخشی بیشتر به فرهنگیان برای تحقق مطالبات قانونی شان، ابتکار عمل را به دست گیرد و بیش از این اجازه ندهد سایه سنگین یأس و دلمُردگی و بی انگیزگی بر مدارس حاکم شود و معلمان بیم بیمه طلایی و مدیران و معاونان غم قبض آب و برق و گاز مدرسه داشته باشند.

فرهنگیان از دولت تدبیر و امید که در این مدت کوتاه به رغم سنگ اندازی‌هاي بسیار، کارهای بزرگ و سترگی برای بهبود اوضاع کشور در عرصه داخلی و خارجی داشته است انتظار دارند با توجه ویژه به آموزش و پرورش و فرهنگ و فرهنگیان، به بغض گلوگیر فرهنگیان به ستوه آمده از انبوه تبعیض‌ها پایان دهد و با درایت و تدبیر، مزرع خزان زده ی دل فرهنگیان را به شکوفه بنشاند و نگذارد امید دیرین این صبوران، در این دوره و در این دولت به یأس مبدل شود.
*عضو انجمن اسلامی معلمان خراسان شمالی


کد مطلب: 70208

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/70208/فرهنگیان-ايران-بغض-گلوگیر-تبعیض

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir