به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۳:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۳ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۷۰۳۹۳
تا پایان سال 2015

ذخیره​نفت عراق به 15میلیون بشکه می‌رسد

گروه اقتصادی: معاون وزیر نفت عراق اعلام کرد که این کشور قصد دارد ظرفیت ذخیره ‌سازی نفت در جنوب عراق را تا پایان سال 2015 به 15 میلیون بشکه برساند تا بر موانع صادرات نفت ناشی از شرایط بد جوی غلبه و موجبات افزایش تولید را فراهم آورد.
ذخیره​نفت عراق به 15میلیون بشکه می‌رسد
فیاض النیما در افتتاحیه سه مخزن جدید ذخیره ‌سازی نفت در حوالی بصره گفت: این تاسیسات جدید باعث افزایش بیش از یک میلیون بشکه‌ای ظرفیت ذخیره‌سازی نفت عراق که در حال حاضر 9.5 میلیون بشکه است، خواهد شد. فیاض در جمع خبرنگاران گفت: امروز ما موفق شدیم یک میلیون بشکه دیگر به ظرفیت ذخیره سازی بیفزاییم و آن را به 10.5 میلیون بشکه برسانیم. تا پایان سال جاری چهار الی پنج میلیون بشکه دیگر به ظرفیت ذخیره‌سازی نفت عراق اضافه خواهد شد. النیما گفت: افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی نفت به عراق کمک خواهد کرد که تولید نفت خود را از میادین جنوبی افزایش و از توقف صادرات در شرایط بد جوی اجتناب کند.

وی خاطر‌ نشان کرد: تولید نفت به ‌طور تدریجی از میادین جنوبی در حال افزایش است و ما برای افزایش صادرات نفت به زیرساخت‌های بیشتر احتیاج داریم.نبود زیرساخت‌ها اصلی‌ترین مانع سر راه صادرات نفت عراق است. میادین نفتی جنوب عراق بخش عمده تولید نفت این کشور را به خود اختصاص می‌دهند و ترمینال‌های این منطقه مسیر اصلی انتقال نفت عراق هستند. صادرات نفت عراق در ماه ژانویه به دلیل شرایط نامساعد جوی از دو میلیون و 940 هزار بشکه در روز در ماه دسامبر به دو میلیون و 535 هزار بشکه در روز تنزل یافت.
مرجع : ایسنا