به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۳ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۷۰۴۵۹

ذوب‌آهن چگونه اوج گرفت

گروه ورزشی: تیم فوتبال ذوب‌آهن با تغییراتی که در این فصل داشت رفته رفته توانست خود را از پایین جدول جدا کند و با کسب 31 امتیاز چشم به سهمیه آسیایی بدوزد و با اعتماد به نفس بیشتری به فکر فینال جام حذفی باشد.
ذوب‌آهن چگونه اوج گرفت
اگر بخواهیم به دلایل پیشرفت این تیم نگاهی گذرا داشته باشیم به حمایت سعید آذری از گل محمدی می‌رسیم؛ حمایتی که کمتر در فوتبال ایران دیده می‌شود و بعضا مربیان با چند نتیجه بد در آستانه تعویض قرار می‌گیرند.
عوامل متعددی باعث شد ذوب‌آهن روندی موفقیت آمیز را طی کند، اما مهمترین نکته‌ای که وجود دارد به مدیریت باشگاه و حمایت‌ها بر می‌گردد که گل محمدی توانست در فضایی آرام تفکراتش را پیاده کند.

موفقیت این روزهای ذوب‌آهن نشان داد که با تصمیم‌های به دور از احساس می‌توان آینده‌ای بهتر را برای فوتبال ترسیم کرد؛ آینده‌ای که در نهایت سودی دو طرفه را در پی خواهد داشت. بسیاری از تغییراتی که در تیم‌ها رخ می‌دهد زمان نیاز دارد تا نتیجه‌ای را در پی داشته باشد که اگر این تغییرات با حمایتی همه جانبه همراه نباشد نتیجه‌ای عکس خواهد داد.

برای بررسی بیشتر علل موفقیت‌های ذوب‌آهن خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسنا، با جلال امیدیان مربی و کارشناس فوتبال، حسین استکی مربی کنونی ذوب آهن و عباس سیمکانی مربی فوتبال به گفت‌وگو پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

بهترین کار آذری حمایت از گل محمدی بود

امیدیان درباره شرایط ذوب‌آهن اظهار‌کرد: ذوب آهن در نیم فصل دوم از بهترین تیم‌ها بوده که نتایج و نحوه بازیش گواه این ادعاست.
وی با بیان اینکه خوشحالم مدیریت ذوب آهن به گل محمدی اعتماد کرد، افزود: بهترین کاری که آذری انجام داد حمایتش از گل محمدی بود. به هرحال در همان اوایل فصل به دلیل اینکه مربی از بازیکنان شناخت کافی نداشت و بالعکس نتایج خوبی نتوانستند بگیرند، اما رفته رفته تیم توانست خودش را پیدا کند و به اثبات برساند.

این مربی فوتبال با بیان اینکه ذوب‌آهن می‌تواند سهمیه آسیایی را کسب کند، اضافه‌کرد: این تیم نفرات جدید را جذب تیم کرد و در اواسط بازی‌ها چند بازیکن دیگر را به ترکیب تیمش اضافه کرد که تمام این کارها نتیجه داد و باعث شد ذوب‌آهن رفته رفته خودش را پیدا کند.

امیدیان تصریح‌کرد: البته در اوایل لیگ تیم ذوب‌آهن بازی‌های خوبی انجام داد، اما با بدشانسی که در نتیجه‌گیری داشت نتوانست امتیازهای بیشتری کسب کند.
وی با بیان اینکه این تیم به خوبی با هم چفت و بست شده‌اند، افزود: گل محمدی مربی کار بلدی است که زمان نیز این موضوع را نشان داد. ذوب‌آهن هم نفرات خوبی را در پست‌های هافبک و فوروارد دارد، اما در مرکز دفاع مشکلاتی دیده می‌شود که باید ترمیم شود.

ذوب‌آهن از حال و هوای پایین جدول بیرون آمده است

در ادامه حسین استکی مربی ذوب‌آهن، گفت: خوشبختانه ذوب‌آهن از حال و هوای پایین جدول بیرون آمده و شخصیت بالای جدولی پیدا کرده است. برنامه ریزی ذوب‌آهن برای گرفتن سهمیه است و اینکه بتواند در جام حذفی قهرمان شود. این تیم نشان داده پتانسیل قهرمانی دارد.
استکی خاطرنشان‌ کرد: همیشه ثبات مدیریتی در هر مقطعی باعث پیشرفت شده که خوشبختانه این قضیه در ذوب‌آهن نتیجه داد و با حمایتی که رییس کارخانه از آذری داشت و بالتبع آن حمایتی که آذری از گل محمدی کرد باعث شد ذوب‌آهن به روزهای خوب خودش برگردد.

وی با بیان اینکه آذری برخلاف بقیه تیم‌ها با سه، چهار نتیجه بد باز هم از مربیش حمایت کرد، گفت: در این چند ساله ذوب‌آهن مربیان زیادی را عوض کرد و نتیجه‌ای ندید پس مشخص بود مشکلات این تیم تقصیر مربی نبوده است.
این مربی ادامه داد: آذری فهمید که باید مسائل دیگری را حل کند و با اطمینانی هم که به گل محمدی کرد تیم را توانست به همان تیمی که قدرتمند بود نزدیک کند.

ذوب‌آهن خیلی زود به هماهنگی رسید

همچنین عباس سیمکانی نیز عنوان‌کرد: ذوب‌آهن ابزار اولیه موفقیت را داراست به همین دلیل با 50-60 درصد تغییر باز هم حمایت‌ها قطع نشد که همین امر از مهمترین علت‌های موفقیت تیم بود.

وی با اشاره به تغییرات رخ داده در تیم ذوب‌آهن، خاطرنشان‌کرد: ذوب‌آهن بازیکنان کلیدی همچون حدادی فر و رجب زاده را دارد که به خوبی توانستند با بازیکنان جوانی که به تیم تزریق شدند هماهنگ شوند و به تیمی برسند که تمام فاکتورهای پیروزی را دارد.
این مربی با بیان اینکه رسیدن به هماهنگی زمان‌بر بود، اضافه‌کرد: به دلیل عدم هماهنگی، بازی‌های تیم ذوب‌آهن چندان به دل نمی‌نشست، اما رفته رفته این تیم شکلی یک دست به خود گرفته و فوتبال بهتری را ارائه داد.

فرصت به گل محمدی از حوصله هر مدیرعاملی خارج بود

سیمکانی با اشاره به حمایت‌های آذری از گل محمدی، تصریح‌کرد: آذری در گذشته مدیرعامل تیم نساجی بود و شناخت خوبی از گل محمدی داشت و همین شناخت هم باعث حمایتش از گل محمدی حتی در بدترین شرایط شد.

وی با بیان اینکه حمایت‌های آذری شانسی‌ نبود، خاطرنشان‌کرد: گل محمدی احتیاج به زمان داشت که شاید از حوصله هر مدیرعاملی به جز آذری خارج بود، اما آذری در برابر فشارها مقاومت کرد و دست به تغییر نزد و نتیجه‌اش را هم گرفت که می‌توان گفت در شرایط موجود داشتن تیمی همچون ذوب‌آهن آرزوی اکثر مربیان است.
مرجع : ایسنا