به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۴ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۷۰۴۸۶

مراسم چهارشنبه‌سوري ممنوع نيست

گروه جامعه: در حاليكه روز گذشته رسانه ها به نقل از يك مقام ناجا نوشتند: «برگزاري مراسم چهارشنبه‌سوري ممنوع است» يك مقام ديگر پليس، اعلام كرد: رسانه‌ها، خبر را درست انعكاس نداده‌اند.
مراسم چهارشنبه‌سوري ممنوع نيست
ديروز رییس پلیس پیشگیری ناجا به موضوع چهارشنبه سوري اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه هر ساله برنامه‌های خوبی در این زمینه با همکاری رسانه‌های گروهی و بویژه صدا و سیما داشته‌ایم و توانسته‌ایم در مقایسه با سالهای گذشته هیجانات منفی و مخرب گذشته این مراسم را کاهش دهیم.

سردار مهری افزود: در سال جاری نیز همانند هر سال نیروی انتظامی با افرادی که بخواهند برای دیگران مزاحمت ایجاد کرده و معابر اصلی را مسدود کنند، برابر قانون رفتار خواهد کرد. وی اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت‌گرفته تا سال گذشته توانسته‌ایم درصد زیادی از این آسیب‌ها را کم کرده و از آسیب کودکان و نوجوانان که قشر آسیب‌پذیر این مراسم بودند پیشگیری کنیم.

مهری افزود: در سال جاری نیز با توجه به نزدیک‌شدن به چهارشنبه آخرسال برنامه‌های خاصی برای پیشگیری از ورود مواد محترقه خطرناک که موجب آسیب به نسل جوان کشور می‌شود را در دستور کار داریم. رییس پلیس پیشگیری ناجا افزود: برپایی تجمع برای برگزاری آیین چهارشنبه سوری ممنوع بوده و اجازه این کار داده نمی‌شود.

به گزارش بهارنيوز، جمله پاياني اين مقام ناجا در بسياري از رسانه هاي داخلي اين گونه تعبير شد كه گويا مسئولان قصد جلوگيري از برگزاري اين جشن ملي و برخورد با مردم را دارند در حاليكه مراد سخن سردار مهري، صرفا جلوگيري از تجمع و ايجاد ناامني و آسيب‌رساني احتمالي در اين مراسم بوده است، امري كه سال گذشته سردار احمدي مقدم (فرمانده ناجا) نيز بر آن تاكيد و صراحتا اعلام كرده بود: پليس هيچگاه قصد ممانعت و جلوگيري از شادي و نشاط جامعه و مردم را ندارد و فقط با ناهنجاري و خطرآفريني مقابله مي‌كند.