به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۵ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۷۰۶۸۵

تلاش عبدالله صالح برای بازگشت به قدرت

گروه بین الملل: منابع یمنی فاش کردند رئیس جمهور سابق یمن که در پی انقلاب مردمی سال 2011 با طرح شورای همکاری خلیج فارس از قدرت برکنار شد تلاش برای بازگشت مجدد به عرضه سیاست را آغاز کرده است.
تلاش عبدالله صالح برای بازگشت به قدرت
به دنبال تحولات اخیر در یمن و سلطه گروه انصارالله بر این کشور و نیز تلاش عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن برای آغاز فعالیت مجدد پس از ارائه استعفایش به پارلمان، منابع آگاه فاش کردند علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن در تلاش است تا روابط پیشین خود را با برخی گروه‌های سیاسی وشخصیت‌های تاثیرگذار در شمال و جنوب یمن از سر بگیرد و در اندیشه بازگشت مجدد به عرصه سیاسی است.

علی عبدالله صالح که ریاست حزب کنگره سراسری مردمی یمن را بر عهده دارد طی دو روز گذشته تماس‌های تلفنی را با برخی شخصیت‌های سیاسی و قبیله‌ای در شمال یمن از جمله محمد بن اسماعیل العمرانی، احمد محمد المتوکل، عضو پارلمان که در یکی از بیمارستان‌های آلمان معالجه شده و "شاهر عبدالحق"، سرمایه‌دار مشهور یمنی برای کسب اطلاع از وضعیت سلامتی برادرش بشر عبدالحلق که در لبنان درمان شده، برقرار کرده است.

علی عبدالله صالح همچنین با برخی شخصیت‌ها و رهبران جنوب یمن نیز تماس گرفته است اما اسامی آنها منتشر نشده است. وی پیشتر با سفیر روسیه در یمن دیدار کرده بود و این اقدام خود نشان دهنده تلاش وی برای بازگشت مجدد به عرصه سیاسی یمن است به ویژه اینکه موضع عبدالله صالح نسبت به حضور هادی در عدن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
مرجع : ایسنا