به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۶ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۷۰۷۶۳

آغداشلو به هنرمندان دیوارنگار نمره داد

گروه فرهنگ و هنر: آیدین آغداشلو گفت: نزدیک به تمامی آثار نقاشی دیواری راه‌یافته به نمایشگاه «شاهدان شهر» از کیفیت قابل قبول و بالایی برخوردارند.
آغداشلو به هنرمندان دیوارنگار نمره داد
این هنرمند در حاشیه برگزاری سومین دوسالانه دیوارنگاری «شاهدان شهر» با اشاره به آثار راه یافته به نمایشگاه سومین دوسالانه دیوارنگاری شهری، گفت: 90 درصد آثار ارائه شده به دبیرخانه این دوسالانه قابل قبول و سالم و سلامت بودند، اما متاسفانه عنصر گرافیک در آن‌ها غلبه داشت. یعنی این آثار به راحتی می‌توانستند به عنوان پوستر یا جلد کتاب استفاده شوند که این امر از کیفیت این آثار می‌کاهد.

عضو هیات داوران این دوسالانه ملی افزود: با وجود اینکه در دانشگاه‌ها رشته نقاشی دیواری داریم، معنای درست نقاشی دیواری، برای آن‌ها توجیه نشده و هنوز جا نیافتاده است. در دوران طولانی بعد از انقلاب اسلامی، نمونه‌های متعددی خلق شده است و مساله نقاشی دیواری مساله‌ای خاص بوده که اگر جا بیفتد احتمالاً در سال‌های آینده شاهد نمونه‌هایی باشیم که بر مبنای تعریف نقاشی دیواری شکل گرفته باشند تا اینکه کارهای شیک و لوکس و زیبای گرافیکی ببینیم.

این مدرس هنر تصریح کرد: فکر می‌کنم تنها راه اصلاح جفایی که به دیوارهای شهر رفته است و سلیقه‌های ناهماهنگ و متفاوت، این است که صاحب یک سلیقه مسلط باشیم که کمتر به نمونه‌های ناهماهنگ در میان نقاشی‌های دیواری راه دهد و بتواند محکم سلیقه‌سازی کند. این موضوع، مهمترین مسئولیت و دِینی است که ما نسبت به سلیقه از کف رفته 50 سال گذشته که آرام آرام و در طول زمان نزول کرده، داریم.

سومین دوسالانه ملی دیوارنگاری شهری «شاهدان شهر» از 15 بهمن ماه همزمان با گشایش نمایشگاه آثار دوسالانه در موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز به‌کار کرد و تا 15 اسفند ادامه خواهد داشت.
مرجع : ایسنا