به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۷۰۸۲۰
معصومه ابتکار در دانشگاه شریف چه گفت؟

سخنراني‌سياسي‌ابتكار،افراطيون را ناراحت كرد

سخنراني‌سياسي‌ابتكار،افراطيون را ناراحت كرد
گروه سياسي: در پي سخنرانی معصومه ابتکار در دانشگاه شریف برای افتتاح یک تشکل سیاسی دانشجویی، رسانه هاي افراطي اصولگرا، مدعي شدند: «افتتاح تشکل سیاسی دانشجویی وظیفه رئیس سازمان محیط زیست نیست!» اما ظاهرا فراموش کرده‌اند که ابتكار قبل از مسئوليتش در محیط زیست، فردی سیاسی بوده و به اندازه سن برخي از دلواپسان فعاليت سياسي كرده است.

وجود ریزگردها در استان های جنوبی و غربی کشور و تبعات آن، که هرچه باشد از بی خردی در مدیریت در دولت قبلی تاثیر پذیرفته و آثارش در این دولت نمایان شده است، اکنون بهترین فرصت شده تا تندروها فریاد اعتراض برآورند و تعدادی از آنان با ماسک در جلسه حضور پیدا کنند!! در واقع ریزگردها بهانه ای برای عقده گشایی سیاسی با این مقام دلسوز و مردمی شده است اما معصومه ابتکار از این جوسازی ها تاثیر نپذیرفته و در مراسم بازگشایی انجمن اسلامی دانشگاه شریف بر مواضع چند ساله خود تاکید کرد و گفت: دروغ مبنای فساد و اختلاس و تقلب است، انجمن‌های اسلامی دروغ نگفتند به مردم ولو اینکه منحل شان کردند.

وی افزود: دولت تلاش خود را برای رفع تمام حصرها و ایجاد فضای باز سیاسی می‌کند ولی این در اختیار روحانی نیست و قوای مختلف باید همکاری کنند. وی با بیان اینکه اگر امروز دوباره ندای احزاب مختلف و تنوع صدای سیاسی را می‌شنویم حاصل صبر دانشجویان است، اضافه کرد: انجمن اسلامی هویت خود را حفظ کرده و شکل‌گرفتن دوباره انجمن‌های اسلامی با همان آرمان‌های اصیل را گرامی می‌داریم.

رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: اعتقاد داریم به فضایی که همه صداهای دانشجویان طیف‌های مختلف همه در کنار هم در چارچوب قانون فعالیت کنند. بدور از احساسات کور حرکت کنیم، جامعه نیازمند منطق است. ابتکار تصریح کرد: نقد را برای دشمنی و کینه پراکنی انجام ندهیم. نقد را برای اصلاح انجام بدهیم، حتماً قدرت را نقد کنیم. این خط مشی انجمن اسلامی بوده است.
انجمن هم دولت‌های هم سو و هم غیر هم سو را نقد کرده است اما دولت‌هایی که با انجمن همسو نبودند فضایی برای نقد نمی‌گذاشتند. حضور آگاهانه شما دانشجویان در تعیین سرنوشتتان در ۲۴ خرداد ۹۲ بود که تحولی بزرگ برای کشور فراهم آورد و استمرار این شرایط با حضور مستمر جریان دانشجویی و فعالیت مجدد انجمن اسلامی امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه باید شیوه نقد دقیق و منصفانه را یاد بگیریم، گفت: ما نقد را برای دشمنی و کینه‌پراکنی انجام نمی‌دهیم بلکه نقد برای اصلاح است که پایه‌گذار این روند نیز انجمن اسلامی بوده است. وی خطاب به دانشجویان گفت: شما حتما قدرت را نقد کنید چرا که این موضوع از خط مشی‌های انجمن‌ اسلامی بوده است که سعی داشتند قدرت را نقد کنند، چه دولتی‌ همسو با آنها سر کار بوده چه ناهمسو با آنها. البته عموما دولت‌هایی که همسو با جریان دانشجویی نبودند فضایی برای نقد به وجود نمی‌آوردند.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه گفت: اینکه امروز می‌بینید فساد و اعداد نجومی آن از سطوح سیاسی رده بالا شنیده می‌شود بدین خاطر است که این دولت فضای آزاد برای جامعه مدنی و جریان‌های دانشجویی برای بیان دیدگاه‌های متنوع سیاسی به وجود آورده و در حقیقت امروز صدای جامعه مدنی شنیده می‌شود. ابتکار با تأکید بر این موضوع که باید از تهمت و تخریب دوری کنیم، گفت: ابتدای راه مسلمان بودن این است که دروغ نگوییم و تهمت نزنیم حتی به رقیبانمان؛ اینگونه نباشد که برای اینکه بخواهیم کسی را طرد کنیم و به او بهتان بزنیم به دنبال حدیث بگردیم.

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه گفت: حتی اگر ظاهر مسلمانی داشته باشیم رفتار ما شخصیت ما را نشان می‌دهد؛ از اینکه حاضر هستیم طرف مقابل را به هر طریق بکوبیم تا جوابی به وی داده باشیم. رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه دلواپسان نگران این بودند که ما امروز فقط بحث سیاسی داشته باشیم، گفت: چندی پیش صحبتی که با وزیر آموزش و پرورش داشتم، وی اینگونه گفت که ما هر چه خواستیم آموزش و پرورش را به شرایط بهتری ببریم مجلس با مصوبات خود دست ما را بست. این وضعیت در همه زمینه‌ها وجود دارد.

ابتکار با بیان اینکه دلواپسان طرح انحلال سازمان حفاظت از محیط زیست را می‌دهند، گفت: این طرح را می‌توانیم از پیشرفته‌ترین طرح‌هایی بدانیم که تا به حال مطرح شده است! اقدام مجلس در حالی است که جنگ و محیط زیست ۲ موضوع با اهمیت جهان است. معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت تلاش می‌کند کشور را از وضعیت دشوار گذشته و فضاسازی و دروغ‌هایی که گفته می‌شد برهاند.

ابتکار در ادامه با طرح این سؤال که چرا دولت در اجرای برنامه‌های سیاسی خود به کندی پیش می‌رود، گفت: من مسئول برنامه‌های سیاسی دولت نیستم اما به عنوان معاون رئیس‌جمهور این اطمینان را به شما می‌دهم که دولت تمام تلاش خود را برای ایجاد فضای بانشاط سیاسی و برداشتن محدودیت‌ها و رفع تمام محدودیت‌ها انجام می‌دهد البته این کار دشوار و زمان بر است. وی افزود: شرایط کشور به طور یکدست در اختیار رئیس‌جمهور نیست بر همین اساس باید تعاملی بین قوا صورت گیرد. روحانی کشور را در وضعیتی تحویل گرفته است که رشد اقتصادی منفی ۴ و تورم ۴۰ درصد بود. این در شرایطی است که دولت اصلاحات کشور را با رشد۶ درصد و تورم ۱۶ درصد تحویل داد.

هشدار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۰۸:۳۰
خانم ابتكار زود دير مي شود چيزي كه واضح است بي برنامه بودن اصلاحات است و تنها برنامه شان براي انتخابات مجلس دلخوش كردن به حمايت سيد عزيزمان است حتي با فرض محال تاييد چهره هاي سرشناس هيچ طرحي براي اقداماتي كه در مجلس مي خواهند انجام دهند ديده نمي شود ترس بنده تكرار مجلسي بي برنامه اي مثل مجلس ششم و يا مجلسي ترسو و پر از امثال راستگو است خواهشا عجله كنيد (294545)
لطفا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۰:۱۵
این خانوم ابتکار با روزنامه ابتکار ارتباطی داره یا فقط تشابه اسمیه؟ (294555)
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۱:۰۵
هر وقت معضل گرد و خاک حل شد یعنی دولت یه کاری کرده وگرنه چه فرقی بین دولت فعلی با قبلی ها هست؟!! (294565)
mohsen
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۶:۳۸
فرقش اینه که باعث و بانی هرچی بدبختیه دولت قبل بوده و میراث دار این بدبختیها دولت فعلی؟من خودم در یکی از شهرهای غربی ایران زندگی میکنم. به خداوند احد و واحد این چندین سال است که گرد و خاک شهر ما رو در بر گرفته اتفاقا امسال بهتر از چند سال قبل بود ولی سالهای قبل این گرد و خاک برای کسی مهم نبود!! (294624)
سرزمین مادری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۳:۵۶
دلواپسان ،شماها یا منفعتی زیاد از موضع گیری ها بصورت مستقیم میبرید یا کلا در خواب غفلت بسر میبرین همه ی ما میدونیم کی پشت سر شماست غلیرغم انکارهای علنی اما صبح نزدیک است (294596)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۶:۰۱
هر چه به انتخابات نزدیکتر میشویم کینه اصولگرایان و تندروها از اصلاح طلبان بیشتر و عیانتر میشود و از انصراف دکترعارف و پیروزی روحانی هنوز هم ناراحتند! (294615)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۲۲:۵۴
آقای هشدار:این گفتار شما از صد تیر به قلب سید بزرگوارمان بد تر بود ،اگر خیلی ناامید هستید کنار بکشید،سیاست ریاضت هم دارد و هر آزادی را مفت به کسی هدیه نمیدهند،اما من فکر میکنم شما اصاح طلب قلابی هستید که بیخود دل سوزانده اید ،ما با امید زنده ایم ومثل صبر ایوب منتظر روز های خوش هستیم. (294719)
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۰۸:۳۸
حتما مردمي علي الخصوص نمايش انگشترها وايده هاي آنچنانيش !!!!!!!! (294546)
ظهره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۲:۴۲
انگشتر حسین شریعتمداری را میگی دیگه! (294584)
دعا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۴:۵۳
ای کاش به جای این که همه ی تقصیرات رو بندازیم گردن دولت های قبلی ،خودمنم یه کاری بکنیم . خانم ابتکار الان این مشکل در زمان مسوولیت شما به وجود اومده و 2 سال دیگه بیشتر از ریاست جهوری نمونده . اگه نمیتونین استعفا بدین و اگه میتونین بیشتر تلاش کنین و رو اعصاب مردم راه نرین (294606)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۵:۳۳
با کدام پول ؟چیزی مانده که کاری انجام بدن ؟پولی که داریم 100میلیارد دلار بولوکه شده نفت است که در دست دیگران میباشدتنها (294611)
عجب
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۰۸:۵۵
قربون دولت اصلاحات بااون رییس نازو عزیزش .فدایی داره.زنده روحت سیدممد خاتمی (294548)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۱:۴۷
بهار جان عزیزی والا با درج عکسها و خبرهای سید عزیزمون (294567)
نخود همه آش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۰۹:۰۳
جالب است كه اقليت تندرو كه هر ناسزايي را كه دلش مي خواهد نثار رئيس جمهور و اكثريت مردم ايران مي كند و باز هم ناله سر مي دهد كه فضاي انتقاد نيست، خواهان آن است كه افراد وابسته به جناح اكثريت خفقان بگيرند و حرف عادي خود را هم نزنند. (294549)
م.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۰۹:۱۴
معصومه ما دوستت داریم شجاع باش تا بعصی از مردهای سیاسی از تو شجاعت را یاد بگیرند . تر سو های افراطی (294550)
ابتکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۴:۵۹
خانم ابتکار بحث حصر یک موضوع قضاییه و سیاسی نیست پس لطف کنین بر طبق قانون عمل کنین و در حوزه خودتون محیط زیست اظهار نظر کنید . ضمن این که من از طرفداراتونم . ولی همین که کارا غیر تخصصی میشه کشورو بهم میریزه و مشکل کشور هم همینه . (294608)
ایرانیم
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۰۹:۲۳
چیزی که مردم رو ناراحت میکنه از مسئولیت خودت فرار کنی و بچسبی به کار دیگه اونوقت توقع بودجه هم داشته باشی . هنوز مردم داخل اهواز و سیستان مشکل ریز کرد دارن اون وقت خانم سختشه داخل این هوا بره مردم اون شهرها یه سری بزنه بعدش تدبیری که به خرج میده میزاره وقتی هوا بهتر شده میره که آره وقتی من امدم هوا پاک شده. البته برای جلب توجه یه سری که توجه به شور دارن نه منطق دست و جیغ و هورا کشیدن کار سختی نیست. اما دور از انصاف وزیر بهداشت کجا و این خانم کجا!!!! (294552)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۰:۳۳
ایرانیم عزیز متاسفانه تو دقیقا افکار پایداریچیها را در سر داشته و دقیقا حرف آنها را میزنی. آیا رفتن به اهواز در گرد وخاک با دست خالی بهتر بود یا اینکه چند روز صبر کردن و با دست پر و بسته های پیشنهادی جهت حل مشکلات رفتن ؟؟؟؟ براستی کدامیک مفیدتر است؟؟؟ (294561)
ساکن ایرانم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۲:۴۴
بالای گود نشستن و فرمان لنگش کت دادن هم که سخت نیست! (294585)
وطن دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۵:۰۹
من خودم بچه اهوازم ودر اهواز زندگی میکنم اینکه مسؤلین باید بدور هر هرگونه شعار به وظیفه خود عمل کنند هیچ شکی نیست . ولی دوست عزیز شما هم یک مقدار انصاف بخرج بدهید . آیا مشکل ریز گردها وآب وهوای اهواز وودیگر شهرهای کشور همین یکسال ونیم گذشته ویک باره بوجود آمده است !؟ یا نتیجه عوامل مختلف از شرایط اقلیمی وکم بارانی وعملکرد بد متولین گذشته که سر مست ازفتوحات پی درپی ارکان قدرت مشغول حیف ومیل ثروت این مرز وبوم در جهت و..وآیا با یک سفر مشکل حل میشد؟ یا سالها کار لازم است یه خورده انصاف!!!! (294610)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۵:۴۱
این ریزگردها الان 10 سال است که کشور را فرا گرفته اما زمانی که کفگیر به ته دیگ خورده همه متوقع شدند .چرا ان دولت با 830میلیارد دلار درامد ارزی هیچ کاری نکرد و صدای هیچکدام از شماها هم درنمیامد ؟شما بگویید ان دولت برای ریزگردها چیکار کرد ؟ شما یکنمونه از کارهایش را عنوان کنید که انجام داده اما این دولت قصور کرده .کو؟ (294612)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۰۹:۴۶
به نظر من خانم ابتکار بهتر یا سیاسی کاری کنند یا به محیط زیست بپردازند. هر چند که بعید می دونم صلاحیت لازم برای این کار رو داشته باشند. توی این مملکت هستند متخصصان و افراد کار آمدی که در زمینه محیط زیست می توانند بهتر و موثر تر کار کنند. (294553)
محسنی.ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۰:۱۹
توی این دولت چند تا وزیر از جمله وزیر بهداشت کار میکنن!!
بقیه دنبال سیاسی کاری هستند و چون پیر هستند و دیگه شوروحال کار و خدمت به مردم ندارن همه مشکلاتو میندازن گردن محمود!
یکی نیست به اینا بگه بابا اون رفت، شما با این کارنکردن باعث میشید دوباره بیاد!! (294556)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۵:۴۲
تو دولت گذشته اون یک نفر هم نبود همه جاده صاف کن اختلاس گران بودند ! (294613)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۰:۳۸
ناشناس جان حتما افراد کارآمد از نظر شما افرادی هستند مثل دولت مهرورز و خادم ملت و رییس محیط زیست آن دولت که خشکی دریاچه ارومیه، محو شدن دریاچه پریشان از روی نقشه جغرافیایی، خشک شدن زاینده رود، خشک شدن تالاب شادگان و هورالعظیم و... کارنامه درخشان آنها در حوزه محیط زیست بوده است. براستی شما ها چقدر رو دارید؟؟؟؟؟ (294562)
بینام
United States
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۲:۳۰
لابد مثل رییس سازمان محیط زیست دولت قبل که با تایید او پارازیت بی خطر شد و بنزین پتروشیمی بی ضرر (294579)
لا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۶:۰۵
برا چی با فیلتر شکن جواب . مگه میترسی (294618)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۴:۴۹
مثل همون اقای محیط زیست شما در دولت احمدی نژاد که کل جنگل های کشور در زمان او نابود شد و بنزین سرطان زای پتروشیمی هم در کل کشور پخش ش. (294603)
منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۰:۱۹
صداقت در هر کاری راه گشاه است حضرت علی ع هم بخاطر صداقتش به شهادت رسید انشالله خداوند راه را برای اصلاحات حسینی و رفع فساد فراهم نماید. (294557)
تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۰:۵۷
خیلی از باصطلاح مردها از این شیر زن درس بگیرند و حرفهایی که برای جامعه لازم ومفد است را به زبان بیاورند (294563)
محمد
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۱:۵۵
درود بر شیر زن عرصه ی سیاست که با درایت و ذکاوت در سنگر خدمت به ایرانیان بر اصول و ارزشهای انقلاب پافشاری می کند (294568)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۲:۱۹
ابتکار ؛محیط زیست بکار (294574)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۲:۲۳
مراسم بازگشایی مجدد انجمن اسلامی دانشگاه شریف بعد چهار سال پلمپ بود،که در سال نود پلمپ شد و دفتر این قدیمی تذن نهاد دانشجویی دانشگاه بعد سال ها به کلاس درس توسط رییس دانشگاه تبدیل شد. (294576)
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۳:۲۱
جو تکیفر طرف مقابل با نامیدن افراطی، بدجوری در فضای رسانه ای ایران داغ شده است خدا آخر عاقبت ما را ختم بخیر کند (294591)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۳:۴۱
هدف مخالفین دولت اقای روحانی خسته کردن مردم است که نتیجه ان ناامیدی وقهر با انتخابات اینده که در ان صورت گروه ثابت رای دهنده طرفدارشان با خیال راحت وحداقل رای نمایندگان انچنانی را به مجلس بفرستند و دوباره داستان تکرار شود (294593)
سرباز وطن
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۵:۵۳
ادبیات فتنه از سال 88 با تندروی و افراطی اصلاحطلبان وارد صحنه سیاسی ایران شد که حق و انصاف درست بود و ادبیات افراطی وتندروی که بر چسب فتنه بود از زمان ریس جمهور روحانی وارد فضای سیاست ایران برای منتقدین دلسوز و فضای موجودشد (294614)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۷:۰۰
به نظر من دولتی موفقه که عملا وقلبا ازرهنمودهای رهبرعزیزمون اطاعت کنه چون دلسوز واقعی ایشون هستند نه این حزب وگروه ها (294631)
شاعر نوکیسه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۷:۱۰
ابتکار مبتکری به خدا اصول گرایان را خطری به خدا (294634)
راسگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۱۸:۴۹
دلواپسان عزیز
فقط دلواپس جیبای خودشونن میخوان امثال احمدی نژادهای عزیز تشریف بیارن تا دوباره به پولای عجیب غریب این ملت دست پیدا کنن بابا جون بستونه دیگه یه زره به مختون که ندارین فشار بیارین چیکار کردین با این مملکت ومردم بسه دیگه بابا جون (294646)
رها
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۲۲:۱۶
ما تا آخر ایستاده ایم ما حامی اصلاحات و خاتمی عزیز هستیم هرکی هرچی دلش می خواد بگه حرف ما یکیه (294706)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۲۲:۲۶
برایم قابل هضم نیست که خاتمی ممنوع التصویر است اما احمدی نژاد نه !اسیبهای بزرگی که در
زمان احمدینژاد به کشور وارد شد جای تقدیر دارد اما عزتی که خاتمی اورد باعث ممنوع التصویر شدن او میشود
وارونگی در همه چیز ملموس است عاقبت ای نردبان بشکستنی است (294709)
معلم بازنشسته وجانبازجنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۷ ۲۳:۲۶
ضمن تائيدسخنان رئيس شجاع و دوست داشتنی محيط زيست لازم ديدم اشتباه انشاالله سهوی ايشان رادرمورداعدادتورم ورشد اقتصادی محبوب ترين دولت پس ازانقلاب تصحيح كنم كه خاتمی جان مان دولت راباتورم 11درصدی ؛نرخ بيكاری 11 درصدشهری و7درصدروستايی ورشداقتصادی مثبت (شش ونه‏)‏6/9درصد تحويل دولت خودشيفتگان داد وآن پوپوليست بی اعتقادبه قانون وبرنامه باشاهکارهای از نوع پايداری ودرجلوی چشم اصول گرايانی كه خودرابخواب زده بودند دولت راباخزانه خالی تورم دستكاری شده 40درصد و400درصدی واقعی نرخ بيكاری 25درصدی ورشد اقتصادی ... (294730)